Gå til innhold

Over 120 drept i nytt terrorangrep!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En av grunnene til at det ikke er så mye fokus på saken som det burde være er at vi føler oss hjelpeløse. Hva kan man gjøre? Litt som i Syria, der man rett og slett ikke vet. Ender opp med å gjøre ingenting, noe som kan være den beste løsningen. Likevel kan vi gi støtte til flyktningleire i nærområdene.

Vil også nevne at USA fjerner alle militære styrker i landet, dvs all anti terror virksomhet og slikt.

http://www.dagbladet.no/2015/03/21/nyheter/al-qaida/is/jemen/usa/38330256/

Kan hende USA gjør tilsvarende i andre land, noe som jeg håper. Hjelp til kurderne og noen andre er noe jeg likevel er for. Men ikke "boots on the ground".

Etter min mening er det bra, og mange på venstresiden vil nok glede seg over dette. Idioti å bidra med antiterrorvirksomhet med disse landene, når de samtidig står bak den samme ideologien. Kombinert med en venstresiden som skylder på vesten, på samme måte som en god del islamister, så vil et slik hjelp være nytteløs og virke mot sin hensikt.

De problemene som herjer i samtlige islamske land, men ikke utelukkende islamske, er noe som landene selv må ta fatt i. Vesten og USA må bare komme seg for hellvette ut! Løpet er kjørt, og den fanatismen, hatet og konspirasjonsteorier som florerer gjør det hjelpeløst å aktivt hjelpe. Det vil nok bli mye verre før det blir bedre, får bare håpe det ikke på et eller annet tidspunkt stabiliserer seg med en Taliban/Saudi Arabia styre i mange av disse landene.

Jeg er derfor mer bekymret for at de samme kreftene skal klare å destabilisere Norge og Europa. Etter min mening må vi heller fokusere på kampen som foregår på hjemmebane.

Endret av Snof
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil redde verden gjennom folkemord og etnisk rensing? Fordi en minoritet er ute etter oss? Hvor har jeg hørt det før?

Etnisk rensing? Forsøk igjen. Ingen har snakket om det. IS vet du, dem som det er vanskelig og helt vite ditt forhold til. Så jeg forstår din reaksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo faktisk minst like barbarisk som IS i dine uttalelser. Nå er du jo bare en nettkriger, men det du sier at du vil gjøre, står ikke noe tilbake for det de allerede har gjort.

Jeg vet at du støtter islamister og forstår selvsagt at du ikke ønsker at vi skal rydde unna IS. Så at du synes det er barbarisk og få disse unna. Det ser jeg på som positivt. At jeg faktisk sier det som er riktig. Man har alltid dem som forsvarer sadister. Det var det under 2. verdenskrig også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at du støtter islamister og forstår selvsagt at du ikke ønsker at vi skal rydde unna IS. Så at du synes det er barbarisk og få disse unna. Det ser jeg på som positivt. At jeg faktisk sier det som er riktig. Man har alltid dem som forsvarer sadister. Det var det under 2. verdenskrig også.

Etnisk rensing? Forsøk igjen. Ingen har snakket om det. IS vet du, dem som det er vanskelig og helt vite ditt forhold til. Så jeg forstår din reaksjon.

Det DU snakker om, er bruk av atomvåpen og gass mot en sivil befolkning, for å få has på en terroristbevegelse som terroriserer den samme sivile befolkningen. Og det er akkurat like ekstremt og akkurat like barbarisk som det terroristbevegelsen selv står for.

Å konstatere at DU er akkurat like ekstrem som DEM (bortsett fra at du selvsagt ikke er i stand til å GJØRE noe) er ikke noen støtte til IS. Det er en kritikk av deg. Men du tenker kanskje at dem som ikke er med deg, er med DEM? Det er så feil som det kan få blitt, men denslags tankegang er forsåvidt et kjennetegn på ekstremister.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det DU snakker om, er bruk av atomvåpen og gass mot en sivil befolkning, for å få has på en terroristbevegelse som terroriserer den samme sivile befolkningen. Og det er akkurat like ekstremt og akkurat like barbarisk som det terroristbevegelsen selv står for.

