Gå til innhold

Søke jobb i bokhandel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal prøve å søke jobb i en bokhandel som en deltidsjobb ved siden av studiene. Har dere noen tips til hva jeg bør skrive i søknaden? Har allerede nevnt at jeg er glad i mennesker,opptatt av god kundeservice,ryddighet osv, og jeg har nevnt mine erfaringer rundt dette fra gamle jobber.

 

Men tenker at jeg bør nevne ordet litteratur og bøker i en slik søknad. Og da tenker jeg at det ikke holder å skrive at jeg alltid har likt å lese og foretrekker krim og romaner??

 

Tips noen?



Anonymous poster hash: 8632f...ba2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, jeg jobber i bokhandel selv :)

 

Skriv gjerne noe om at du er flink til, og vil like å kunne hjelpe kunder med å finne frem til den gode og rette boka, noe som er naturlig for deg da du leser mye selv og på den måten kan mye om varene som selges. Akkurat hva du liker å lese er muligens ikke så viktig, men det som er veldig viktig i bokhandel er å ha en rask liten oversikt over hva som selger mye nå (bestselgerne). Detaljkunnskap er selvfølgelig ikke viktig, men at man kan sette seg inn i hvem har skrevet hva, for det er gjerne nettopp dette de fleste kundene som er innom vil ha.

 

Hvis du ikke leser mye av det på topplistene er det bare å se litt over "topp ti" på forskjellige bokhandler, det ligger gjerne ute på nett. Så kan du med god samvittighet nevne at du har "god oversikt over de største utgivelsene, og er flink til å holde deg oppdatert".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...