Gå til innhold

Illuminati - bare tull?


Gjest Pink.Pearls

Anbefalte innlegg

Frimureri finnes i mange former og skikkelser, og ikke alle godkjenner hverandre. Det norske gradssystemet har bare 12 grader, så der har du grunnen til at ingen norske frimurere har 33. grad.

Illuminati har ikke eksistert siden slutten av 1700-tallet. Da ble foreningen tangsoppløst, og mange av medlemmene straffedømt. De av dem som var frimurere ble kastet ut av sine losjer.

Det altseende øye er ikke eksklusivt symbol hverken for frimureri eller illuminati. Det er en gammel gudsmetafor, og brukes den dag idag av de aller fleste kirkesamfunn.

Det er sikkert spennende med slike konspirasjonsteorier, men de har absolutt ingen ting med virkeligheten å gjøre.

Anonymous poster hash: fb3ea...d76

Ok, det er kun 12 grader her ja. Visste det var noe lavere i Norge.

Joda, historien sier at mange ble straffedømt og at denne gruppen opphørte. Men gruppen ble opprettet igjen senere. Det er en stund siden jeg holdt på med dette, så kan dessverre ikke vise til kildene på stående fot.

Symbolet blir også brukt i flere kirkesamfunn i dag også ja. Men symbolet peker mot den samme guden den dag i dag likesom den gjorde for mange hundre år siden.

Virkeligheten er at det er flere hemmelige organisasjoner, og det som skjer i dypet av dette er ikke noe de fleste hadde forestilt seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, det er kun 12 grader her ja. Visste det var noe lavere i Norge.

Joda, historien sier at mange ble straffedømt og at denne gruppen opphørte. Men gruppen ble opprettet igjen senere. Det er en stund siden jeg holdt på med dette, så kan dessverre ikke vise til kildene på stående fot.

Symbolet blir også brukt i flere kirkesamfunn i dag også ja. Men symbolet peker mot den samme guden den dag i dag likesom den gjorde for mange hundre år siden.

Virkeligheten er at det er flere hemmelige organisasjoner, og det som skjer i dypet av dette er ikke noe de fleste hadde forestilt seg.

Det er sikkert spennende å forestille seg alle disse hemmelige organisasjonene.

Hvis kildene dine ble gått litt grundigere etter i sømmene, ville du nok se at det bare er spekulasjoner og bløff.

Anonymous poster hash: fb3ea...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sikkert spennende å forestille seg alle disse hemmelige organisasjonene.

Hvis kildene dine ble gått litt grundigere etter i sømmene, ville du nok se at det bare er spekulasjoner og bløff.

Anonymous poster hash: fb3ea...d76

Du vet ikke hva jeg har sjekket, gjort og hvor jeg har funnet kildene, så dermed er du på ingen måte i stand til å bedømme hva som er rett og galt.

Takk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet ikke hva jeg har sjekket, gjort og hvor jeg har funnet kildene, så dermed er du på ingen måte i stand til å bedømme hva som er rett og galt.

Takk :)

Og du vet ikke hvilken kunnskap jeg har - f. eks. fra innsiden av frimureriet....

Jeg har sett hundre tusen spinnville påstander fra kilder som ved første øyekast virker troverdige, og som klapper sammen som korthus når man begynner å se litt nærmere.

Men du får gjerne leve lykkelig i paranoiaen din, altså.

Anonymous poster hash: fb3ea...d76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål:

Hvis det skulle eksistere en slik verdensomspennende organisasjon som hadde som mål å kontrollere hele verden fra det skjulte, hvorfor legger de da ut spor i Disney-filmer, sedler og gjennom pop-industrien? Hadde det ikke vært bedre å IKKE gi slike hint?

Og hvem er det som bruker tid på å lage kompliserte hint i de ulike medium, og med hvilket formål? Og hvordan fungerer dette med å innlemme popstjernene inn i dette? Hva er hensikten med at de skal vise at tilhører en organisasjon ingen skal vite noe om?

