Gå til innhold

Jeg er muslim, Islam er ikke perfekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er muslim. Jeg tror på Allah og tror at Muhammed var en profet. Men jeg tror ikke at islam, koranen eller Muhammed er perfekte. Og jeg tror at det fins flere veier til gud enn den islamske.

 

Muhammed hadde negative sider ved sitt liv som ikke kan ignoreres. Koranen har voldelige vers som ikke kan ignoreres. Og det kan heller ikke ignoreres at islam skaper mange terrorister.

 

Men de fleste av oss muslimer er normale mennesker som kun ønsker å leve i fred og fordragelighet med våre omgivelser. Mange av oss tar ikke vår religion så alvorlig at vi er villige til å undertrykke og drepe andre for den. Det er kun en tro, som skal brukes til spirituell opplysning. Alle straffer og slikt som fins i koranen må vi bare se bort fra, de hører ikke hjemme i det 21. århundre.

 

 

Takk for meg.


Anonymous poster hash: 47e1f...e84



Anonymous poster hash: 47e1f...e84
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke nok om Islam, men hva med kvinneundertrykkelse for eksempel? Det er jo ikke mye rettigheter kvinner har i forhold til menn.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk, endelig en muslim som skjønner litt



Anonymous poster hash: 2a4ff...311
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei,

 

Jeg er muslim. Jeg tror på Allah og tror at Muhammed var en profet. Men jeg tror ikke at islam, koranen eller Muhammed er perfekte. Og jeg tror at det fins flere veier til gud enn den islamske.

 

Muhammed hadde negative sider ved sitt liv som ikke kan ignoreres. Koranen har voldelige vers som ikke kan ignoreres. Og det kan heller ikke ignoreres at islam skaper mange terrorister.

 

Men de fleste av oss muslimer er normale mennesker som kun ønsker å leve i fred og fordragelighet med våre omgivelser. Mange av oss tar ikke vår religion så alvorlig at vi er villige til å undertrykke og drepe andre for den. Det er kun en tro, som skal brukes til spirituell opplysning. Alle straffer og slikt som fins i koranen må vi bare se bort fra, de hører ikke hjemme i det 21. århundre.

 

 

Takk for meg.

Anonymous poster hash: 47e1f...e84

Anonymous poster hash: 47e1f...e84

 

 

...Så hvorfor har damer det så elendig i deres religion? Hvorfor ser dere ned på damer, når du kom ut av en dametiss? Du hadde ikke levd, hvis det ikke var for damer. 

Anonymous poster hash: 257d2...9a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skriver h*n som annonym??

Hvorfor ikke vise at det faktisk finnes gode muslimer med å skrive som seg selv??

Hvis du faktisk mener dette, FLOTT!!! Men det er jo litt merkelig at du ikke "signerer" uttalelsen din...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at noen må lage en slik tråd for at folk skal forstå at ikke muslimer flest er gærne. Og fortsatt er det mange som skriver" ja men hva med ditt og datt!? Hæ? Hæ?"

Huff, jeg gir opp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke nok om Islam, men hva med kvinneundertrykkelse for eksempel? Det er jo ikke mye rettigheter kvinner har i forhold til menn.

 

Kristendommen og Bibelen er også kvinneundertrykkende.

 

Eksempler:

Mannen er kvinnens hode.

En kvinne skal adlyde sin mann.

En kvinne skal tie i en forsamling.

En kvinne skal ikke lede en forsamling i bønn dersom det er menn tilstede. Dette kan unnvikes dersom forsamlingen kun består av kvinner, men den talende kvinnen må da "dekke til sitt hode".

 

Dette er den bokstavlige kristendommen, men mange har en kristen tro i dag uten å leve etter dette, selv kirken gjør det når de ordinerer kvinnelige prester.

 

Syns det er positivt når vi ser det samme hos muslimer, spesielt siden Islam har en lang vei å gå som religion. Ikke så rart, den er ca 500 år yngre enn kristendommen. Går vi noen hundre år tilbake drev vi både med heksebrenning (meget kvinneundertrykkende), bruk av kyskhetsbelter på kvinner og generelt ren nedslakting i kristendommens navn.

