Gå til innhold

Gått opp i vekt, endret litt på kosthold, hjelp?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er et vanedyr. Liker å spsie stort sett det samme hver dag. Men endret litt på lunsj og kveldsmat, men har nå gått opp i vekt :(

Dette spiser jeg:

Frokost: 2 skiver grovbrød med peanøttsmør og lett jordbærsyltetøy, 1 glass melk (frokosten spiser jeg det samme enda)

Lunsj: Har pleid å spise 2 knekkebrød med 2 kokte egg, smør og majones, vann å drikke. Byttet knekkebrødet ut med noen slags havreskiver lagd med 50 g havregryn, vann og sukrin gold. Merket godt at dette metter mer enn knekkebrød.

Middag: Varierer veldig, men rent og sunt, helst fra bunnen (Har ikke endret noe særlig her)

Kvelds: Har pleid å spise 2 grove skiver med salami/skinke og majones, ost/lettsyltetøy osv. I det siste har jeg spiste havregrøt laget med 50 g havregryn, sukrin gold, melk, en ss peanøttsmør og en ss cottage cheese, med frisk bær på toppen.

Spiser et par biter mørk sjokolade hver dag (har jeg gjort så lenge jeg kan huske)

Har nå endret på lunsj og kvelds og gått opp neon kg i vekt i løpet av kanskje en mnd. Kan det være fordi det blir mye havregryn? Kcal mengden skal være ca det sammen, litt mindre til lunsj før bare, men ikke nok til å utgjøre såpass vektoppgang.

Løper 3-4 ganger i uka, ca 20-25 km pr uke.

Synspunkter anyone?



Anonymous poster hash: 12ece...456
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, nei ikke gravid :)

Tenkte kanskje sammensetninger av karbohydrater/fett/proteiner kunne ha noe å si?

Anonymous poster hash: 12ece...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pianøttsmør og majones er veldig kaloririkt...



Anonymous poster hash: fed33...2d1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant det. Men spiser kun en ss mer med peanøttsmør pr dag nå enn før. Og det er ca 128 kcal.

Anonymous poster hash: 12ece...456

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må være veldig glad i havregryn som orker å spise så mye havre i løpet av dagen... Det er jo ikke sunt en gang, så jeg ser ikke vitsen med mindre du synes det smaker veldig godt...



Anonymous poster hash: 25f17...0ab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...