Gå til innhold

Ord du ikke liker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg må bare få ut at jeg hater ordet "type" om en kjæreste. Da ser jeg for meg en fjortissjente med miss sixtybukse og bar mage. Det er det ekleste ordet for en kjæreste jeg vet om,synes det er så sinnsykt fjortiss!

Har dere noen ord dere bare ikke takler?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en venninne som blir fysisk kvalm og faktisk brekker seg om noen sier ordet "snegle" :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanta mi får helt panikk om noen i nevner ordet navle :P

Ellers så har jeg ikke noen ord jeg ikke liker.. som jeg kommer på nå hvertfall :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del "grove" banne ord jeg ikke klarer å si også liker jeg veldig dårlig å høre dem. Er jo litt teit kanskje, men er slik jeg vokste opp at slike ting sier man aldri.

Slang som "lissom" og "serr" etc irriterer vettet av meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig ang. slang som ble nevnt over - lissom og serr er ord jeg ikke er vant til og synes blir så merkelig å høre.

Et ord jeg ser ofte her på KG, er riktignok ikke et ord, men forkortelse av ordet "samboer". Flere skriver "sambo" i stedet for samboer, og jeg synes det blir så rart og feil, rykker litt på nesa hver gang jeg leser det.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes mange sex-ord jeg ikke liker. Glemmer aldri når vi skulle ha sexualundervisning på skolen og læreren begynte med å spørre om hvilke ord klassen kunne på de to kjønnsorganene og andre ord for samleie, hvorpå han brukte disse ordene flittig i forklaringene som fulgte :-(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater når folk sier lol. Ikke skriver det, men sier det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endeleg ein som tenkjer som meg - er heilt einig med TS - "typen min" er noko av det verste eg høyrer. Ille nok om det er ein fjortis som seier set, men det finnes faktisk voksne kvinner som brukar det ordet, til og med om mannen dei er sambuar med, og har barn med! :eeeh:

Eg trur t.o.m eg starta ein tråd om dette for ei stund sida :fnise:

Eit anna ord eg mislikar sterkt, er "snop". Eg har vokst opp med at det heiter "godteri", og tykkjer "snop" høyrast skikkeleg ekkelt ut :fnise: Kan ikkje heilt forklare det... Berre grøsser av det ordet.

Endret av imli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Grom" som i gromgutt og gromkar.

"Kuli" som i å ta det kuli.

"Mulm" som i nattens mulm og mørke.

Siste jeg kommer på er vel strengt tatt et navn, men Libe Riber-Mohn... Vræl.

Er veldig enig når det gjelder sambo og type.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne blir kvalm og brekker seg litt når hun hører ordet "klut". På vår slæng uttalet det med tykk L.

Ellers misliker jeg også "serr", "random", alt som spiller på "aske" i disse dager, "fotografiapparat" og "chips" om potetgull og pommes frites.

Det var det jeg kom på nå.. Kommer sikkert noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eit anna ord eg mislikar sterkt, er "snop". Eg har vokst opp med at det heiter "godteri", og tykkjer "snop" høyrast skikkeleg ekkelt ut :fnise: Kan ikkje heilt forklare det... Berre grøsser av det ordet.

Neeei imli, ikke si sånt da. :cry3: Hva skal vi bergensere gjøre da, vi sier det jo hele tiden. Eller ikke heeele tiden da men når vi vil ha snop. :arwen:

Vi sier boss og. :jepp:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg kommer på nå er ordet "pung". Brrr... grusomt. Dette gjelder både "pengepung" og pung. Synes heller ikke, på generell basis, at kjønnsdelen "pung" er noe særlig lekkert (men unntak av mannens).

Forresten synes jeg ofte det er måten ting blir uttalt på som er ekkel. Feks den Oriokjeksreklamen hvor en gutt sier "vri, dypp, slikk" (eller noe i den duren) er helt vanvittig ekkelt..

Endret av amatøør
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeei imli, ikke si sånt da. :cry3: Hva skal vi bergensere gjøre da, vi sier det jo hele tiden. Eller ikke heeele tiden da men når vi vil ha snop. :arwen:

Vi sier boss og. :jepp:

:ler:

Men det er jo heilt grusomt :fnise:

For ikkje å snakke om "boss", no minna du meg på eit anna fælt ord :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takler ikke ordet mave (mage). Aner ikke hvorfor, har vært slik siden jeg var liten.

Min eksmann fikk brekninger av ordet tåfis, ble skikkelig grinete dersom jeg med vilje terget ham og ropte tåfis! til ham.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eit anna ord eg mislikar, er "dog" (det norske "dåg" altså, ikkje det engelske ordet for bikkje). Verkar som om mange likar å bruke det over alt dei kan få pressa det inn... Og gjerne feil og...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at "kvinnfolket mitt" er minst like ille som "typen min".

Enig! Liker ikke ordet kvinnfolk. Oransj er også et ord jeg misliker, synes det høres så rart ut. :kjefte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...