Hvis Illuminati hadde eksistert slik det fremstilles her, så hadde de vært verdens latterligste organisasjon. "Se på meg. SEEEE på meg. SEEE hvor skjult og kult jeg." Snakk om å være oppmerksomhessyk, de er jo verre enn en fjortis med piercinger.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri hørt om dette før nå faktisk. Hva er poenget? er det teiteste jeg har hørt på lenge. Samme med frimurerlosjen, det er bare patetisk.



Anonymous poster hash: 56502...54b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder med Alan Moore, som vanlig:https://www.youtube.com/watch?v=NgSbaKpCjq4

Kortversjon: Jo, det finnes konspirasjoner. Mange små konspirasjoner, stort sett drevet av tullinger, som sjelden oppnår noe særlig. Den utbredte troen på en stor og kompetent konspirasjon er derimot motivert av frykten for å innse at verden i virkeligheten er kaotisk og uten kompetent styring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørr erik ribsbusk om illuminati a....

Da adressen til bloggen ble sensurert så utgår jo dette innlegget litt da.....

(Mye til ytringsfrihet dykken)

Typisk konspirasjonsteoretikker, og psykiatrisk tilfelle!!!

Endret av Tante Bjarne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

According to legend, the Illuminati are a tiny, super-secret cabal of influential individuals who have shaped the course of world events. So it makes perfect sense that Beyonce would flash their triangle sign to one of the largest viewing audiences in human history. What better way to preserve a secret?

0.jpg

Haha, er dere seriøse nå?? Hjelpes. Trodde det kun var ressurssvake amerikanere bosatt i "the projects" som trodde på denne teorien.

Beyoncé viser forresten Jay Zs roc-symbol (en opp-ned diamant). Google rocafella records.

Anonymous poster hash: 03180...133

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt underlig, alle disse mektige kjendisene som bruker tegnene, bruker klær med slike symbol, vel vitende om hva de betyr.

Kjendiser som Whitney Houston, Lisa "left-eye" Lopez og Michael Jackson skal alle ha blitt drept på grunn av at de ikke fulgte reglene.

Men om det skulle eksistert en slik organisasjon, så er det veldig spesielt at ingen av tusenvis av kjendiser har sagt noe om det.. Så ja, veldig spesielt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt med maset om illuminati, dritt lei... DET ER BARE TULL!!!!



Anonymous poster hash: 7bcc1...3db
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Pink.Pearls

Såååå...verden er styrt av popstjerner?

Neh, de er bare medlemer (promoterer dem, gir dem inntekt). Er nok noen høyere der, om de eksisterer da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Såååå...verden er styrt av popstjerner?

Om illuminati var virkelig så skal du ikke se bort i fra at de hadde brukt pop/filmstjerner som redskap til å kontrollere. Mennesker flokker jo til disse som sauer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hqdefault.jpg

Syns slikt er skummelt jeg..!!

Og 50 år senere har ikke mye skjedd...Veldig lite effektive disse illuminatiene

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og 50 år senere har ikke mye skjedd...Veldig lite effektive disse illuminatiene

Om illuminati var virkelig så skal du ikke se bort i fra at de hadde brukt pop/filmstjerner som redskap til å kontrollere. Mennesker flokker jo til disse som sauer.

http://youtu.be/4-tY6hmKcms

Endret av evnukken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg er treig, men hva har det denne hippien sier med saken å gjøre? Grådighet er en menneskelig svakhet som enkelt kan forklares uten at hemmelige verdensomspennede organisasjoner på død og liv må være involvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pink.Pearls

Og 50 år senere har ikke mye skjedd...Veldig lite effektive disse illuminatiene

Det ble jo aldri exposed så da lyktes de da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble jo aldri exposed så da lyktes de da :P

Så hver kvinne, mann og hvert barn i USA er slaver? Til hva/hvem og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...