Gå til innhold

Går bare ikke ned i vekt, samme hva jeg gjør!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å forbrenne mellom 500 og 1000 kcal på trening er MYE ! Hva trener du ? De gangene jeg har forbrent 1000 kcal har jeg løpt over ei mil på ubrøyta fortau oppoverbakke fra byen og hjem ! Og da har jeg vært helt skutt etterpå 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig, VELDIG rask gange i nesten en mil er visst nok til å forbrenne rundt 500 kalorier. En 5timers fjelltur i et ganske raskt tempo (med bratte stigninger og mange høydemeter fordelt på kort distanse) er jo en enorm måte å forbrenne kalorier på.

Jeg må nok bare smøre meg med tålmodighet. Merker allerede på formen at jeg har utbytte av treningen. Før gadd jeg nesten ikke å gå ut av sofaen. I går var jeg på 3 fjelltopper i løpet av 3 timer. Og turer jeg tidligere brukte 7 timer på, bruker jeg nå 5 timer på. Kjente jeg kunne klare det kjappere, men det ble heller en "kosetur" fremfor å se på det som trening.

Kan selvfølgelig være muskler som er på tur, merker at jeg har krympet litt på enkelte plasser, som rundt håndledd, ankler og slike områder, men magefettet er her enda... :( Men får bare fortsette treningen og bare håpe at jeg krymper etter hvert. Er bare så utrolig kjedelig å trene, trene, trene og ikke se spesielt mye fremgang.

Og nok en gang: jeg spiser ikke mer enn nødvendig. Heller ikke for store porsjoner. Selv om magen roper etter mer i form av noen rare lyder så gir jeg ikke alltid etter for presset. Og skulle jeg gi etter, så spiser jeg bare en banan e.l. så den verste skrikingen går over til det er tid for neste måltid.

Anonymous poster hash: 71f1c...0f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Jeg bruker en app der jeg skriver inn hva jeg spiser, hvor mye jeg spiser, hvor mange kalorier som blir spist og hvor mange jeg forbrenner med trening. Jeg spiser aldri over 1500 kalorier pr dag, og jeg forbrenner mellom 500 og 1000 kalorier pr dag via trening.

Jeg spiser hovedsaklig knekkebrød (solruta) med skinke, makrell i tomat, eller hvitost. Til middag blir det som regel fisk eller kjøtt. B9de jeg og samboer er på diett. Vi spiser det samme og trener omtrent like mye. Han har gått ned rundt 10kg siden begynnelsen av september, mens jeg holder meg stødig eller går litt opp i vekt.

Har tenkt på at det kan være hormoner som gjør det jeg også, sliter med økt (og veldig uønsket) hårvekst, cyster på eggstokkene, mye magefett og veeeldig mye kviser. Kan være verdt å sjekke opp... :-)Anonymous poster hash: 71f1c...0f3

Så du gir kroppen mellom 500 og 1000 kcal med næring? Er ikke rart du sliter med å gå ned. Du bryter ned muskelmasse uten å gi kroppen næring mål til å bygge musklene opp igjen. Du kommer til å gå ned, men du kommer ikke til å få noe veltrent kropp. Kun en nedbrutt og sliten kropp som vil se utsultet ut.

Muskler brenner fett. Når du bryter ned musklene ved har trening og ikke gir kroppen nok næring til å la musklene bygge seg opp igjen så vil de tæres ned. I tillegg vil selvsagt kroppen tære på fettet, men ved å bryte ned begge deler ved underernæring så senkes forbrenningen nettopp fordi du bryter ned muskler som hjelper å brenne fett.

Derfor så mange raser opp igjen i vekt etter endt slankekur fordi det tar tid for kroppen å gjenopprette balansen mellom fett og muskler og inntil muskelmassen er bygget opp igjen så vil kroppen ha lavere forbrenning og ta til seg mer fett og legge på seg.

Spis mer og rett mat. Få i deg mer deg dagene du trener. Tenk livsstil og kontinuitet, ikke slanking. Da vil du gå sakte, men sikkert ned i cm på en sunn måte og du vil ha en sterk, slank og sunn kropp resten av livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...