Gå til innhold

Hodepine bak venstre øye, nattsvette, utmattelse og øresus.


Gjest sukker

Anbefalte innlegg

Gjest sukker

Heisann.

Jeg sliter med intens hodepine (ofte bak det venstre øyet), nattsvette, øresus og utmattelse.

Kan nevne at jeg har pollenallergi, og har trodd at hodepinen kommer av dette, men nå begynner jeg og tvile.

For ca. 1 år siden ble jeg sykemeldt pga utmattelse etter for mye jobbing. Formen går veldig opp og ned, av og til kan ikke annet enn å ligge på sofaen i dagevis og blir sliten av å gå en tur på café. Andre perioder kan jeg ha et høyt aktivitetsnivå og føle meg akkurat som alle andre.

Den perioden jeg fikk meg en knekk så sa egentlig hele kroppen stopp. Jeg fikk B-vitamin mangel, jern mangel, allergi og lavt stoffskifte.

For pollenallergien har jeg fått: kortisoninsprøytninger, prednisolon (kun i 5 dager grunnet at jeg trengte å lese til eksamen), og aerius. Kløe i øyne osv har forsvunnet, men trykket i hodet vedvarer. Har ofte følelsen av å ha et "hovent" hode.

Bruker linser, men har ingen andre synsproblemer.

Tar medisiner for lavt stoffskifte, vitamin og jern mangel.

Fastlegen min er dyktig, og mener nå at det ikke er mer hun kan gjøre ang. pollenallergien (altså hodepinen).

Noen som har hatt noe lignende? Begynner å bli desperat etter hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri opplevd hodepine som en del av min pollenallergi. Jeg er mye trøtt og sliten derimot... i de verste perioder sliter jeg med å spise og drikke og det fører av og til til hodepine.

Ditt energinivå er vel styrt av ditt stoffskifte?

Kan din hodepine skyldes bieffekter fra medisinene du tar? Ev. er linsene dine av riktig styrke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukker

Hei og takk for svar :)

Jo energinivået er styrt av stoffskifte, men stoffskifte er også høyt nok nå. Det er en annen type sliten jeg blir av stoffskifteproblemer.

Tror ikke hodepinen skyldes medisinene ettersom det er trygge medisiner og jeg har brukt de lenge.

Tar opptil 6 paracetamol hver dag, men det hjelper vanligvis ikke så mye mot hodepinen. Vet at ved varig bruk kan det gi leverskade, så vil helst finne ut hva hodepinen skyldes.

Linser er av riktig styrke.

Kan også nevne at jeg har en slags klikkelyd i venstre øre. Vet ikke om det er relevant. Jeg kan leve med klikking og øresus. Men hodepinen og utmattelsen tar knekken på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnonymBruker

Clusterhodepine? Migrene? Jeg ville prøvd å få henvisning til en nevrolog for utredning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei, jeg har også pollenallergi og kløe i ansiktet og øynene, men jeg tar ikke noe for det, jeg drikker mye vann og jeg spiser ikke sukker eller hvitt mel, det hjelper faktisk veldig, plagene er veldig redusert.

hadde MYE hodepine og migrene før, men da jeg kuttet ut all sukker og hvitt mel ble det helt borte, har ikke hatt noe plager på 3 år. dessverre er det mange som ikke vet dette, så jeg bare skriver det her, i tilfellet noen er interessert. :jepp:

men jeg kan få hodepine viss jeg stresser, er sliten og i tillegg ikke spiser noe, spenningshodepine, iblandt på kanten til migrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sukker

Heisann.

Takk for svar alle sammen. Skal se om jeg kan få en henvisning.Føler bare at jeg har mast litt vel mye på fastlegen min pga pollenallergien. Merker at hun begynner å bli litt kort, og sier hun ikke kan hjelpe meg mer.

Får nok hodepine av all paraceten ja, jeg har hatt så vondt at jeg ikke har sett en annen utvei. Snakket med en sykepleier som sa at hvis det hjalp og drikke kaffe (det er jo blodfortynnende), så ville det hjelpe bedre med en ibux og en paracet.