Å konstatere at DU er akkurat like ekstrem som DEM (bortsett fra at du selvsagt ikke er i stand til å GJØRE noe) er ikke noen støtte til IS. Det er en kritikk av deg. Men du tenker kanskje at dem som ikke er med deg, er med DEM? Det er så feil som det kan få blitt, men denslags tankegang er forsåvidt et kjennetegn på ekstremister.

Jeg snakker om hva slags muligheter vi har for å utrydde IS. Om vi må bruke A våpen, gass, napalm osv. spiller for meg ingen rolle, det spiller heller ingen rolle om hvor mange sivile det går tapt, dessverre. For slik er krig. Hadde USA og de allierte tenkt slike ego tanker som deg og andre gjør i dag, ville vi vært under Hitler og nazismen. Krig koster menneskeliv, men på sikt er det verdt det. Ja jeg vet at du i din ego verden ikke er enig i det. Men det er faktisk ikke så viktig. Det viktigste er å få IS av veien. Så kan dere i AUF og AP sitte rundt bålet og dyrke deres prinsipper om menneskerettigheter i fred, kun ego tanker og konkurranse om og fremstille seg selv som mest human og PK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snakker om hva slags muligheter vi har for å utrydde IS. Om vi må bruke A våpen, gass, napalm osv. spiller for meg ingen rolle, det spiller heller ingen rolle om hvor mange sivile det går tapt, dessverre. For slik er krig. Hadde USA og de allierte tenkt slike ego tanker som deg og andre gjør i dag, ville vi vært under Hitler og nazismen. Krig koster menneskeliv, men på sikt er det verdt det. Ja jeg vet at du i din ego verden ikke er enig i det. Men det er faktisk ikke så viktig. Det viktigste er å få IS av veien. Så kan dere i AUF og AP sitte rundt bålet og dyrke deres prinsipper om menneskerettigheter i fred, kun ego tanker og konkurranse om og fremstille seg selv som mest human og PK.

Jeg er ikke interessert i å "fremstille meg som human". Jeg er interessert i å VÆRE human. Det er interessant å se deg spytte på prinsippene om menneskerettighet, mens du i ellers skryter av at du er slik en motstander av "barbariske ideologier". Hvorfor det, egentlig, hvis det er slik at du anser at humanisme er forstillelse og menneskerettigheter er noe man synger om rundt leirbålet?

Bare tanken på å bruke A-våpen og gass slik at sivilbefolkningen rammes, er pervers, og benekter alt du tidligere har sagt om dine fine verdier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke interessert i å "fremstille meg som human". Jeg er interessert i å VÆRE human. Det er interessant å se deg spytte på prinsippene om menneskerettighet, mens du i ellers skryter av at du er slik en motstander av "barbariske ideologier". Hvorfor det, egentlig, hvis det er slik at du anser at humanisme er forstillelse og menneskerettigheter er noe man synger om rundt leirbålet?

Bare tanken på å bruke A-våpen og gass slik at sivilbefolkningen rammes, er pervers, og benekter alt du tidligere har sagt om dine fine verdier.

IS som SS soldater har mistet sine menneskerettigheter. At du mener disse fortsatt skal ha slike rettigheter, er rett og slett noe jeg tar avstand til. Så for du mene hva du vil om hvordan vi rydder vekk sadister og mordere. Jeg overlater det til militære fagfolk. Det eneste jeg sier, er at for meg, er jeg åpen for alt. Det spiller ingen rolle. Det viktigste er at vi blir kvitt dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IS som SS soldater har mistet sine menneskerettigheter. At du mener disse fortsatt skal ha slike rettigheter, er rett og slett noe jeg tar avstand til. Så for du mene hva du vil om hvordan vi rydder vekk sadister og mordere. Jeg overlater det til militære fagfolk. Det eneste jeg sier, er at for meg, er jeg åpen for alt. Det spiller ingen rolle. Det viktigste er at vi blir kvitt dem.

