Gå til innhold

dyre barnesko


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har sett litt på sko til 1 åringer og ble så overrasket over at de kostet rundt 400kr for ett par. De vokser vels så fort ut av de!! Tulla mi skal begynne i barnehagen snart og vi ser etter sko til høsten. Er det noen som har tips til steder i Oslo man får tak i gode sko til litt rimeligere penge???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Hei du

Når det gjelder de første skoene vil jeg iallefall råde deg til å ikke kjøpe brukte eller arve sko.

Føttene til så små barn er veldig sårbare og formes lett av sko. Det er derfor dumt å ikke bruke litt penger på akkurat disse skoene.

Men jeg skjønner godt at du synes det er dyrt, for som du sier de vokser fort ut av skoene. Ikke er det lurt å kjøpe for store sko heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp skikkelige sko, som passer godt og ikke er for store.

Jeg jobber i barnehage og ser mange føtter som blir kalde i dårlige sko, som får gnagsår av billigsko, og sko som rett og slett ikke holder særlig lenge.

Spar heller penger på andre ting, barnet ditt skal ha føttene hele livet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med sistemann her. Små barnesko er ikke tingen å spare på, der bør man betale det kvalitet koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi syntes at vinterskoene var så dyre den første vinteren, at vi valgte et par fra økonomisko. Det endt med at vi måtte kjøpe et par til!!!! De var helt håpløse. Etter det har jeg kun kjøpt kvalitetsvintersko. Og de holder hele vinteren. Et par vintersko og et par cherrox (til sørpa!).

Til babyen gamblet jeg og kjøpte et par flotte sko på salget. Enten passer de eller ikke. Jeg gikk ut fra ca hva eldstemann brukte som sine første sko. Det er noen skikkelig flotte skinnsko, med godt fór inni. Lilla!!! Hun kommer til å bli sååå fin. :enig_animasjon:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Sko er ikke der man sparer penger. De små føttene skal bære en kropp gjennom et langt liv.

Og er det noen som virkelig bruker skotøyet så er det barn. Skotøyet blir utsatt for mange flere belastninger enn hos oss voksne som bare går til og fra bilen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ja, for de skal ha skikkelige sko. De første skoa bør du ike kjøpebillig på økosko. de billige er stive og tynne såler.

Skoa skal ha god støtte osv....Synes ikke 400 var urimelig når en tenker på de små bena skal bygges opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann christin

Sier som de andre her- spar ikke på kronene når det gjelder sko!! Spesiellt ikke vintersko.. Jeg har 4 års erfaring med barnesko... De første to årene kjøpte jeg meget god kvalitet. Så 3. året kom jeg over et par billige sko som SÅ bra ut (faktisk på EuroSko)- tror de kostet 199,-på tilbud... Dette var skinnsko.. Det gikk ikke en dag uten at sønnen min var kald på beina.. Kjøpte et ekstra par )på økonomisko- billige til et par hundre).. Disse var noe bedre, men så snart det var litt "slaps" så var han våt på beina :veldigsur: Måtte kjøpe ENDA ett par det året! Året etter (nå sist vinter) hadde jeg fått nok- her skal det være kvalitet. Kjøpte Elefanten-sko til 600,-... Desverre var det feil på disse skoene i fjor, så jeg måtte bytte dem inn (reklamere)..og hele partiet med sko ble returnert til produsenten over hele landet, fikk byttet i et par Ponny Gore-tex sko som jeg heller ikke var fornøyd med (våt på beina)... Siste året var veldig spesiellt, fordi Elefanten GoreTex har ALLTID vært bra, men desverre var det feil på dem i fjor. I år har Reima kommet med Reima Tec vintersko, det skal prøves her i heimen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset og synes vi det er veldig viktig med bra sko, det får bare koste det det koster.

Våres favoritt sko har vært kavat, hatt det både som første babysko og vintersko og sandaler. Det er helt fantastiske sko. Datteren min har bada med de skoa, flere ganger og de har aldri noensinne vært fuktige eller bløte inni. Det som er så synd er at største str. man får kjøpt går bare opp til 25 eller 26 og det blir akkuratt litt for lite til datteren min.

Det vi bruker penger på det er sko og en god vinterdress, mens alle hverdagsklærne blir handla på H&M og lignende butikker.

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jenta vår har akkurat begynt å gå og dermed var sko problemet et faktum. Problemet vårt er at hun har litt gode lubne foter :) fant omsider noen perfekte Ecco sko. Vårt problem er at str 20 er for stort i lengden, 19 er perfekt i lengden, men ikke alltid vi får fotene oppi der.

Vi har valgt å kjøpe noen kvalitetssko og sandaler og heller betale litt ekstra. 400 er vel det man må ut med,men noen plasser har de sko til 700-800 kroner og det synes jeg igjen blir litt mye :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...