Gå til innhold

Mindre pene navn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Applecore

Kanskje foreldrene var skikkelig fans av Ole Brumm, og fant ut at de ville ha en liten Kristoffer Robin, men så ville de være lure og bytte om på navnene, så ikke alle skulle skjønne at det var hentet fra Ole Brumm? :lur::fnise:

Haha ja.

Det var ombyttingen jeg stusset på, det hørtes så klønete ut... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Torgrim.. :spy: Er en som heter Hallgrim her.. Ikke spesielt mye bedre det. Er derimot uenig når det kommer til navnet Jannicke.. ##!!!??&###!!

Det har noe med hva som var populært da disse kom til verden. ditt navn er sikkert harry om noen år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, huff! Janicke og andre skrivemåter av det navnet er så grusomt synes jeg. Men det har mest sannsynlig med at jeg har møtt på et psykotisk kvinnemenneske som har det navnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spinell

Det er mye inspirasjon å hente i denne tråden om hva man skal kalle barna sine!

For å gi en liten smakeprøve:

Lucifer, Innocent og Atalia

Endret av Spinell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stusser veldig på Ea og Amine. I mine ører er Ea kun en tilfeldig lydsammensetning, og Amine høres ut som aminosyre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser veldig på Ea og Amine. I mine ører er Ea kun en tilfeldig lydsammensetning, og Amine høres ut som aminosyre.

Jeg er så enig, så enig. Når navn har kun to bokstaver er det for kort, da er det en lyd og ikke et navn. Jeg vet om en Amina, og det første jeg tenker er aminosyrer... Nå skal det sies at denne Amina er utenlandsk, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig, så enig. Når navn har kun to bokstaver er det for kort, da er det en lyd og ikke et navn. Jeg vet om en Amina, og det første jeg tenker er aminosyrer... Nå skal det sies at denne Amina er utenlandsk, da.

Hva med Jo? Det er da et navn både her til lands og utenlands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Jo? Det er da et navn både her til lands og utenlands.

Er ikke det opprinnelig en forkortelse, iallfall i andre land? Mulig jeg tar feil. Navnet Jo er helt greit, kanskje unntaket som bekrefter regelen, selv om jeg ikke ville kalt ungen min for det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eindride. :( Sorry, jeg klarer ikke det navnet. Og jeg glemmer KONSEKVENT om det er et jentenavn eller guttenavn! Kanskje fordi jeg ikke kjenner noen som heter det, og derav ikke har noe fjes til navnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så enig, så enig. Når navn har kun to bokstaver er det for kort, da er det en lyd og ikke et navn. Jeg vet om en Amina, og det første jeg tenker er aminosyrer... Nå skal det sies at denne Amina er utenlandsk, da.

Amina er så nydelig. Elsker det navnet. Vurdert å kalle min jente det. Min bestemor heter det. Og min bestemor og er utenlandsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Eindride. :( Sorry, jeg klarer ikke det navnet. Og jeg glemmer KONSEKVENT om det er et jentenavn eller guttenavn! Kanskje fordi jeg ikke kjenner noen som heter det, og derav ikke har noe fjes til navnet.

Eindride Eidsvold er en meget anerkjent skuespiller Han må du da ha hørt om? Han har en bror som heter Gard.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eindride Eidsvold er en meget anerkjent skuespiller Han må du da ha hørt om? Han har en bror som heter Gard.

:sjenert: Må gjerne kalle meg åndssvak her altså, for jeg har hørt om HAN (lært meg det igjen idag, glemmer det sikkert i morgen), men hver gang jeg hører om HAN på radioen, og de ikke bruker noen personlige pronomen, så glemmer jeg om det er en han eller hun. :sjenert: Wiki'a HAN nå, og jeg ser at jeg og Eindride ikke deler så mange interesser. :fnise:

Men kanskje jeg husker det nå da, siden jeg har desperat prøvd å imprinte det i hodet mitt. :D

Gard? Ikke så pent når jeg uttaler det på min dialekt, men jeg tror jeg hadde likt det med sånn skarre-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Eurodice

:sjenert: Må gjerne kalle meg åndssvak her altså, for jeg har hørt om HAN (lært meg det igjen idag, glemmer det sikkert i morgen), men hver gang jeg hører om HAN på radioen, og de ikke bruker noen personlige pronomen, så glemmer jeg om det er en han eller hun. :sjenert: Wiki'a HAN nå, og jeg ser at jeg og Eindride ikke deler så mange interesser. :fnise:

Men kanskje jeg husker det nå da, siden jeg har desperat prøvd å imprinte det i hodet mitt. :D

Gard? Ikke så pent når jeg uttaler det på min dialekt, men jeg tror jeg hadde likt det med sånn skarre-r.

Hjelper det på din hukommelse når jeg forteller at Eindride spilte kjæresten til Juni i Hotel Cæsar? Han var minister eller noe sånt, og Juni arbeidet hos ham. Jeg husker ikke hva han het i serien.

Jeg uttaler Gard med adskilt r og d. Hvordan uttaler du det?

Endret av Belladonna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Nå er det år siden jeg så på Hotell Cæsar, men joooooaaaa. Han sleske! Nå skal jeg huske på det :D Takk takk. :takke:

Juni! Og Julie (som egentlig er pent), og Jens-August. :snurt: *grøøssss*

Jeg uttaler dem sammen. Som i.. Bah, jeg aner ikke hvordan jeg skal forklare det. Det blir i allefall ikke pent.

Endret av Lille Måne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg uttaler Gard med adskilt r og d. Hvordan uttaler du det?

Gard er så fint navn :) (vet ikke om det er den generelle oppfatning, men når man har et ansikt til navnet kan de utroligste navn bli fine likevel :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eindride Eidsvold er en meget anerkjent skuespiller Han må du da ha hørt om? Han har en bror som heter Gard.

HAN? Er Eindride en HAN?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...