Nå snakker jeg om alle de sivile som du er villig til å drepe gjennom anvendelsen av kjernefysiske våpen og gass. Sistenevnte er til og med forbudt.

De gale ekstremistene i IS kommer ikke til å gi seg før man dreper dem, og det må man gjerne gjøre til siste mann. Men måten man gjør det på, og omfanget av skadene på sivilbefolkningen er ikke likegyldig. Og den som mener at det ER det, er et like stort monster som IS selv.

Har man slike meninger, så er det tydelig at man kjemper en helt annen kamp enn den som handler om å trygge verden for vanlige mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stille leser

Hvor er moderatorene egentlig? Eller er det lov å fremme ytringer for massedrap her?

Hele tankegangen er i tillegg helt fjern. Utrydde millioner fordi 10% av dem er terrorister. Hadde noen drept familien min pga naboen deres var terrorist hadde jeg dedikert mitt liv til å ta de skyldige på en mye verre måte en det IS driver med. Hadde ikke hatt IS lenger nei men kanskje 20 nye terror organisasjoner?

Her snakker vi IQ på høyt nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker jeg om alle de sivile som du er villig til å drepe gjennom anvendelsen av kjernefysiske våpen og gass.

Ja krig er grusomt. Det er sivilbefolkningen som må lide, dessverre. Tenk på alle sivile i Tyskland som måte bøte med livet, slik at vi fikk trygghet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er moderatorene egentlig? Eller er det lov å fremme ytringer for massedrap her?

Noe ingen har gjort. Få med deg det som blir skrevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at enkelte og da snakker jeg om sosialistene i tråden, ikke forstår forskjellen på mord (drap) og tap av menneskeliv i krig. I krig så blir ikke mennesker mordet, vi snakker da om tap av menneskeliv. Vi er i krig mot IS og da vil menneskeliv gå tapt. Det er prisen vi må betale for og sikre fred for oss. Slik de allierte gjorde under 2 verdenskrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IS står bak - nok en gang. Denne gangen var det Jemen som var målet. Når skal disse gutta bli lei av å drepe?

Anonymous poster hash: cf85b...120

Når internasjonale medier slutter å skrive om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gothminister, du gjør meg kvalm.

Flott, det betyr at jeg har rett. Når en sosialist som forvarer grusomheter og ikke vil handle, blir kvalm av at noen vil. Da er man på rett vei. Ikke for at det var noen overraskelse. Sosialister er egoister og dyrker sin liksom humanisme og er mer opptatt av den, en handling. Det har vi sett i mange år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når internasjonale medier slutter å skrive om det.

Heldigvis er det lov og være naiv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heldigvis er det lov og være naiv

Hvem er det du kaller naiv? Terrorister får makt ved å spre frykt. Media står for spredningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er det du kaller naiv? Terrorister får makt ved å spre frykt. Media står for spredningen.

Og du tror dem slutter når media ikke skriver om det. Hørt det før, ikke noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott, det betyr at jeg har rett. Når en sosialist som forvarer grusomheter og ikke vil handle, blir kvalm av at noen vil. Da er man på rett vei. Ikke for at det var noen overraskelse. Sosialister er egoister og dyrker sin liksom humanisme og er mer opptatt av den, en handling. Det har vi sett i mange år.

Jeg tror du vil måtte slite hardt for å finne en eneste kommentar fra min side som antyder at jeg ikke vil at man skal handle mot IS. Det jeg kritiserer deg for, er dine gjentatte utsagn om at du gjerne ser at man benytter masseødeleggelsesvåpen i krigen mot IS, også om det skulle koste millioner av uskyldige sivile livet. Denslags kommentarer viser jo hva du står for, og det er IKKE en kamp mot barbari.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du tror dem slutter når media ikke skriver om det. Hørt det før, ikke noe nytt.

Hva er forskjellen på det du står for og det IS står for?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...