Gå til innhold

min pakkeliste...


^me^

Anbefalte innlegg

som sagt skal jeg og sambo KANSJE til hellas i sommerferien. (kommer ann på om jeg får jobb først... :sur:

og jeg har allerede begyndt og pleie min reisefeber med og skrive pakkeliste...

Huskeliste til syden!

Sambo:

klær: (i kofferten)

4x shortser

10x t-skjorte

5x sokker

5x boxere

1x sandaler

1x bukse

2x tynn genser

1x piratbukse

1x gode lette tursko

Toalettsaker: (i håndbagasjen)

barberhøvel/barberskum

deodorant

parfyme

shampoo/bodyshower

tannbørste/tannkrem

klut

reisehåndkle

Ting: (i håndbagasjen)

nøkler

mobil m/lader

solbriller

pass

lommebok m/cash, visa, mastercard, E-111 kort og førerkort

lesestoff (bilblad e.l.)

mat og drikke (til flyet)

billetter

1 klesskifte

obligatoriske toalettsaker

1 lite teppe

Meg:

Klær: (i kofferten)

2x piratbukser

2x skjørt

7x singlett

3x t-skjorte m/armer

7x tangaer

4x bikinier

3x sokker

1x bukse

2x gensere

2x bh

1x flip-flopper

1x lette bysko (nr.1)

1x

2x cardigan

1x behaglige sandaler (nr.7)

Toalettsaker: (i kofferten)

reisehåndkle

solkrem

parfyme

shampoo/balsam

kroppssåpe

intim såpe

ansikts peeling

sminke

q-tips

sminkefjerner

fuktighetskrem (ansikt)

fuktighetskrem (kropp)

2x håndkluter

venus barberhøvel

hårkur

diverse: (i kofferten)

biotex (reisepakke)

klesklyper

klut

liten ryggsekk (til utflukter e.l)

Ting: (i håndbagasjen)

nøkler

mobil m/lader

kamera

lommebok m/cash, visakort,E-111 kort og førerkort

bok

reiseapotek (imodium, ibux, aloe vera, isgele, ido-form, allergimedisin, p-piller,mentholatum, plaster, pyrusept, eurax, gnagsårplaster, myggspray/stift )

pass

kulepenn

solbriller

teppe (for flyet,reiser .el.)

forståelsesbok (med tegn og bilder inni)

pengebelte, kort o.l)

ordbok/frasebok

mat og drikke (også for flyet)

billetter

1 klesskifte (undertøy, badetøy og yttertøy)

viktige toalettsaker (hårbørste, reisehåndkle, klut, deo, shampoo/balsam/bodyshower, solkrem, fuktighetskrem,lipsyl, tannbørste/tannkrem, våtservietter,maskara og eyeliner) (det meste her av toalettsaker er i reiseformat..altså i miniversjoner)

håndvifte

tror ikke jeg har glemt noe nå...

noen forslag eller kommentarer?

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I syden selges det mange morsomme håndklær. Da vi dro til Tyrkia så kjøpte vi håndkler der nede! Så hvis dere har tenkt til det vil det vel være unødvendig å ta med fra norge?? sånn vekt og plassmessig...

Jeg og vil til syden :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I syden selges det mange morsomme håndklær. Da vi dro til Tyrkia så kjøpte vi håndkler der nede! Så hvis dere har tenkt til det vil det vel være unødvendig å ta med fra norge?? sånn vekt og plassmessig...

ja, det var lurt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 badehåndklær høres ut til å ta mye plass i kofferten! Selv har jeg sluttet å bruke badehåndkle og gått over til pareo/sarong. De selges rimelig i Hellas og har den fordelen at de tar liten plass, veier bittelite, kan brukes som strandkjole og håndkle, er lette å skylle opp og tørker fort.

Jeg vet ikke hvordan samboer din er, men det er jo menn også som har begynt å bruke pareo. Om han ikke vil _gå_ med den, så kan han kanskje bruke en i stedet for håndkle? 6 pareoer tar vel snaut mer plass en ett badehåndkle ;-) Ikke trenger man så mange heller, for de tørker jo med en gang! Er de fulle av saltvann, er det bare å skylle dem når man kommer fra stranden.

Til strandbruk i tillegg til pareo å ligge på bruker jeg enten solseng, eller en sånn grassmatte som man får kjøpt i alle minimarkeder. De varer somregel bare en ferie, så man slipper å frakte dem frem og tilbake ;-) Og så lenge jeg har noe i tillegg til pareo, savner jeg ikke badehåndkleet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oppgradert huskeliste:

1 håndkle

sambo:

bukse

tynn genser

E-111 kort (nettopp bestilt)

eurax

husk! kjøp noen saronger når du kommer dit!

hva koster badehåndkler og saronger ca der borte?

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

de stedene jeg har vært ha håndklene kostet mellom 50-100 kr mener jeg å huske. Saronger avhenig av str. kjøpte et lite ett for 50 trur jeg.. og et stort et for 100 kr.. men har også kjøpt 2 "sjal" (store som kan brukes som saronger) for rundt 100 kr for begge to (eller var det 50 for 2.. husker ikke helt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huskeliste til syden!

Sambo:

klær:

3x shortser

4x t-skjorte

5x sokker

5x boxere

1x sandaler

Toalettsaker:

barberhøvel/barberskum

3x badehåndkle

deodorant

parfyme

shampoo/bodyshower

tannbørste

Ting:

mobil m/lader

solbriller

pass

lommebok m/cash, visa, mastercard og førerkort

lesestoff (bilblad e.l.)

mat og drikke skal du ha med deg mat og drikke?

