Gå til innhold

Ferge fra norge til newcastle


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg og sambo tenkte oss en tur til england til sommeren og vi tenkte da å ta bilen, men etter et kjapt søk kan jeg ikke se ut til å finne noen selskaper som har ferger som går den strekningen.

Noen som vet om alle alle selskapene har lagt ned rutene sine eller er det fortsatt noen som eksisterer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

etter raskt å søke på nett, så ser det ut som det går ferjer fremdeles, men de går ikke fra oslo. (noe de vel heller ikke har gjort før tror jeg.)

Tok selv båt fra kristiansand eller stavanger (husker ikke helt) til newcastle og tilbake gikk den newcastle bergen.

her finner du kanskje noe?

gikk ikke videre jeg da, så vet ikke om det er sluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, er ganske sikker på at dei fleste rutene der er lagt ned ja.. Dfds frå Bergen no var iallefall ein god mulighet, men dei la ned i oktober:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at den mellom Newcastle og Stavanger er lagt ned, men jeg synes å huske noe om en ferge som går fra/til Hull?

Mulig jeg tuller, men da har du et ekstra ord å google ihvertfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ikke noe på google.. Huff.. Skal nemlig til nottingham, håpet på å kunne ta bilen slik at jeg fikk besøkt vertsfamilien min på isle of wight, men da ser det ut til at vi må ta fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye mulig det og, men når jeg kikket på andre sider så virket det som om det var priser av typen 600-800 kr for bil og opptil 5 personer. Men derimot fly koster fort 1000 kr pr pers. Vi skal være fire personer alt i alt så da spørs det hvor dyrt det. For ikke å glemme at å kjøre en engelsk bil kommer til å føre til at jeg kræsjer haha..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur nok at i visse tilfeller (på billig-pris-tura) hadde båten kosta 500-800, men eg har tatt båten frå Bergen til Newcastle mange ganga, og det har blitt rundt en tusing per pers. Du må huske på at den tar nesten et døgn, og at det er pålagt med lugar osv, og dermed blir det litt å betale der og.

Men som sagt, er ganske sikker på at dei fleste ruter til Newcastle med båt er lagt ned (den frå bergen-haugesund-stavanger er iallefall det). Så då er det vel igrunn ikkje nåke anna alternativ enn fly? Er ganske dyrt å fly til Newcastle, er mykje billigare å fly til London, og det er omtrent like langt frå Nottingham som Newcastle uansett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_Anne_*

Hei

Vet ikke om du følger denne "tråden" jeg Aniria...

Men det er ihvertfall sånn at dessverre så er alle passasjerferger mellom Norge og England lagt ned.

Det eneste alternativet direkte fra Norge er Tor Lines båt mellom Brevik og Immingham. Dette er en lastebåt med et begrenset antall lugarer og tar ca 30 timer på overfarten, går 2 ganger per uke. Dette er nok ingen spesielt billig løsning, men tenkte jeg skulle si fra ihvertfall :-)

Det er DFDS Lys Lines kontor i Kristiansand som tar booking og har priser - tlf 38105514.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...