Gå til innhold

Mest irriterende ord/uttrykk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

"På en måte".

Støtter denne til fulle. Mer misbrukt og meningsløst ordfyll skal man virkelig lete lenge etter. Og brukes av alle, fra unger til toppolitikere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Missliker å bruke ordet schizofren for å beskrive noe, "været er helt schizofrent". Det virker da som veldig mange tror at schizofreni handler om å være flere personer samtidig, være skiftende. Men det stemmer jo ikke. Tror mange egentlig tenker på multippel personlighetsforstyrrelse.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Sier seg kanskje selv, men swag, yolo og sånne uttrykk er vanvittig irriterende.

Må jo kun være fjortiser som bruker disse eller er de kanskje ut nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Holdt på å si...", NEI, du holdt ikke på å si det, du sa det!!



Anonymous poster hash: 2828d...f08
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns kleint er irriterende. Det sies at det er et gammelt norsk ord, men syns det er mer eller mindre kvalmt for det. Kan hende jeg assosiere det med paradis hotell, der jeg hørte det første gang og etter det sier kjente som ikke sa det ordet før, hele tiden nå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Holdt på å si...", NEI, du holdt ikke på å si det, du sa det!!

Anonymous poster hash: 2828d...f08

ENIG

Videre:

"Misforstå meg rett" (tåpelig uttrykk, hva betyr det egentlig?)

"Jeg døde litt inni meg" eller "jeg døde litt" (helt forferdelig uttrykk som jeg veldig gjerne vil vite hvor kommer fra og hva det egentlig betyr?)

Anonymous poster hash: 4af36...f4c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte dette:

"Jeg har siklet på denne genseren (buksa eller "sett inn hva du vil")" - sier bare æsj. Hva får folk til å si eller skrive at de har siklet på noe? Ekkelt.



Anonymous poster hash: 4af36...f4c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye jeg misliker, men akkurat nå kommer jeg bare på to ting:

Samboer forkortet til "sambo". Jeg blir spontansint hver gang jeg ser ordet "sambo". Hater den forkortelsen.

Jenter/damer som kaller mannen/samboer for "gubben". Gubben er ikke greit å bruke før han er over 70 år.



Anonymous poster hash: a0b86...add
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Ja, og alle østlandsuttrykk som brukes i sammenhenger der det ikke er naturlig, når budskapet skal nå hele landet.

Det eneste eksempelet jeg kommer på nå er Glava sin rull'n ut kampanje, men det er til gjengjeld et godt eksempel. Prøv å uttale det på en hvilken som helst vestlandsdialekt og du vil se hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Ferdig snakka!" DU har kanskje sagt det siste DU ville si, men du kan ikke forvente at motparten automatisk skal gi deg siste ordet fordi du er tom for argumenter ;)

"Ferdig snakka" er nå herved mitt favoritt KG uttrykk. Skal begynne kvittere med det etter nesten alle innlegg. Ferdig snakka.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest irriterende uttrykket jeg noen gang har hørt er "det som ikke dreper deg gjør deg sterkere".

På ingen måte stemmer dette uttrykket og dessverre misbruker så altfor mange det og vedtar det som en bokstavelig sannhet.

Har hatt mange diskusjoner rundt det uttrykket der og de som bruker det mener i fullt alvor at om man opplever kjipe og vonde ting i livet så vokser man som menneske av det å blir mer mentalt og fysisk sterk/robust i ettertid. Men dette er svada fra ende til annen.

Er bare å snakke med noen som jobber i psykiatrien så vil man høre det finnes uendelig mange traumer, negative erfaringer som kan føre til at man blir permanent svekkelse fysisk og psykisk for resten av livet.

Ferdig snakka.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"For å være ærlig"

"Elsker han/henne over alt på jord, men..."

Og en som ofte dukker opp på forumet her: "...noen andre som har opplevd lignende?"

Ellers er det flere av de som allerede er tatt med i tråden her; mammahjertet f.eks.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det mest irriterende uttrykket jeg noen gang har hørt er "det som ikke dreper deg gjør deg sterkere".

På ingen måte stemmer dette uttrykket og dessverre misbruker så altfor mange det og vedtar det som en bokstavelig sannhet.