Meg:

Klær:

2x piratbukser

2x skjørt

4x singlett

1x t-skjorte m/armer

5x tangaer

3x bikinier

3x sokker

1x  bukse

2x gensere

1x bh

1x sandaler

1x lette bysko

1x hodeplagg

2x cardigan

1x flip-flopper

Toalettsaker:

3x badehånkler

deodorant

parfyme

shampoo/balsam

hårbørste

sminke

solkrem

våtservietter (desinfiserende)

q-tips

sminkefjerner

fuktighetskrem (ansikt)

fuktighetskrem (kropp)

2x håndkluter

tannbørste /tannkrem

lipsyl m/ solfaktor

toalett-papir trenger ikke ha med toalettpapir

Ting:

mobil m/lader

kamera

lommebok m/cash, visakort,E-111 kort og førerkort

bok

reiseapotek (imodium, ibux, aloe vera, isgele, ido-form, allergimedisin, p-piller,mentholatum, plaster, pyrusept, gnagsårplaster )

pass

kulepenn

liten ryggsekk (til stranden)

solbriller

teppe hva skal du med teppe?lommeparlør

forståelsesbok (med tegn og bilder inni)

strandveske

veske til pass, kort o.l)

ordbok/frasebok

mat og drikke

Vask og Kjøkken:

oppvaskbørste

biotex (reisepakke)

salo

klesklyper

klut

tror ikke jeg har glemt noe nå...

oppvaskbørste, zalo, klesklyper og klut trenger du vel ikke ta med. Dette får du kjøpt der nede....

noen forslag eller komentarer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt med bind/truseinnlegg. Både til selvinnlysende ting, men og til sår, skoinnlegg (suger opp mengder med svette) osv. Var aldri hva som kan hende, og å lete rundt i et fremmed land for å få tak i slikt virker upraktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prisene du har fått på Sarong/Pareo virker nogenlunde riktige(jeg husker ikke helt hva jeg betalte sist).

Truseinnlegg i skoene? Det har jeg aldri hørt om før! Det er mulig jeg prøver en gang jeg er _sikker_ på at jeg ikke skal ta av meg skoene noen plass ;-)

Det med oppvaskutstyr og slikt er jeg enig i, men jeg pakker _alltid_ et håndklee eller to, for å tørke oppvask med nye håndklær er ikke noe moro! Og har jeg engangskluter(de perforerte) tar jeg med et par slike. De tørker lett og blir ikke så fort "ekle" og man kan hive dem før man reiser hjem.

Toalettpapir trenger man jo ikke, det har de der nede!

Klesklyper ville jeg ventet med. Ofte står det tørkestativ på bostedet, iallfall om du skal bo i studio/leilighet.

Biotex hadde jeg også droppet. Det skummer etter min mening dårlig i vannet der nede og det lokale vaskemiddelet gjør en mye bedre jobb.

Jeg ser du har notert Eurax. I Hellas får du kjøpt noe som heter Fenistil gel. Den virker utrolig bra på myggstikk! Den inneholder litt antihistamin. Er man ekstra plaget av mygg, kan det være kjekt å bruke allergitabletter. Zyrtec får man forresten kjøpt i Hellas til halve prisen av hjemme(samme pris, dobbel mengde i pakken).

En myggstift som har vært effektiv mot myggen i Hellas også, er MyggA som man får kjøpt på apoteket her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har rettet på noe av det ;)

takk for tips og rettelser!

tar gjerne i mot flere jeg :sjarmor:

just let it keep on coming:)

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oh! glemte venus barberhøvlen min!viktig i syden!

og intim såpe, ansiktspeeling!

viktig!

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

heh bare en uke.. :)

bør jeg droppe de siste tingene?

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting: jeg pleier å ha med meg en god hårkur. Håret trenger ofte litt ekstra pleie siden du tilbringer mye tid i sol og salt/klor vann.

Ellers må jeg si at jeg beundrer deg som klarer deg med så lite klær... Forrige gang jeg reiste hadde jeg med meg 30 topper... var borte 14 dager da :sjenert::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å pakke lite følger jeg to grunnregler:

Kan plagget brukes sammen med mange av de andre plaggene jeg har med meg? (jeg tar ikke med meg en topp og en bukse som kun passer med hverandre, f.eks)

Og: Kommer jeg til å _bruke_ det? Det er ikke så få plagg som henger igjen hjemme når jeg lukker kufferten :-)

Jeg har sluttet å putte nedi plagg "for sikkerhets skyld" og tar meg heller tid til å skylle opp noen plagg i løpet av ferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg og kan pakke 20 - 30 topper til en toukers ferie, en til hver kveld + en drøss med "strandsingletter". Har blitt flinkere da, men fortsatt blir det en tuuung koffert når jeg er på ferie :sjenert:

fins E-111 skjema ennå? Jeg har ordnet meg med et kort fra trygdeetaten, bestilte på nettsiden deres. Har dessuten med reiseforsikringsbevisene våre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fins E-111 skjema ennå? Jeg har ordnet meg med et kort fra trygdeetaten, bestilte på nettsiden deres. Har dessuten med reiseforsikringsbevisene våre også.

Det kortet er det samme som E111 skjema :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var det jeg mente. Men fins E-111 skjemaet ennå da? Må vel isteden satse på det helsekortet eller hva de kaller det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, var det jeg mente. Men fins E-111 skjemaet ennå da? Må vel isteden satse på det helsekortet eller hva de kaller det?

Kortet er en erstatning for skjemaet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...