 

At flere og flere greier å se igjennom urimelige sider ved egen religion er grunnlaget for å få til en forandring. Det krever også mot fordi de fort vil møte motstand fra ekstreme retninger av den samme religionen. Så jeg syns det skal applauderes. Kanskje vil det etter hvert føre til at den dominerende versjonen av Islam i framtiden er like "snill" som den dominerende versjonen av kristendommen er i dag.

Endret av Flair
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristendommen og Bibelen er også kvinneundertrykkende.

 

Eksempler:

Mannen er kvinnens hode.

En kvinne skal adlyde sin mann.

En kvinne skal tie i en forsamling.

En kvinne skal ikke lede en forsamling i bønn dersom det er menn tilstede. Dette kan unnvikes dersom forsamlingen kun består av kvinner, men den talende kvinnen må da "dekke til sitt hode".

 

Dette er den bokstavlige kristendommen, men mange har en kristen tro i dag uten å leve etter dette, selv kirken gjør det når de ordinerer kvinnelige prester.

 

Syns det er positivt når vi ser det samme hos muslimer, spesielt siden Islam har en lang vei å gå som religion. Ikke så rart, den er ca 500 år yngre enn kristendommen. Går vi noen hundre år tilbake drev vi både med heksebrenning (meget kvinneundertrykkende), bruk av kyskhetsbelter på kvinner og generelt ren nedslakting i kristendommens navn.

 

At flere og flere greier å se igjennom urimelige sider ved egen religion er grunnlaget for å få til en forandring. Det krever også mot fordi de fort vil møte motstand fra ekstreme retninger av den samme religionen. Så jeg syns det skal applauderes. Kanskje vil det etter hvert føre til at den dominerende versjonen av Islam i framtiden er like "snill" som den dominerende versjonen av kristendommen er i dag.

 

Joda, jeg vet at Bibelen også var undertrykkende tilbake i tid, men dette er jo noe som er forsvunnet i takt med likestillingen så og si i samtlige I-land. Tingen er jo at dette på langt nær er tilfellet i Islam. Det er jo bare å ta en tur på Grønland i sommersteiken og se damer i burka, niqab. Ikke noe jeg tror er foretrukket antrekk for dem. Vet også at guttebarn har mer frihet en jentebarn i form av å få være med far på turer hit og dit, mens jentene må være hjemme og lage mat med mor. 

 

Islam har langt igjen på flere områder før jeg er tilfreds. Koblingen Islam - terror har jeg for lengst innsett ikke har noen reell kobling, sånn at det er sagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei,

 

Jeg er muslim. Jeg tror på Allah og tror at Muhammed var en profet. Men jeg tror ikke at islam, koranen eller Muhammed er perfekte. Og jeg tror at det fins flere veier til gud enn den islamske.

 

Muhammed hadde negative sider ved sitt liv som ikke kan ignoreres. Koranen har voldelige vers som ikke kan ignoreres. Og det kan heller ikke ignoreres at islam skaper mange terrorister.

 

Men de fleste av oss muslimer er normale mennesker som kun ønsker å leve i fred og fordragelighet med våre omgivelser. Mange av oss tar ikke vår religion så alvorlig at vi er villige til å undertrykke og drepe andre for den. Det er kun en tro, som skal brukes til spirituell opplysning. Alle straffer og slikt som fins i koranen må vi bare se bort fra, de hører ikke hjemme i det 21. århundre.

 

 

Takk for meg.

Anonymous poster hash: 47e1f...e84

Anonymous poster hash: 47e1f...e84

 

Hurra!

Anonymous poster hash: 55271...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke nok om Islam, men hva med kvinneundertrykkelse for eksempel? Det er jo ikke mye rettigheter kvinner har i forhold til menn.

