Gå til innhold

Opprør på Tandum - noe så frekt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er da logisk asylantene ikke vil innrømme sin identitet når de blir sendt i døden? Hadde du gjort det? Gitt identiteten din om du visste det medførte du du ble sendt til feks Irak hvor folk bli drept av selvmordsbombere hver eneste dag?



Anonymous poster hash: d8e94...bfa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da logisk asylantene ikke vil innrømme sin identitet når de blir sendt i døden? Hadde du gjort det? Gitt identiteten din om du visste det medførte du du ble sendt til feks Irak hvor folk bli drept av selvmordsbombere hver eneste dag?

Anonymous poster hash: d8e94...bfa

Nei det er jo klart, men hvis de forholder seg til sannheten om eget opphav og identitet så vil de få opphold hvis det er grunn for det.

Hvis de ikke kan bevise hvem de er så bør de sendes rakt ut igjen.

Anonymous poster hash: 6f7cc...7e2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da logisk asylantene ikke vil innrømme sin identitet når de blir sendt i døden? Hadde du gjort det? Gitt identiteten din om du visste det medførte du du ble sendt til feks Irak hvor folk bli drept av selvmordsbombere hver eneste dag?

Anonymous poster hash: d8e94...bfa

Om de ikke vil. Nei da låses de inne på ei celle uten noe som helst. Der kan de sitte og råtne, om de da ikke vil fortelle. Mat, svinekjøtt og vann. Spesielt om de er muslimer. Vi skal jo ha opplysninger og da tilrettelegger vi forholdene for og få de.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor tror du disse hadde tatt veien om de bare kunne spasert ut døren?

Anonymous poster hash: 2776c...745

Det tror jeg hadde variert en del fra person til person.

Jeg vil bare poengtere at om man mener at alle som ikke har fått innvilget oppholdstillatelse eller asyl, skal sitte i fengsel til man får bestemt seg eller evt får sendt dem ut, så kommer vi kanskje til å delvis løse noen problemer knyttet til at folk oppholder seg ulovlig i landet. Men vi kommer også til å skape mange nye.

Uansett om en asylsøknad innvilges eller ikke, så er ikke Trandum noe blivende sted i lengden. Man må regne med at folk som har psykiske plager vil bli verre, det vil bli flere voldsepisoder og opprør, og det vil gå hardt ut over kvinner og barn som befinner seg i denne situasjonen.

Jeg tror ikke det er verdt det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er jo klart, men hvis de forholder seg til sannheten om eget opphav og identitet så vil de få opphold hvis det er grunn for det.

Hvis de ikke kan bevise hvem de er så bør de sendes rakt ut igjen.

Anonymous poster hash: 6f7cc...7e2

Ut igjen hvor? Man kan ikke sende en person med uavklart identitet og tilhørighet noe sted.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om de ikke vil. Nei da låses de inne på ei celle uten noe som helst. Der kan de sitte og råtne, om de da ikke vil fortelle. Mat, svinekjøtt og vann. Spesielt om de er muslimer. Vi skal jo ha opplysninger og da tilrettelegger vi forholdene for og få de.

Tortur. Forfriskende. Var det ikke du som for litt siden sa i fullt alvor at du var motstander av barbariske ideologier? Men nå vil du altså torturere folk for å få opplysninger ut av dem? Du er ikke konsekvent.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes faktisk ingen asylsøkere ved Trandum. Dette er falske asylsøkere som har fått endelig avslag på sine søknader om oppholdstillatelse i kongeriket vårt. Hvorfor skal de ha krav på gratis kost og losji i det uendelige, her i landet?



Anonymous poster hash: bc17c...71b
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette omtrent hva man burde forvente når man setter desperate mennesker i fengsel på ubestemt tid og deretter sender dem tilbake til en uviss fremtid? Dette er noe vi kommer til å se mye mer av dersom man går inn for lukked asylmottak som Trandum.

De som er på Trandum har fått endelig avslag, men likevel sitter de der år etter år og ofte med omfattende traumer fra hjemlandet og psykiske vansker som de ikke er i behandling for. Livet blir satt på vent i et land der du ikke er velkommen. En politikk som dessverre går utover både de som bor og jobber på asylmottaket. Forsvarer det ikke, men forståelig hvorfor utagering skjer.

Det som er sagt her.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tortur. Forfriskende. Var det ikke du som for litt siden sa i fullt alvor at du var motstander av barbariske ideologier? Men nå vil du altså torturere folk for å få opplysninger ut av dem? Du er ikke konsekvent.

Tortur, hvor henter du det i fra? Celle er hva vi bruker her i landet. Svinekjøtt, godt Norsk kosthold. Så den påstand du kommer med her. Den for du dra lengre ut på landet med. Herregud hva folk får seg til, og tro.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut igjen hvor? Man kan ikke sende en person med uavklart identitet og tilhørighet noe sted.

