Gå til innhold

Damer med og uten klær


Gjest Mann 38

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Glad jeg har en mann som foretrekker normale jenter fremfor tynne jenter, og som tenner på meg til tross for mage, rompe og lår :)

Tilhører en av de som er litt overvektig uansett hvor sunt jeg spiser, da jeg har en sykdom som hindrer meg i å gå ned i vekt.

Normale jenter??! Hva mener du, tynne jenter er da like normale som xl-damer. Hva er problemet ditt egentlig? Selv er jeg mann og foretrekker damer med en del ekstra her og der, men du og andre i den kategorien er ikke mer normale enn dine slanke medsøstre. Du leste ikke innlegget til Ylvina over, gjorde du vel? Eller du forstod det ikke. Kjipt for deg at du har dårlig selvtillit, men ikke la det gå ut over andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre hvilken sykdom det er? Jeg spør bare av ren nysgjerrighet :)

Jeg har en hormonsykdom som gjør at jeg lett legger på meg rundt magen, men jeg har også en kronisk muskelsykdom med tilhørende smerter og betennelser, som gjør at jeg ikke klarer å trene fettet av meg igjen :fnise: Så jeg sitter fint mellom barken og veden kan man si.

Men jeg forsøker å holde meg så sunn som mulig selvom jeg ikke klarer å trene hardt nok til å få av meg fettet igjen. Svømmer når jeg kan, sykler når jeg kan og spiser veldig sunt hver dag - derfor anser jeg meg selv som sunn, men overvektig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg ser en del overvektige jenter som kler seg i for tettsittende klær. Dersom en har valker nedover ryggen og nedover midjen, med en stor mage, synes du det er pent at det fremheves av en tettsittende topp? Synes du også det er pent når overvektige jenter går med tights hvor de ikke dekker til rumpa? Ja, da har vi forskjellig smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normale jenter??! Hva mener du, tynne jenter er da like normale som xl-damer. Hva er problemet ditt egentlig? Selv er jeg mann og foretrekker damer med en del ekstra her og der, men du og andre i den kategorien er ikke mer normale enn dine slanke medsøstre. Du leste ikke innlegget til Ylvina over, gjorde du vel? Eller du forstod det ikke. Kjipt for deg at du har dårlig selvtillit, men ikke la det gå ut over andre.

Trenger du å sette ut piggene med en gang eller? Slapp helt av, pust rolig og ta det med ro, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes jeg ser en del overvektige jenter som kler seg i for tettsittende klær. Dersom en har valker nedover ryggen og nedover midjen, med en stor mage, synes du det er pent at det fremheves av en tettsittende topp? Synes du også det er pent når overvektige jenter går med tights hvor de ikke dekker til rumpa? Ja, da har vi forskjellig smak.

Problemet til de jentene du snakker om er at de ikke får kjøpt pene klær i si størrelse i butikkene. Butikkene tar inn klær som er ment for "ideal"fasonegen, og størrelsene er blitt mindre med årene. Bare på 10 år så er en størrelse som VAR medium blitt til XL hos kjedebutikkene...(Har flere bevis på det i klesskapet mitt.)

Det du finner i butikken er tights, topper med spaghettistropper og ingen (INGEN) klær som ser flatterende ut på kvinner og jenter som er mer enn dagens størrelse 34, 36 og 38. Prøver jetrer som vil kjøpe pene klær i størrelse 44/46 å handle, så fins det enten ingenting, eller kun EN type genser, EN type bukse og EN type tunika. Null utvalg som passer til kvinnen/jantas fasong.

Derfor ser det ikke pent ut på, når de tilsutt ender opp med å kjøpe og ta på det eneste de fant i sin størrelse.

Motebransjen lager rett og slett ikke klær som ser bra ut på en feminin kropp. Absolutt alt er rettet mot ungpikekropper på slankern, som kunne gått rett inn i gutteklær og sett akkurat likedan ut som i "jentejeansen".

Så skyld på designeren, ikke på de normalvektige (JA, der ER det) jentene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mynona

Enig. Er man feitere enn slank så skal man for søren holde seg inne. Eller i det minste forsøke å trene seg litt tynnere. Større damer har absolutt ingen grunn til å nyte sommeren ute i det fine været, eller vise seg på stranda. Kvinner burde begynne å tenke litt på idealene og helse, i stedet for å ødelegge sommeren for andre folk ved å vise seg ute i lette sommerklær. Hvalrosser har ingen grunn til å ha selvtillit. Punktum.

