Gå til innhold

Mindre pene navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tønnes er helt vanlig å bruke her jeg er fra ihvertfall. :Nikke:

Eg trudde og at Tønnes var eit rimleg velkjent namn...

Den aftenposten-lista gikk ut på navn som var spesielle (vanlige?) (særskilte?) for geografiske steder, så jeg er m.a.o. ikke fra samme sted som dere :)

Syns ikke nødvendigvis de navna var "jaskete", altså, men morsomme! Aldri hørt dem før. Mange kule, rare og uvanlige navn man kan velge mellom for å være spesiell uten å ty til ***ander, Ea, Sienna og Savannah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eit anna namn eg tykkjer er fælt, er Sibylle. Får meg berre til å tenkje på byllar... Grøss...

Høyrte om ein unge som heitte det for ikkje så lenge sida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ei som heter Runi. Første gang jeg hørte navnet var da jeg møtte henne. Hun fortalte meg at det er ett sted i Norge hvor dette navnet er veldig vanlig, men ellers i landet er det ikke vanlig. Jaja, det var litt OT, siden jeg faktisk liker navnet Runi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om det er mange foreldre som ikke tenker på at disse barna en dag blir voksne. Se for deg en voksen mann som heter Noa!! :skratte:

Det kan jeg da fint se for meg. Noah i bibelen ble alltid fremstilt som en gammel mann med skjegg husker jeg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eit anna namn eg tykkjer er fælt, er Sibylle. Får meg berre til å tenkje på byllar... Grøss...

Høyrte om ein unge som heitte det for ikkje så lenge sida.

Hvordan uttaler man det på norsk, da? :vetikke: Sibyll? Eller som på engelsk? Uff, iallfall ikke fint, uansett.

Et navn jeg synes er ok på engelsk, men som er fælt når det uttales på norsk er Kate. Hvis jeg ikke tar helt feil er det iallfall Kate som blir uttalt "Ket" på norsk enkelte ganger. :daane: Ket?!

Og hva er det med å skrive Lin, men uttale det Linn, og skrive Gun, men uttale det Gunn? I mine øyne blir det feil å uttale dobbelkonsonant når det er enkelkonsonant der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om det er mange foreldre som ikke tenker på at disse barna en dag blir voksne. Se for deg en voksen mann som heter Noa!! :skratte:

Noa er greit nok, men hva med Vetle? Jeg ser ikke for meg Vetle som en fullvoksen, skjeggete bussinessmann, akkurat... :sjenert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan uttaler man det på norsk, da? :vetikke: Sibyll? Eller som på engelsk? Uff, iallfall ikke fint, uansett.

Et navn jeg synes er ok på engelsk, men som er fælt når det uttales på norsk er Kate. Hvis jeg ikke tar helt feil er det iallfall Kate som blir uttalt "Ket" på norsk enkelte ganger. :daane: Ket?!

Og hva er det med å skrive Lin, men uttale det Linn, og skrive Gun, men uttale det Gunn? I mine øyne blir det feil å uttale dobbelkonsonant når det er enkelkonsonant der...

Trur det uttalas Sibylle - rett fram :klo:

Lin og Gun tykkjer eg og er merkeleg, når ein uttalar det Linn og Gunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om det er mange foreldre som ikke tenker på at disse barna en dag blir voksne. Se for deg en voksen mann som heter Noa!! :skratte:

Tipper at når Noa er voksen kjenner han 2-3 andre som heter det også.

Både Leander, Noa, Thea, Leah, Emilie osv.. er så vanlige (har jeg intrykk av) så det eneste problemet de kommer til å ha når de vokser opp er kvinner som er 25-40 år eldre enn dem, som skal snakke dritt om dem basert på navnet deres...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper at når Noa er voksen kjenner han 2-3 andre som heter det også.

Både Leander, Noa, Thea, Leah, Emilie osv.. er så vanlige (har jeg intrykk av) så det eneste problemet de kommer til å ha når de vokser opp er kvinner som er 25-40 år eldre enn dem, som skal snakke dritt om dem basert på navnet deres...

:ler:

Godt poeng

(men seriøst, Chrisander? Savannah? :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er det med å skrive Lin, men uttale det Linn, og skrive Gun, men uttale det Gunn? I mine øyne blir det feil å uttale dobbelkonsonant når det er enkelkonsonant der...

Jeg kom over Linh nå nettopp. Jeg aner ikke om det er en "fancy" versjon av Linn, eller om foreldrene ikke er norske. Dersom det er det første, så lurer jeg på hvorfor man ikke bare kan kalle ungen for... Linn?

Ser for meg vedkommende i en eller annen situasjon når noen må skrive navnet:

"Jeg heter Linn.. Men én n. Og h på slutten".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det uttalas Sibylle - rett fram :klo:

Lin og Gun tykkjer eg og er merkeleg, når ein uttalar det Linn og Gunn.

Sibylle? Hjelpes, da blir det jo assosiasjoner til bylle, som du sier da.. :fnise:

Jeg kom over Linh nå nettopp. Jeg aner ikke om det er en "fancy" versjon av Linn, eller om foreldrene ikke er norske. Dersom det er det første, så lurer jeg på hvorfor man ikke bare kan kalle ungen for... Linn?

Ser for meg vedkommende i en eller annen situasjon når noen må skrive navnet:

"Jeg heter Linn.. Men én n. Og h på slutten".

Hvis noen sa "Jeg heter Linh. Med én n og h på slutten" hadde jeg trodd de tulla... Linh hørtes nesten asiatisk ut, egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten hørt navnet mitt med h også, og da blir jo uttalen en helt annen, så jeg skjønner ikke hvorfor de absolutt skulle slenge inn den h-en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det mest sinnsyke navnet jeg har hørt noen kalle et barn er NEMO. Hvem vil bli oppkalt etter en tegneserie fisk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om en unge som heter Neo Johan. Matrix-assosiasjoner noen? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest sinnsyke navnet jeg har hørt noen kalle et barn er NEMO. Hvem vil bli oppkalt etter en tegneserie fisk?

Huff, i kategori med Nemi. Ei veninne av meg vil kalle ei evt datter Nemi Angelica :roll: Forhåpentleg ombestemmer ho seg innan ho får ein unge....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, i kategori med Nemi. Ei veninne av meg vil kalle ei evt datter Nemi Angelica :roll: Forhåpentleg ombestemmer ho seg innan ho får ein unge....

Forhåpentligvis ja, for Angelica betyr jo, røft oversatt, "engel", og det har ikke så mye med Nemi å gjøre akkurat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...