Jeg fikk pollenallergi for 3 år siden, og det eskalerer bare for hvert år. Det første året tok jeg kun zyrtec, i fjor fikk jeg en kortisonsprøyte i mai, i år fikk jeg kortison i april og mai, og det har fortsatt ikke blitt bedre. Kløe og rennende nese kunne jeg levd med, men hodet mitt er helt tett og jeg blir helt utmattet. Om jeg går én tur ut, vil jeg merke det dagen etter. Helt håpløst og sitte inne i finværet når man bare vil ut og nyte livet.

Mener du at å kutte ut sukker og hvitt mel reduserer pollen symtomene dine? Det er jo fantastisk! Spiser ikke så mye hvitt mel, men blir endel sukker i disse iskremtider. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forøvrig lest mye om lavkarbo-dietter og dens virkning på "normale" plager. Migrene som forsvinner o.l. Er dette noe du kanskje kunne vurdere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukker og hvitt mel, samt aspartam, er blant annet ting som med fordel kan kuttes ut fra kosten med de plagene du har. Jeg har vært 100% fri for bl.a svært kraftig pollenallergi i 3 år som følge av kostholdsendringer (og litt alternativ behandling).

Spis så lite halvfabrikat som mulig, det inneholder mye grums :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukker

Sukker og hvitt mel, samt aspartam, er blant annet ting som med fordel kan kuttes ut fra kosten med de plagene du har. Jeg har vært 100% fri for bl.a svært kraftig pollenallergi i 3 år som følge av kostholdsendringer (og litt alternativ behandling).

Spis så lite halvfabrikat som mulig, det inneholder mye grums :)

Heisann.

Flott med svar, fikk nettopp telefon fra legekontoret om utsatt time, og de ba sa at hodeplagene kunne vente i 1.5 mnd med å sjekkes. Litt fortvilende, men da får jeg selvteste litt.

Spiser forholdsvis sunt, men helt rent er det ikke mulig å spise for noen som er mye på helgeturer osv.

Men jeg ble veldig nysgjerrig på akkurat hvilke kostholdsendringer du har gjort, og hvilken alternativ behandling du har brukt?

Takk for tipset, og gleder meg til å høre mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukker

Jeg har forøvrig lest mye om lavkarbo-dietter og dens virkning på "normale" plager. Migrene som forsvinner o.l. Er dette noe du kanskje kunne vurdere?

Definitivt. Vil i tillegg miste fem kilo og få helsa mi opp og gå, så det er bare og ta seg selv i nakken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Flott med svar, fikk nettopp telefon fra legekontoret om utsatt time, og de ba sa at hodeplagene kunne vente i 1.5 mnd med å sjekkes. Litt fortvilende, men da får jeg selvteste litt.

Spiser forholdsvis sunt, men helt rent er det ikke mulig å spise for noen som er mye på helgeturer osv.

Men jeg ble veldig nysgjerrig på akkurat hvilke kostholdsendringer du har gjort, og hvilken alternativ behandling du har brukt?

Takk for tipset, og gleder meg til å høre mer :)

Mine kostholdsendringer er ekstreme grunnet sykdom og intoleranser, men de aller aller viktigste endringene har vært å kutte ut sukker (og ikke minst alle produkter som inneholder aspartam), og fin hvete (bruker spelt istedet. Jeg har utelukket langt mer enn dette i kosten, men jeg mener sukker/aspartam og hvete er det aller viktigste å kutte ut. Bare dette medfører store endringer, for de putter nå sukker/aspartam/hvete i det meste.

Når det gjelder alternativ behandling, så har jeg hovedsakelig brukt noe som heter bioresonans. Det er fenomenalt! Den avdekker bl.a matintoleranser blodprøver ikke klarer å avdekke, og andre ubalanser. Jeg kan ikke få skrytt nok av dette :)

eks, jeg hadde alvorlig pollenallergi, ble turer på legevakten for pustehjelp. Ingen medisiner hjalp, legene ga opp. Ei venninne dro meg til homeopat (som drev med bioresonan), èn behandling, og jeg var i storform gjennom resten av pollensesongen. Ikke hatt tilbakefall (hadde behandling for andre årsaker i fjor, og da ble det kjørt "pollen-pakke" samtidig for forebygging). Kanskje ikke alle responderer like bra, men jeg anbefaler virkelig å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukker

Mine kostholdsendringer er ekstreme grunnet sykdom og intoleranser, men de aller aller viktigste endringene har vært å kutte ut sukker (og ikke minst alle produkter som inneholder aspartam), og fin hvete (bruker spelt istedet. Jeg har utelukket langt mer enn dette i kosten, men jeg mener sukker/aspartam og hvete er det aller viktigste å kutte ut. Bare dette medfører store endringer, for de putter nå sukker/aspartam/hvete i det meste.