Løsningen blir å tre på dem en burqa. Nei, unnskyld. Det skal jo bli forbudt med burqa pga undertrykkelse mot kvinner. Det er jo bedre å tvinge kvinner til å aldri spise seg mett, trene til de besvimer og ta på klær som andre skal si er fint på. Det viktige er jo at andre ikke skal synes stygge ting eller snakke dritt om vekta deres bak ryggen dems.Det er jo frigjørende å være utsatt for et sexfiksert og sykt kroppsideal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet til de jentene du snakker om er at de ikke får kjøpt pene klær i si størrelse i butikkene. Butikkene tar inn klær som er ment for "ideal"fasonegen, og størrelsene er blitt mindre med årene. Bare på 10 år så er en størrelse som VAR medium blitt til XL hos kjedebutikkene...(Har flere bevis på det i klesskapet mitt.)

Det du finner i butikken er tights, topper med spaghettistropper og ingen (INGEN) klær som ser flatterende ut på kvinner og jenter som er mer enn dagens størrelse 34, 36 og 38. Prøver jetrer som vil kjøpe pene klær i størrelse 44/46 å handle, så fins det enten ingenting, eller kun EN type genser, EN type bukse og EN type tunika. Null utvalg som passer til kvinnen/jantas fasong.

Derfor ser det ikke pent ut på, når de tilsutt ender opp med å kjøpe og ta på det eneste de fant i sin størrelse.

Motebransjen lager rett og slett ikke klær som ser bra ut på en feminin kropp. Absolutt alt er rettet mot ungpikekropper på slankern, som kunne gått rett inn i gutteklær og sett akkurat likedan ut som i "jentejeansen".

Så skyld på designeren, ikke på de normalvektige (JA, der ER det) jentene...

Dette er faktisk veldig sant. Jeg har gamle klær som er 10 år gamle som jeg bruker når jeg skal male, ect, og str M i dagens størrelse blir altfor kort, trang og kort, og jeg hadde sett ut som en sprengt pølse i den.

Store kvinner må for all del ikke kle seg i like klær som slanke kvinner, derfor finnes det bare pene og moteriktige klær opp til en bestemt størrelse, for så å finne slike stygge klær om man må opp en størrelse. Se feks på jeansene...Jeansene for store kvinner har jo oftest smale ben. Hvor er logikken?

Men ser man på herreklær så er det et langt større utvalgt i størrelser. Bare se på dressmann. Der kan man kle seg i de samme kule klærne om man er str S eller str xxxl! Er dette tilfeldigt at dette kun gjelder i en herreavdeling? NEPPE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende hvordan du klarer å lese "mobbing av slanke" i hvert eneste lille innlegg som nevner noe om at formfullt/lubbent kan være sunnere enn sylslankt. Overså du totalt setningen "Kvinner kommer i alle størrelser, men det vil ikke folk akseptere"?

Hvorfor er noen damer så inni granskauen smålige at det er fælt å høre at andre damer med annen kroppsfasong kan være attraktive? "Ånei, noen snakket pent om damer som ser annerledes ut enn meg! Det må jo bety at de mobber damer som meg!"

Jeeze, hva med å skaffe dere litt ryggrad!? De peneste damene er de damene som har selvtillit nok både til å drite i hva andre mener, og ha evnen til å unne andre damer positiv oppmerksomhet! Det er direkte trist at sånne tråder som begynner med å hylle kvinner (i denne sammeheng tilfeldigvis store damer) ender med at andre kvinner blir fornærmet og begynner å rakke ned på hverandre. Sånt gjør meg flau over å være dame! :kjefte:

Og før noen åpner kjeften: jeg tåler helt fint at noen menn foretrekker sylslanke damer, og de må gjerne også starte tråder der de hyller slanke damer. Jeg både vet og godtar at smaken er forskjellig, og føler meg ikke støtt over at noen menn ikke tenner på meg fordi jeg er for rund i kantene. Istedet for å gjøre det til en evig kamp om hva som er penest, burde vi heller prøve å være litt mer tolerante ovenfor hverandre. Men det er vel for mye å be om i et hønsehus som KG fullt av kaklende og hakkende høner... Takk og pris for at det finnes mange smarte damer her inne også, ellers hadde jeg mistet troen på kvinnestanden!

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bedre å tvinge kvinner til å aldri spise seg mett, trene til de besvimer og ta på klær som andre skal si er fint på.

Det var da voldsomt med fordommer her ute og går. Jeg har en BMI på 19.5, jeg spiser meg god og mett mange ganger til dagen, har ikke trent de siste 6 mnd men trente ut over dette et par timer i uka i moderat tempo og styrke slik at jeg fikk energi fra treninga heller enn å bli tappet av energi og bli utslitt av det. Jeg kler meg slik JEG vil og slik jeg føler meg pen og vel. Det er fullt mulig å være slank uten å tvinge seg selv til å leve på en måte som ikke er forenelig med hvem en selv er. Jeg har et godt kosthold og spiser mye fantastisk god mat.

