Gå til innhold

hva er din religion?!?!?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

(ateisme er religion det også, har dere ikke hørt om Richard Dawkins?)

Ateisme er at man ikke er religiøs. Skal man si det er en hobby IKKE å spille golf, IKKE å spille piano og lignende? "Jeg er en ikke-pianist"?

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Ateisme er at man ikke er religiøs. Skal man si det er en hobby IKKE å spille golf, IKKE å spille piano og lignende? "Jeg er en ikke-pianist"?

Jeg skjønner ikke hva du mener.

Ateister sier de ikke tror. Men de tror at de ikke tror. Så de tror. Hahah, for noen duster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hva du mener.

Ateister sier de ikke tror. Men de tror at de ikke tror. Så de tror. Hahah, for noen duster.

Poenget mitt er ganske klart.

Og nei, jeg tror ikke. Jeg er ikke usikker. Jeg har totalt fravær av tro.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Poenget mitt er ganske klart.

Og nei, jeg tror ikke. Jeg er ikke usikker. Jeg har totalt fravær av tro.

Så du tror ikke at du ikke tror? Du er ikke overbevist om at du ikke tror? Eller?

Du eksisterer bare ikke, du har ikke tanker og refleksjoner over livet? Du er ikke?

Jo, du er, du tror at du tror, ergo du tror. Alle tror på noe. Enten de tror på at det ikke finnes en Gud, eller at det finnes en Gud (eller flere guder). Det går ikke an å ikke tro, tror man ikke, eksisterer man ikke, da er man død.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så du tror ikke at du ikke tror? Du er ikke overbevist om at du ikke tror? Eller?

Du eksisterer bare ikke, du har ikke tanker og refleksjoner over livet? Du er ikke?

Jo, du er, du tror at du tror, ergo du tror. Alle tror på noe. Enten de tror på at det ikke finnes en Gud, eller at det finnes en Gud (eller flere guder). Det går ikke an å ikke tro, tror man ikke, eksisterer man ikke, da er man død.

Jeg TROR ikke jeg er, jeg vet jeg er. Og det finnes selvfølgelig ting jeg tror og har tanker om, men det er ikke definisjonen av å være religiøs.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Jeg TROR ikke jeg er, jeg vet jeg er. Og det finnes selvfølgelig ting jeg tror og har tanker om, men det er ikke definisjonen av å være religiøs.

Jaja.. uendelig diskusjon.

Hvordan vet du at du er? Tenk om du ikke er!

Du må tro på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis jeg på død og liv må tro på noe, må det bli Darwin og evolusjonsteorien.

Evolusjonsteorien er ikke avhengig av noen tro. Hadde den vært det, hadde det vært en religion.

Anonym poster: 25063e9eeafb2307b1ccd7aa7b1de658

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er vel såkalla kultur-kristen, men har vel eigentleg inga verkeleg tru. Eg reknar meg likevel ikkje som ateist. Eg synest både religion og filosofi er veldig spennande, og likar å tenkje over korleis ting heng saman, tankeekspriment. Jo meir eg tenkjer over det, jo mindre føler eg at eg veit... Eg synest det er arrogant å påstå at ein har funne svaret, enten dette svaret er religiøst eller ikkje.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...