Gå til innhold

Ap med nytt forslag, hva synes du`?


maskineple

Anbefalte innlegg

fordi jeg er lei av at muslim unger alltid skal skrike halal kjøtt og peke på bikkja mi hver gang jeg går i butikken :glare:

Tror de at bikkja di er halal? Eller er det bare jeg som er litt trøtt kanskje?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke fremmedfrykt, det er vel begrunnet frykt for folk som er de facto kriminelle.

At du ikke forstår hva som er fremmedfrykt. Kom ikke som en bombe. Beklager at jeg tok så feil av deg. Trodde du var en seriøs debattant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier hvem? Ikke dermed sagt at et medlem av HA er dømt kriminell. Skal kriminelle gå med tatoveringer i ansiktet? Eller skal man kanskje se an typen litt før man tenker hva man gjør?

Fremmedfrykten min er jeg i alle fall glad for, at jeg vurderer risiko. Den har reddet meg før.

Som du ser så kommer Mann 42 med stigmatiserende ytringer om HA. Han har på ingen måte noen bevis på at noen i HA er kriminelle. Vi har langt mer beviser mot asylsøkere og innvandrere faktisk. Det viser at Mann 42 og fler, har forutinntatte meninger om en gruppe mennesker. Dette minner meg sterkt om fremmedfrykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du ikke forstår hva som er fremmedfrykt. Kom ikke som en bombe. Beklager at jeg tok så feil av deg. Trodde du var en seriøs debattant.

Å, jeg forstår utmerket godt hva som menes med fremmedfrykt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier hvem? Ikke dermed sagt at et medlem av HA er dømt kriminell. Skal kriminelle gå med tatoveringer i ansiktet? Eller skal man kanskje se an typen litt før man tenker hva man gjør?

Fremmedfrykten min er jeg i alle fall glad for, at jeg vurderer risiko. Den har reddet meg før.

Sier jeg. HA er organiserte kriminelle, og det at mange av dem ikke er dømt enda, gjør dem ikke mindre kriminelle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, jeg forstår utmerket godt hva som menes med fremmedfrykt.

Ja jeg ser jo det. HA er fremmede for deg og du er så redd at du stigmatiserer dem. Det og påstå at HA er kriminelle er det samme rasister gjør med innvandrere. Fordi de ikke kjenner dem. Du har et helt likt syn som dem du selv kritiserer. Interessant.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sier jeg. HA er organiserte kriminelle, og det at mange av dem ikke er dømt enda, gjør dem ikke mindre kriminelle.

Nå burde du passe deg. Dokumenter gjerne at HA er kriminelle. Og kan du det. Da burde du gi den informasjonen til politiet. Fordi politiet ikke kan en gang dokumentere det. Men her sitter altså Mann 42 på KG og påstår slikt. Fantastisk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå burde du passe deg. Dokumenter gjerne at HA er kriminelle. Og kan du det. Da burde du gi den informasjonen til politiet. Fordi politiet ikke kan en gang dokumentere det. Men her sitter altså Mann 42 på KG og påstår slikt. Fantastisk.

Å, politiet deler den oppfatningen, selv om de har problemer med å reise tiltaler som fører til fellende dom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, politiet deler den oppfatningen, selv om de har problemer med å reise tiltaler som fører til fellende dom.

Ja og mange politifolk deler også oppfatningen om at de fleste mannlige muslimer er potensielle voldtektsmenn. Trodde det bodde litt mer refleksjon i deg. Men synes du bør dokumentere dine påstander uansett. Ellers bør du ikke reagere når noen skriver at alle muslimer er kriminelle, eller potensielle terrorister. Akkurat det samme som du slenger om HA. Du stigmatiserer en liten gruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke fremmedfrykt, det er vel begrunnet frykt for folk som er de facto kriminelle.

Problemet med fremmede er at am ikke kan vite om de er kriminelle, farlige eller snille.

All frykt bunner i en sunn forsvarsmekanisme. Fremmedfrykt er ett ord som antyder at den fremmedfryktende ikke er helt god i hodet. Jeg mener at dette er feil. Fremmedfrykt er det motsatte av naivitet, og man skal ikke være naiv, iallfall ikke mer enn at man kan tåle konsekvensene . Man kan allikevel leve som naiv der man tar en kalkulert risiko. Man liker at verden er lyserosa og fin, og så kan man ha verden slik, så lenge man lever og har det bra, som kan være 100 år eller 100 sekunder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og mange politifolk deler også oppfatningen om at de fleste mannlige muslimer er potensielle voldtektsmenn. Trodde det bodde litt mer refleksjon i deg. Men synes du bør dokumentere dine påstander uansett. Ellers bør du ikke reagere når noen skriver at alle muslimer er kriminelle, eller potensielle terrorister. Akkurat det samme som du slenger om HA. Du stigmatiserer en liten gruppe.

HA har stigmatisert seg selv for lenge siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg ser jo det. HA er fremmede for deg og du er så redd at du stigmatiserer dem. Det og påstå at HA er kriminelle er det samme rasister gjør med innvandrere. Fordi de ikke kjenner dem. Du har et helt likt syn som dem du selv kritiserer. Interessant.