Det er flott at menn står frem og forteller at de liker den øvre delen av normalskalaen. For vi er faktisk alle normale, slank, midt i mellom, overvektig eller tykk. Normalen er nettopp det, spredning på hele skalaen. Det er ikke så ofte vi får høre at menn liker den øvre delen, og det er viktig at dette blir en del av bildet på normalitet. Men jeg er også lei av de negative og fordomsfulle kommentarene om at slanke jenter ikke er normale jenter og jenter som sulter seg selv. Noen av oss er små og nette, andre større og mer romslige men normale er vi for pokker alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ylvina skrev tidligere var meget fornuftig!

Er så møkk lei av slike tråder alltid sklir ut til at:

-1. tynne jenter er beinrangel, og ekte menn liker ei dame med former

-2. slanke damer kan også ha former

-3. overvektige damer er ikke nødvendigvis dvaskete og slapp, de har bare litt mere former

enn de slanke (men da sef ikke noe særlig mere mage)

-1b.De som sier at tynne jenter er beinrangle er egentlig dødsmissunnelige feite.

-4a.Feite damer burde begynne og trene og spise mindre.

-4b.Man må huske at det er mange overvektige som ikke kan for det selv, mange har sykdommmer.

-4c.Det er et fåtall som har sykdommer som de kan skylde på, feite; begynn å tren!(da får man bedre selvtillitt og)

-4d.Æsj fedme er usunnt, og det er unormalt å tenne på om det.

Jeg er selv feit, og fullstendig klar over det! Jeg vet sikkert mer om dietter og næringsinnhold på mat, enn de fleste her innpå kg. Jeg er fullstendig klar over at jeg burde trene mere, men det gidder jeg ikke (er jo trossalt feit og lat, og må jo ha tida til å stappe sjokolade i kjeften).

Jeg kler meg i hva pokker jeg vil, trange gensere som viser ryggvalker og mage, tights med korte tunikaer osv.

Det er så mange nydelige folk, fra eksteremt tynne-til ekstremt overvektige. Skjønnehet i mine øyne blir ikke definert av bmi. Men jeg tenner ikke på alt jeg heller. Liker høye rockere med arbeidsmuskler, ikke av de tynneste, men heller ikke av de tykkeste. Det er min smak, men jeg kritiserer da vel ikke venner for å ha en annen smak.

Ja takk til mangfoldet sier jeg bare! Jeg er temmelig glad jeg ikke lever i en verden der alle er lik, for det hadd vært kjedelig det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet til de jentene du snakker om er at de ikke får kjøpt pene klær i si størrelse i butikkene. Butikkene tar inn klær som er ment for "ideal"fasonegen, og størrelsene er blitt mindre med årene. Bare på 10 år så er en størrelse som VAR medium blitt til XL hos kjedebutikkene...(Har flere bevis på det i klesskapet mitt.)

Det du finner i butikken er tights, topper med spaghettistropper og ingen (INGEN) klær som ser flatterende ut på kvinner og jenter som er mer enn dagens størrelse 34, 36 og 38. Prøver jetrer som vil kjøpe pene klær i størrelse 44/46 å handle, så fins det enten ingenting, eller kun EN type genser, EN type bukse og EN type tunika. Null utvalg som passer til kvinnen/jantas fasong.

Derfor ser det ikke pent ut på, når de tilsutt ender opp med å kjøpe og ta på det eneste de fant i sin størrelse.

Motebransjen lager rett og slett ikke klær som ser bra ut på en feminin kropp. Absolutt alt er rettet mot ungpikekropper på slankern, som kunne gått rett inn i gutteklær og sett akkurat likedan ut som i "jentejeansen".

Så skyld på designeren, ikke på de normalvektige (JA, der ER det) jentene...

Komisk at du klager over dårlig behandling av overvektige, og så rakker du selv ned på slanke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://news.makemeheal.com/images/christina-hendricks-plastic-surgery.jpg

Dette syns jeg er en sinnsykt sexy kvinne, og et godt eksempel på at former og slank kan gå hånd i hånd. Det er så mange begrefsforvirringer ute å går at jeg blir helt matt.

En ting til, de fleste menn liker å ha tilgang på damer, den dama de har tilgang på syns de at er fin. Noen foretrekker tynnere, noen større, men normen er at heterofilr menn syns damer er fint.

Hovrfor alle tråder som handler om en preferanse og skryt, skal oppfattes som mobbing av de som ikke ser slik ut, ELLER som åpning for å si at de som ser sånn ut er EKLE, det forblir meg en gåte.