Har hatt mange diskusjoner rundt det uttrykket der og de som bruker det mener i fullt alvor at om man opplever kjipe og vonde ting i livet så vokser man som menneske av det å blir mer mentalt og fysisk sterk/robust i ettertid. Men dette er svada fra ende til annen.

Er bare å snakke med noen som jobber i psykiatrien så vil man høre det finnes uendelig mange traumer, negative erfaringer som kan føre til at man blir permanent svekkelse fysisk og psykisk for resten av livet.

Ferdig snakka.

Ikke alle havner på psykiatrisk pga av motgang. Mange blir faktisk sterkere ut av det. Blir litt teit når du skal påstå hardnakket at de tar feil der. Å gå igjennom livet uten noe som helst motgang bør ikke gjøre livet noe bedre for det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The damned

Det mest irriterende uttrykket jeg noen gang har hørt er "det som ikke dreper deg gjør deg sterkere".

På ingen måte stemmer dette uttrykket og dessverre misbruker så altfor mange det og vedtar det som en bokstavelig sannhet.

Har hatt mange diskusjoner rundt det uttrykket der og de som bruker det mener i fullt alvor at om man opplever kjipe og vonde ting i livet så vokser man som menneske av det å blir mer mentalt og fysisk sterk/robust i ettertid. Men dette er svada fra ende til annen.

Er bare å snakke med noen som jobber i psykiatrien så vil man høre det finnes uendelig mange traumer, negative erfaringer som kan føre til at man blir permanent svekkelse fysisk og psykisk for resten av livet.

Ferdig snakka.

For noe tull. Nei, det stemmer sikkert ikke for alle, men at det aldri stemmer og er svada har vel ikke du noe grunnlag for å vite.

Jeg bruker ikke det uttrykket, men jeg synes at jeg har blitt sterkere av motgangen jeg har hatt. Det å ha motgang og det å slite psykisk har gjort at jeg har lært ting om meg selv og andre som jeg tror at jeg ikke hadde lært ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle havner på psykiatrisk pga av motgang. Mange blir faktisk sterkere ut av det. Blir litt teit når du skal påstå hardnakket at de tar feil der. Å gå igjennom livet uten noe som helst motgang bør ikke gjøre livet noe bedre for det.

Det er ikke dreper deg kan meget vel invalidisere deg eller traumatisere deg. F.eks bil ulykke med kjæresten din og ditt nyføde spedbarn hvorpå de dør og du blir lam og pleietrengende livet ut.

Kanskje du blir sterkere av det men jeg tror neppe det er gjeldene for alle mennesker slik som det uttrykket så bastant slår fast.

Forøvrig er det mange som havner på psykiatrien etter traumatiske hendelser som mobbing, voldtekt, incest, krigstraumer, overfall, narkotika misbruk. Som følge er det mange som faktisk blir svakere mentalt livet ut og blir avhengig av jevnlig psykiatrisk behandling. Ergo er det ikke alt som ikke dreper deg som gjør deg sterkere.

Jeg har aldri hevdet at et liv uten motgang gjør noen bedre eller dårlige. Alt jeg hevder er at det uttrykket ikke stemmer for det gjør det ikke. Det er mye her i livet som ikke dreper deg som faktisk kan gjøre deg svakere på mange måter, å hevde noe annet er helt vilt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tull. Nei, det stemmer sikkert ikke for alle, men at det aldri stemmer og er svada har vel ikke du noe grunnlag for å vite.

Har aldri i mitt liv hevdet at jeg vet uttrykket aldri stemmer, hvor tar du dette fra? Løse luften?

Det kan slå ut begge veier, enten blir man svakere eller så blir man sterkere. Tror du narkomane som har vært på heroin hardkjør i 40 år og har pådratt seg flere psykiatriske diagnoser underveis er sterkere som mennesker kontra det de var før de havnet utpå kjøret?

Om det uttrykket skulle ha hatt noe sannhet i seg måtte det blir omformulert til "det som ikke dreper deg kan noen ganger gjøre deg sterkere" - For det er det som er det korrekte. Man blir ikke ALLTID sterkere av motgang og vanskligheter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...