Naiviteten slår til igjen. Morsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest en plass at forholdene er er veldig dårlig, flere brudd på menneskerettighetene. Men om det er sant vet jeg ikke. Dessuten så hjelper det ikke å rasere og holde på sånn, uansett hvordan de blir behandlet. Samtidig så er noen der veldig lenge, noen er der i 1 år eller lenger, og om forholdene faktisk bryter menneskerettighetene så hadde vel vi og blitt gal til sutt om vi var der i 1 år? Men jeg vet ingen fakta om hvordan det er der, har ikke vært der inne og sett selv. Men å klage på manglende trenings-og fritidstilbud er spesielt syns jeg, når de er i varetekt, det skal ikke være luksus der heller. Burde ikke være det i vanlige fengsler heller.

Anonymous poster hash: 6442a...4f5

Det er jo 100% deres egen feil! De hadde blitt sendt ut på dagen hvis de hadde innrømmet sin virkelige identitet! De velger derfor helt frivillig å bli på mottaket fordi de holder identiteten hemmelig.

Anonymous poster hash: 75431...bac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest en plass at forholdene er er veldig dårlig, flere brudd på menneskerettighetene.

Anonymous poster hash: 6442a...4f5

Nevn ett eneste transittmottak som er bedre enn det norske. I mange europeiske land blir asylsøkere stuet inn i trange felles sovesaler, får ingen varm mat og får ikke være ute i det hele tatt. På Tandum transittmottak får de sannsyneligvis bedre mat og tilbud enn det pensjonister får på sykehjem. Hvordan kan Norge ha begått menneskerettighetsbrudd, når de har det beste tilbudet i verden?

Anonymous poster hash: 75431...bac

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det er jo klart, men hvis de forholder seg til sannheten om eget opphav og identitet så vil de få opphold hvis det er grunn for det.

Hvis de ikke kan bevise hvem de er så bør de sendes rakt ut igjen.

Anonymous poster hash: 6f7cc...7e2

Men det er jo nettopp det som er greia. Norge er for streng. De velger å ikke gi opphold til folk som åpenbart er i fare i hjemlandet sitt.

Anonymous poster hash: d8e94...bfa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut igjen hvor? Man kan ikke sende en person med uavklart identitet og tilhørighet noe sted.

Hahaha, du tuller nå ikke sant??

Ut, som i tilbake til dit flyet kom fra. Et sted har jo dette flyet tatt av og fløyet inn til Norge, ikke sant?

Anonymous poster hash: 6f7cc...7e2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du forstår ikke hva jeg mener. Så fort asylanten underrettes om utkastelsesbegjæringen så bærer det rett på flyplassen.

Det er hovedregelen. De fleste tilbrunger under 24 timer på transittmottaket. Problemet er kriminelle som lyver om identiteten sin. De nekter å fortelle hvor de kom fra, og kan derfor heller ikke returneres noe sted. Disse har så klart seg selv å takke for at de må sperres inne, og kunne lett ha blitt sluppet fri i hjemlandet om de hadde snakket.

Anonymous poster hash: 75431...bac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hahaha, du tuller nå ikke sant??

Ut, som i tilbake til dit flyet kom fra. Et sted har jo dette flyet tatt av og fløyet inn til Norge, ikke sant?

Anonymous poster hash: 6f7cc...7e2

Og hvis man ikke kan dokumentere at denne personen hører til der, så vll han ikke kunne sendes dit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de ikke vil. Nei da låses de inne på ei celle uten noe som helst. Der kan de sitte og råtne, om de da ikke vil fortelle. Mat, svinekjøtt og vann. Spesielt om de er muslimer. Vi skal jo ha opplysninger og da tilrettelegger vi forholdene for og få de.

Tortur, hvor henter du det i fra? Celle er hva vi bruker her i landet. Svinekjøtt, godt Norsk kosthold. Så den påstand du kommer med her. Den for du dra lengre ut på landet med. Herregud hva folk får seg til, og tro.

Å "låse dem inne på en celle uten noe som helst" og mat som de ikke kan spise, er etter min oppfatning tortur. Kanskje du skulle tenke deg litt om før du trykker på "post"? Jeg vet det er vanskelig når du sitter der med en hardon, men forsøk i det minste.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo nettopp det som er greia. Norge er for streng. De velger å ikke gi opphold til folk som åpenbart er i fare i hjemlandet sitt.

Anonymous poster hash: d8e94...bfa

Disse 50 som gjorde opprør er alle kriminelle som driter i våre normer og regler. Flere har til og med vært i norske fenglser. Dette er den typen som voldtar og stjeler. Det er ikke tilfeldig at de ikke får opphold.

Anonymous poster hash: 75431...bac

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å "låse dem inne på en celle uten noe som helst" og mat som de ikke kan spise, er etter min oppfatning tortur. Kanskje du skulle tenke deg litt om før du trykker på "post"? Jeg vet det er vanskelig når du sitter der med en hardon, men forsøk i det minste.

De kan spise svinekjøtt. Hvis jeg hadde fått for meg at jeg kun kunne spise kobe-biff, så skal jeg love deg at norske fenglser og andre institusjoner hadde driti en lang en i det. Hvorfor skal det være noe annet med overtroisk bullshit?

Anonymous poster hash: 75431...bac

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...