Når det gjelder alternativ behandling, så har jeg hovedsakelig brukt noe som heter bioresonans. Det er fenomenalt! Den avdekker bl.a matintoleranser blodprøver ikke klarer å avdekke, og andre ubalanser. Jeg kan ikke få skrytt nok av dette :)

eks, jeg hadde alvorlig pollenallergi, ble turer på legevakten for pustehjelp. Ingen medisiner hjalp, legene ga opp. Ei venninne dro meg til homeopat (som drev med bioresonan), èn behandling, og jeg var i storform gjennom resten av pollensesongen. Ikke hatt tilbakefall (hadde behandling for andre årsaker i fjor, og da ble det kjørt "pollen-pakke" samtidig for forebygging). Kanskje ikke alle responderer like bra, men jeg anbefaler virkelig å prøve :)

Interessant:)

Du sier de bruker aspartam i det meste, jeg trodde det var mest i brus. Hva mer?

Jeg har veldig dårlig erfaring med homeopat. Moren min tok meg med dit når jeg var liten, og de ga meg kun sukkerpiller som ikke virket. Jeg ser på dt som placebo for mi egen del, men det var veldig interessant og lese at du har hatt så god erfaring med det. Akkurat nå er jeg desperat etter å få bukt med pollen problemet, kan ikke gå rundt med "hovent" hode hver dag :tristbla:

Skal søke opp hvem som driver med bioresonans i byen her jeg bor, og håpe at jeg får like gode resultater som deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant:)

Du sier de bruker aspartam i det meste, jeg trodde det var mest i brus. Hva mer?

Jeg har veldig dårlig erfaring med homeopat. Moren min tok meg med dit når jeg var liten, og de ga meg kun sukkerpiller som ikke virket. Jeg ser på dt som placebo for mi egen del, men det var veldig interessant og lese at du har hatt så god erfaring med det. Akkurat nå er jeg desperat etter å få bukt med pollen problemet, kan ikke gå rundt med "hovent" hode hver dag :tristbla:

Skal søke opp hvem som driver med bioresonans i byen her jeg bor, og håpe at jeg får like gode resultater som deg :)

Aspartam brukes som søtningsstoff i mye, både i leskedrikker, matvarer, og godteri. Tyggegummi f.eks inneholder aspartam. Hvis du leser ingrediensene på ting vil du bli overrasket, det kryr av det. Og svært mange reagerer negativt med hodepine og ymse plager.

Homeopater er som leger, noen er veldig flinke, andre ikke. Noen kaller seg homeopat, men driver ikke med homeopatmedisin. Nå er bioresonans noe helt annet, her blir du koblet opp mot en maskin som leser av kroppen din, og du blir behandlet med maskinen.

Hvilken by bor du i? Det er ikke så mange som driver med det, noen må reise et stykke. Hun jeg går til har sikkert oversikt, så kan evnt spørre henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sukker

Aspartam brukes som søtningsstoff i mye, både i leskedrikker, matvarer, og godteri. Tyggegummi f.eks inneholder aspartam. Hvis du leser ingrediensene på ting vil du bli overrasket, det kryr av det. Og svært mange reagerer negativt med hodepine og ymse plager.

Homeopater er som leger, noen er veldig flinke, andre ikke. Noen kaller seg homeopat, men driver ikke med homeopatmedisin. Nå er bioresonans noe helt annet, her blir du koblet opp mot en maskin som leser av kroppen din, og du blir behandlet med maskinen.

Hvilken by bor du i? Det er ikke så mange som driver med det, noen må reise et stykke. Hun jeg går til har sikkert oversikt, så kan evnt spørre henne :)

Supert. Jeg bor i Trondheim. Googlet det, og så ut som det var kun én person som driver med det. Si gjerne fra til meg om du hører om noen andre. :)

Driver sakte men sikkert å kutter ut hvitt mel, sukker og kaffe. Etter kun én dag kjente jeg kroppen skrike etter sukker. Tok en halv kopp kaffe og litt is så gikk det over. Hmm. Hodepinen er litt redusert, den er der fortsatt. Og jeg tror det kan være pga pollen. Kjenner igjen følelsen av å ha et hovent hode fra i fjor. Så om å kutte ut sukker og hvitt mel kan hjelpe er det jo flott. Merker også at det er endel andre rare ting som skjer med kroppen. Så hadde vært flott å fått vite om det er noe jeg mangler.