Kriminaliteten knyttet til motorsykkelbandene er forholdsvis godt dokumentert, og man vet at de driver med distribusjon av narkotika og annen kriminalitet. Hva man vet og hva man kan bevise i en rettssal er imidlertid ofte to veldig forskjellige ting.

Har du glemt MC-krigene på 80-tallet? Hva tror du de slåss om?

Hva med at lederen for HA Norge og 8 medlemmer ble dømt for grov narkotikavirksomhet i 2013? Tror du det var en sidegeskjeft som bare angikk ham og de 8 medlemmene som man kunne samle nok beviser mot?

Hva med dommen i fjor for brudd på våpenloven? Hvilken lovlydig klubb oppbevarer 15 uregistrerte skytevåpen skjult i klubbhuset?

HA er berømt for sin sikkerhet. Dette er bare toppen av isfjellet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja og mange politifolk deler også oppfatningen om at de fleste mannlige muslimer er potensielle voldtektsmenn. Trodde det bodde litt mer refleksjon i deg. Men synes du bør dokumentere dine påstander uansett. Ellers bør du ikke reagere når noen skriver at alle muslimer er kriminelle, eller potensielle terrorister. Akkurat det samme som du slenger om HA. Du stigmatiserer en liten gruppe.

Som med andre samfunnsgrupper, så er det helt sikkert noen rasister også i politiet, som er villige til å forhåndsdømme folk på bakgrunn av deres etniske tilhørighet. Så det tviler jeg ikke på stemmer.

Når det gjelder HA, så er det ikke akkurat en fordom, og de er ikke medlemmer av denne gruppen i kraft av annet enn sine valg. HA's kriminelle historie er velkjent for alle, og den som velger å melde seg og sin klubb inn der, kan ikke ha andre grunner enn akkurat å delta i et kriminelt nettverk.

HA kan ikke bli stigmatisert NOK, etter min mening, og det er trist at ikke flere av dem er dømt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kriminaliteten knyttet til motorsykkelbandene er forholdsvis godt dokumentert,

Kriminaliteten blant muslimer er vel dokumentert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som med andre samfunnsgrupper, så er det helt sikkert noen rasister også i politiet, som er villige til å forhåndsdømme folk på bakgrunn av deres etniske tilhørighet. Så det tviler jeg ikke på stemmer.

Når det gjelder HA, så er det ikke akkurat en fordom, og de er ikke medlemmer av denne gruppen i kraft av annet enn sine valg. HA's kriminelle historie er velkjent for alle, og den som velger å melde seg og sin klubb inn der, kan ikke ha andre grunner enn akkurat å delta i et kriminelt nettverk.

HA kan ikke bli stigmatisert NOK, etter min mening, og det er trist at ikke flere av dem er dømt.

Når ble islam en rase sa du? Du har ikke bare fordommer mot HA, du lider av fremmedfrykt. Du kjenner ikke HA, du baser dine uttalelser fra media. Du forhåndsdømmer en liten gruppe mennesker, uten et snev av bevis.

Man kan si akkurat det samme om muslimer. De velger selv og være med i denne religionen, slik HA velger og være med i klubben, ingen forskjell. Kun for og delta i kriminell virksomhet, som er vel dokumentert. Det holder ikke Mann 42. Du er full av fordommer og kan etter ditt ståsted kalles rasist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HA har stigmatisert seg selv for lenge siden.

Tenker du slik muslimer har gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kriminaliteten blant muslimer er vel dokumentert.

Du mener at alle som tror at det bare finnes en gud og at muhammed er hans profet, er kriminelle i kraft av det?

Det er litt anderledes enn å konstatere at en person som lar seg innrullere i en strengt hierarkisk organisasjon der hans være eller ikke være som medlem, er avhengig av at han følger ordre, ALLE ordre, fra sine overordnede, som påfallende ofte er dømte kriminelle, eller sterkt implisert i narkotrafikk, torpedovirksomhet, prostitusjon og mord, med stor sannsynlighet selv er kriminell. Ganske enkelt fordi han fortsatt er i organisasjonen.

Og man vet fra medlemmer som har forlatt HA at systemet fungerer slik at når du er på lavt nivå, så må du gjøre kriminelle ting på vegne av de som er litt høyere i hierarkiet. Hvis du blir tatt, så blir du dømt, men det er ikke noe stort problem, så lenge du holder kjeft og tar skylda. Klubben tar seg av deg, og når du kommer ut, har du fortsatt en "jobb". Det er vel den eneste jobben der det er en fordel å ha sittet i fengsel. Det viser at man er "av rette slaget".

Til forskjell fra HA, der kriminalitet er en dyd, så er kriminalitet betraktet som en synd blant muslimer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du slik muslimer har gjort?

Jeg er litt usikker på det med muslimer. Jeg vet ikke hvor jeg har dem, og vet ikke om voldsislam er veldig utbredt, eller om det tilhører begrensede miljøer eller trossamffunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se de venstrevriddes egen retorikk backfire såpass. Helt greit å stigmatisere mennesker og grupper, sålenge de ikke har mørk hud og en annen religion.

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at alle som tror at det bare finnes en gud og at muhammed er hans profet, er kriminelle i kraft av det?

Så du mener at alle som er glad i motorsykkel og liker klubbmiljø, er kriminelle i kraft av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...