Rett og slett...

Endret av KateW
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://justjared.buzznet.com/photo-gallery/593551/sara-ramirez-emmys-2007-55/

Dette er ei dame som har litt og ta i som er fantastisk sexy. Desverre ser det ut som om hun har slanka seg ganske mye, og på en del andre bilder jeg fant av henne var hun på ingen måte like sexy. Det hele har ganske mye med hvilken kropp man har også, selv bærer jeg vekten veldig dårlig og får lett bare bilringer uten at jeg får fine former av det så jeg kler best å være slank. Skulle gjerne lagt på meg slik at jeg fikk større bryster og rumpe, men akk nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å legge på seg for å få større rumpe høres ut som en dårlig ide. Vil du ha større rumpe som i tillegg er stram, så kan du trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Å legge på seg for å få større rumpe høres ut som en dårlig ide. Vil du ha større rumpe som i tillegg er stram, så kan du trene.

Jeg la på meg 5 kg og fikk større rumpe. Men så gikk jeg bare fra 54 til 59 kg da så er ikke direkte stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bianca26

http://justjared.buzznet.com/photo-gallery/593551/sara-ramirez-emmys-2007-55/

Dette er ei dame som har litt og ta i som er fantastisk sexy. Desverre ser det ut som om hun har slanka seg ganske mye, og på en del andre bilder jeg fant av henne var hun på ingen måte like sexy. Det hele har ganske mye med hvilken kropp man har også, selv bærer jeg vekten veldig dårlig og får lett bare bilringer uten at jeg får fine former av det så jeg kler best å være slank. Skulle gjerne lagt på meg slik at jeg fikk større bryster og rumpe, men akk nei...

Folk er forskjellige og har forskjellig kropp. Noen ser sexy ut som litt store, mens andre igjen ikke kler det overhode. og omvendt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Det var da voldsomt med fordommer her ute og går. Jeg har en BMI på 19.5, jeg spiser meg god og mett mange ganger til dagen, har ikke trent de siste 6 mnd men trente ut over dette et par timer i uka i moderat tempo og styrke slik at jeg fikk energi fra treninga heller enn å bli tappet av energi og bli utslitt av det. Jeg kler meg slik JEG vil og slik jeg føler meg pen og vel. Det er fullt mulig å være slank uten å tvinge seg selv til å leve på en måte som ikke er forenelig med hvem en selv er. Jeg har et godt kosthold og spiser mye fantastisk god mat.

Det er flott at menn står frem og forteller at de liker den øvre delen av normalskalaen. For vi er faktisk alle normale, slank, midt i mellom, overvektig eller tykk. Normalen er nettopp det, spredning på hele skalaen. Det er ikke så ofte vi får høre at menn liker den øvre delen, og det er viktig at dette blir en del av bildet på normalitet. Men jeg er også lei av de negative og fordomsfulle kommentarene om at slanke jenter ikke er normale jenter og jenter som sulter seg selv. Noen av oss er små og nette, andre større og mer romslige men normale er vi for pokker alle sammen.

Ja enig. Det fins faktisk slanke jenter som spiser. Noen har anlegg for å legge på seg, andre ikke. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bianca26

Dette er faktisk veldig sant. Jeg har gamle klær som er 10 år gamle som jeg bruker når jeg skal male, ect, og str M i dagens størrelse blir altfor kort, trang og kort, og jeg hadde sett ut som en sprengt pølse i den.

Store kvinner må for all del ikke kle seg i like klær som slanke kvinner, derfor finnes det bare pene og moteriktige klær opp til en bestemt størrelse, for så å finne slike stygge klær om man må opp en størrelse. Se feks på jeansene...Jeansene for store kvinner har jo oftest smale ben. Hvor er logikken?

Men ser man på herreklær så er det et langt større utvalgt i størrelser. Bare se på dressmann. Der kan man kle seg i de samme kule klærne om man er str S eller str xxxl! Er dette tilfeldigt at dette kun gjelder i en herreavdeling? NEPPE!!!

Jeg forstår ikke at dere klager over at det ikke fins fine moteklær til de som er litt store. Jeg har sett mange runde jenter som kler seg driitfint, mange av dem i faktisk finere og mer feminine klær enn mange tynne går med. Hvor kjøper de klærne sine hen da? Hvis de ikke fins?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg la på meg 5 kg og fikk større rumpe. Men så gikk jeg bare fra 54 til 59 kg da så er ikke direkte stor.

Rumpen kan bli større av å legge på seg, men den blir ikke strammere. De fineste rumpene observerer jeg på treningsstudio. Det som var poenget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...