HAr du erfaring med tungetydning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert. Jeg bor i Trondheim. Googlet det, og så ut som det var kun én person som driver med det. Si gjerne fra til meg om du hører om noen andre. :)

Driver sakte men sikkert å kutter ut hvitt mel, sukker og kaffe. Etter kun én dag kjente jeg kroppen skrike etter sukker. Tok en halv kopp kaffe og litt is så gikk det over. Hmm. Hodepinen er litt redusert, den er der fortsatt. Og jeg tror det kan være pga pollen. Kjenner igjen følelsen av å ha et hovent hode fra i fjor. Så om å kutte ut sukker og hvitt mel kan hjelpe er det jo flott. Merker også at det er endel andre rare ting som skjer med kroppen. Så hadde vært flott å fått vite om det er noe jeg mangler.

HAr du erfaring med tungetydning?

Kroppen skriker etter sukker fordi den er avhengig. Jeg slutta å røyke etter 15 år, å slutte med sukker var 10 ganger mer vanskelig. Det sier litt om hva sukker gjør med kroppen, ikke sant? Du vil trolig oppleve litt avgiftningssymptomer når du kutter ut sukker/hvitt mel, jeg gjorde ihvertfall det. Supert at du kutter ned på kaffe også. Anbefaler deg at du kutter ut søtningsstoffer generellt, sukett f.eks er overhodet ikke noe bra alternativ for kroppen. Jo lenger du er uten, jo mindre blir suget, etterhvert er suget helt bort. DET er deilig det :) Liker du urtete? De som er helt rene smaker faktisk godt, og er kanskje god erstatter for kaffen?

Når det gjelder vitamin-mangler, så vet jeg at rundt 80% nordmenn mangler d-vitamin i større eller mindre grad, men få er klar over det fordi det gir diffuse symptomer. Og vitamin D er svært viktig for immunforsvar, og vil også da ha innvirkning på f.eks allergier. Svært viktig for forebygging av sykdommer, særlig kreft. Leger sjekker sjeldent dette, greit å be om å ta en test. I noen tilfeller må slike mangler medisinsk behandles, holder ikke bare med tilskudd. Ellers så skal det nok ganske mye til for å mangle noe uten å ha svært sterke symptomer, bortsett fra jern.

Tungetydning vet jeg lite om, men man kan se mye om en persons helse utfra tungen. Vet det finnes litt info på nettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Silje

Hei, ser at dette er skrevet for et år siden, eg sliter med akkuratt de samme problemene og blir nåundersøkt for hva det kan vere! og jeg har ikke pollenalergi, så det har ingenting med det å gjøre vil eg tro :d har du funnet ut av noe?=)

eg har fått sånn som dette i flere år:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får hodepine av paraceten når du tar så mye!!

Feil!

En får ikke hodepine av paracet, men av ibux. To helt forskjellige virkningstoffer der ibux gir den kjente ibuxhodepina. Men ikke paracet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil!

En får ikke hodepine av paracet, men av ibux. To helt forskjellige virkningstoffer der ibux gir den kjente ibuxhodepina. Men ikke paracet..

Det er en fordel at du kan det du uttaler deg om før du svarer så bastant.

Langvarig forbruk av så og si alle analgetika kan gi utvikling, og/eller forverring av hodepine. Paracet inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ser at dette er skrevet for et år siden, eg sliter med akkuratt de samme problemene og blir nåundersøkt for hva det kan vere! og jeg har ikke pollenalergi, så det har ingenting med det å gjøre vil eg tro :d har du funnet ut av noe?=)

eg har fått sånn som dette i flere år:(

Har du tenkt på om det er muskulært? Feil bruk av sternocleidomastoideus (på siden av hals/nakke) kan føre til en øm muskel som igjen kan gi hodepine. For min del stråler det fra bak øyet og opp mot toppen av hodet på den siden muskelen sitter.

Litt litteratur:

http://www.articlesbase.com/wellness-articles/trigger-points-for-headache-relief-sternocleidomastoid-3909942.html

http://www.dynamicchiropractic.com/mpacms/dc/article.php?id=44247

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...