Det finner du blant ekstremistiske kristne også. Nok av nok av eksempler på kristne sekter der damenes jobb er å stelle hus og hjem og være en fødemaskin. Poenget til TS var vel at ja du finner disse tingene i religionen, men det betyr ikke at alle følger det. Du finner masse dritt i bibelen, men det er ikke alle som f.eks er i mot homofili. Dessverre er det ho det negative vi hører om vis media, og det er lett å få et svart/hvitt-syn på ting da. Man hører aldri om de millioner av muslimer som er helt normale, oppegående moderne mennesker.

Jeg er ateist forresten.

Anonymous poster hash: 5f80a...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg vet at Bibelen også var undertrykkende tilbake i tid, men dette er jo noe som er forsvunnet i takt med likestillingen så og si i samtlige I-land. Tingen er jo at dette på langt nær er tilfellet i Islam. Det er jo bare å ta en tur på Grønland i sommersteiken og se damer i burka, niqab. Ikke noe jeg tror er foretrukket antrekk for dem. Vet også at guttebarn har mer frihet en jentebarn i form av å få være med far på turer hit og dit, mens jentene må være hjemme og lage mat med mor. 

 

Islam har langt igjen på flere områder før jeg er tilfreds. Koblingen Islam - terror har jeg for lengst innsett ikke har noen reell kobling, sånn at det er sagt.

Men det er ikke religionen, men kulturen. To forskjellige ting. Den kristne religionen (som også er min religion) er faktisk kvinneundertrykkende. Det står at kvinner skal dekke seg til på hodet for å være tekkelig f.eks, mens menn ikke skal det. For kvinnen er av mannen, og mannen er ikke av kvinnen. 

I Koranen skal både kvinner og menn dekke seg til, og det gjør også mange muslimske menn. 

 

Jeg har selv muslimske venninner her i Norge, og mine venninner er i alle fall ikke undertrykt. Heller ikke mødrene deres. De er helt normale mennesker. To av mine muslimske venninner dekker seg ikke til på hodet fordi de har bestemt det selv. To andre venninner dekker seg til på hodet fordi de har bestemt det selv. Den ene venninnen min er gift med en norsk mann. Den andre venninnen min som ikke bruker hijab har bestemt seg for å være jomfru til hun gifter seg slik som en del av mine kristne venninner, og er altså ikke gift enda, men guri så mye hun flørter med gutter på byen. 

Venninnene mine er akkurat like fri som meg og mine kristne venninner. 

Anonymous poster hash: d0d52...089

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

...Så hvorfor har damer det så elendig i deres religion? Hvorfor ser dere ned på damer, når du kom ut av en dametiss? Du hadde ikke levd, hvis det ikke var for damer. 

Anonymous poster hash: 257d2...9a7

 

Det gjør også norske, etniske menn. Det er bare å ta innover seg hva menn skriver her på forumet, er en drøss med kvinneundertrykkende kommentarer som sniker seg inn i ethvert emne.

Anonymous poster hash: 2b473...dbd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det gjør også norske, etniske menn. Det er bare å ta innover seg hva menn skriver her på forumet, er en drøss med kvinneundertrykkende kommentarer som sniker seg inn i ethvert emne.

Anonymous poster hash: 2b473...dbd

 

 

Men de blir også sett ned på.

Anonymous poster hash: d365e...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men de blir også sett ned på.

Anonymous poster hash: d365e...d70

Ja, men vinder ikke ned på menn generelt av den grunn. Samme som at vi ikke ser ned på muslimer generelt fordi det finnes en del galninger med den religionen. Tror muslimer flest hater IS like mye som oss andre. Og tror de fleste også misliker undertrykking av kvinner. Jeg har i alle fall aldri møtt en muslimsk mann eller kvinne som syns disse tingene er ok.

Om du ikke har det, så foreslår jeg å utvide omgangskretsen din litt. Snakk med dem. Spør hvorfor enkelte kvinner velger å gå tildekket og hvorfor andre ikke vil. De fleste velger selv, noen gjør ikke det. Men mange kristne må også leve etter strenge regler. Skal du kritisere dette må du kritisere religion generelt, ikke bare islam.

Anonymous poster hash: 5f80a...a69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest H_Marius40

Ingen religion er perfekt, aller har gode og dårlige sider. Muslimer som mennesker må man respektere på likhet med alle andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...