Gå til innhold

Opprør på Tandum - noe så frekt!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.dagbladet.no/2015/03/15/nyheter/trandum/asyl/pu/politiets_utlendingsenhet/38231694/

Asylsøkere med endelig avslag, som er vurdert til å være innesperret til de skal sendes ut av landet, har i natt gjort hærverk og ødelagt institusjonen de bor på, fordi de er "misfornøyd med forholdene".

De mener at det er bedre å være i fengsel, og at de derfor er berettighet til å ødelegge alt de kommer over i "protest".

At det går ann å være så frekk! Når vi skattebetalerne gir dem mat, strøm og husly GRATIS! Også påstår de at det ikke er bra nok og våger til og med å ødelegge institusjonen. Jeg kommer ikke over hvor frekke og jævlige noen mennesker tillater seg å være. De har det sannsyneligvis bedre enn folk på gamlehjem, enda det er stakkarne på gamlehjem som har muliggjort gratis husly og mat for dem. Det faktum at de kan vurdere standarden opp mot standarden i fengsel sier jo også litt om hva slags mennesker det her er snakk om. Makan! Jeg er helt sjokkert!



Anonymous poster hash: 75431...bac
  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frustrete menn med lite tilgang på kvinner?

Hva annet kan man forvente.

Ingen sympati her.



Anonymous poster hash: 55f51...dc7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen sympati, men full forståelse for deres drøm om norske luksusfengsler. De ville neppe ønsket seg i fengsel i sine respektive hjemland.

Utakknemlige og frekke er de i tillegg til ulovlige. Makan.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

**host** **lukkede mottak** ** host**



Anonymous poster hash: 2776c...745
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest en plass at forholdene er er veldig dårlig, flere brudd på menneskerettighetene. Men om det er sant vet jeg ikke. Dessuten så hjelper det ikke å rasere og holde på sånn, uansett hvordan de blir behandlet. Samtidig så er noen der veldig lenge, noen er der i 1 år eller lenger, og om forholdene faktisk bryter menneskerettighetene så hadde vel vi og blitt gal til sutt om vi var der i 1 år? Men jeg vet ingen fakta om hvordan det er der, har ikke vært der inne og sett selv. Men å klage på manglende trenings-og fritidstilbud er spesielt syns jeg, når de er i varetekt, det skal ikke være luksus der heller. Burde ikke være det i vanlige fengsler heller.

Anonymous poster hash: 6442a...4f5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.dagbladet.no/2015/03/15/nyheter/trandum/asyl/pu/politiets_utlendingsenhet/38231694/

Asylsøkere med endelig avslag, som er vurdert til å være innesperret til de skal sendes ut av landet, har i natt gjort hærverk og ødelagt institusjonen de bor på, fordi de er "misfornøyd med forholdene".

Sperr de inne i små bur frem til de skal ut. Slike pøbler skal vi ikke ta med silkehansker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sperr de inne i små bur frem til de skal ut. Slike pøbler skal vi ikke ta med silkehansker.

Det forstår til og med jeg at ikke går an. Ser ikke poenget med å sperre de inne i det hele tatt, det er daglige avganger fra OSL til de fleste store flyplasser i resten av verden. Få litt fortgang!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de kunne unngått mye av dette om de hadde hatt et skikkelig treningsrom. Trening hjelper utrolig mye for unge frustrerte menn. Mye testosteron som må få utløp.



Anonymous poster hash: d8e94...bfa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette omtrent hva man burde forvente når man setter desperate mennesker i fengsel på ubestemt tid og deretter sender dem tilbake til en uviss fremtid? Dette er noe vi kommer til å se mye mer av dersom man går inn for lukked asylmottak som Trandum.

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forstår til og med jeg at ikke går an. Ser ikke poenget med å sperre de inne i det hele tatt, det er daglige avganger fra OSL til de fleste store flyplasser i resten av verden. Få litt fortgang!!

For min del kan de sendes rett ut, uansett konsekvenser.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lalalala59

De som er på Trandum har fått endelig avslag, men likevel sitter de der år etter år og ofte med omfattende traumer fra hjemlandet og psykiske vansker som de ikke er i behandling for. Livet blir satt på vent i et land der du ikke er velkommen. En politikk som dessverre går utover både de som bor og jobber på asylmottaket. Forsvarer det ikke, men forståelig hvorfor utagering skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forstår til og med jeg at ikke går an. Ser ikke poenget med å sperre de inne i det hele tatt, det er daglige avganger fra OSL til de fleste store flyplasser i resten av verden. Få litt fortgang!!

Til og meg jeg skjønner at da hadde de alle stukket av og gjemt seg hos venner eller andre plasser og fåtallet hadde blitt sendt ut.

Anonymous poster hash: 6442a...4f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette omtrent hva man burde forvente når man setter desperate mennesker i fengsel på ubestemt tid og deretter sender dem tilbake til en uviss fremtid? Dette er noe vi kommer til å se mye mer av dersom man går inn for lukked asylmottak som Trandum.

Og hvor tror du disse hadde tatt veien om de bare kunne spasert ut døren?

Anonymous poster hash: 2776c...745

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror de kunne unngått mye av dette om de hadde hatt et skikkelig treningsrom. Trening hjelper utrolig mye for unge frustrerte menn. Mye testosteron som må få utløp.

Anonymous poster hash: d8e94...bfa

Gi dem et hopptau.

Anonymous poster hash: 20665...3fd

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste måten som også er human nok er å ta inn færre asylsøkere dersom man ikke kan gi dem et verdig opphold. Da må man bare redusere.



Anonymous poster hash: bd3ca...818
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og meg jeg skjønner at da hadde de alle stukket av og gjemt seg hos venner eller andre plasser og fåtallet hadde blitt sendt ut.

Anonymous poster hash: 6442a...4f5

Du forstår ikke hva jeg mener. Så fort asylanten underrettes om utkastelsesbegjæringen så bærer det rett på flyplassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det forstår til og med jeg at ikke går an. Ser ikke poenget med å sperre de inne i det hele tatt, det er daglige avganger fra OSL til de fleste store flyplasser i resten av verden. Få litt fortgang!!

Når folk reiser ut på egenhånd er det nok så enkelt. Men ikke når folk må sendes ut med tvang + medfølgende vakter. Da må man ha en returavtale, og det tar noen ganger litt tid å få i stand. Om alle med endelig avslag på søknaden reiste ut frivillig hadde man ikke hatt bruk for et transittmottak i det hele tatt. Avisene hadde nok også hatt mye mindre å skrive om. De som reiser ut frivillig hører man bemerkelsesverdig veldig lite til. Wonder why? :ironi:

Angående forholdene på Trandum:

Sykepleier er tilgjengelig fem dager i uken. Det er også mulig å konsultere lege fire ganger per uke, samt at lege er tilgjengelig på telefon 24 timer i døgnet, hele året. I tillegg benyttes selvfølgelig øvrige tilbud i helsevesenet når dette er nødvendig.

Det høres ikke så forskrekkelig ut?

Endret av Lutetium 71
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke dette omtrent hva man burde forvente når man setter desperate mennesker i fengsel på ubestemt tid og deretter sender dem tilbake til en uviss fremtid? Dette er noe vi kommer til å se mye mer av dersom man går inn for lukked asylmottak som Trandum.

https://www.politi.no/politiets_utlendingsenhet/politiets_utlendingsinternat/

Uviss identitet er nok også en faktor:

De aller fleste er på utlendingsinteratet på Trandum mindre enn 24 timer, men kan fengsles for en lengre periode hvis det er nødvendig for å få gjennomført tvangsreturen eller for å klarlegge identitet.

Man sperrer ikke folk inn for moro skyld.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvor tror du disse hadde tatt veien om de bare kunne spasert ut døren?

Anonymous poster hash: 2776c...745

Sosialister bryr seg lite om det du spør om. Det er et resultat av flere overfallsvoldtekter, fordi folk uten opphold vandrer fritt rundt i samfunnet. Noen burde stilles ansvarlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som er på Trandum har fått endelig avslag, men likevel sitter de der år etter år og ofte med omfattende traumer fra hjemlandet og psykiske vansker som de ikke er i behandling for. Livet blir satt på vent i et land der du ikke er velkommen. En politikk som dessverre går utover både de som bor og jobber på asylmottaket. Forsvarer det ikke, men forståelig hvorfor utagering skjer.

Mennesker med psykiske plager burde sendes rett ut igjen, til sitt hjemland. De er kun en belastning for vårt helsevesen. Ikke får de god nok behandling her, pga. språk og store konflikter i forhold til kultur, går ikke i dybden på dette her. Så få de fortest mulig tilbake. De tilfører ikke annet en elendighet og dessverre har flere Norske jenter fått erfare det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...