Gå til innhold

utleie av hybel


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest utleier

Ser lengre ned at det spørres om priser på studenthybler... Jeg sitter på andre siden av bordet.. Skal bygge hus med 2 hybler.. Disse blir på ca 15kvm hver + at de deler inngang kjøkken og bad.. Potensielle leietagere er elever ved videregående skole rett ved. Bor 10 km fra Hamar. Har også alle fasiliteter innen gangavstand, men har "storbyen" (ha ha, sier jeg som er fra Oslo..) innen rimlig avstand..

Spørsmålet er igrunn hva som er ok å ta i leie, hvor går grevsa for hva som er for dyrt liksom? Joda, det avhenger av det ene og det andre.... Men er studentbudsjett er jo stramt uansett hvor sentralt boligen ligger... Noen som leier ut eller leier selv som vet litt mer om leie??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg betalte 2500 inkl alt for hybelen når jeg studerte.

Mange av de jeg studerte med betalte alt fra 2500 til 5000 for hybel.

Vil tro at 5000 er max for en student for en leilighet som ligger sentralt. (ikke reisekostnader og inkl strøm/avgifter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anta en pris på rundt 3-4000. Du kan jo sjekke hva leiepriser ligger på rundt der du skal leie ut.

Til sammenligning har du studentboligpriser her, Krinsjå, Sogn har gamle hybler, mens Bjølsen, Grünerløkka har nyere og mer moderne hybler.

Ellersom leietakerne går på videregående har de jo ikke all verden med penger.

Husk uansett å skrive ordenlig kontrakt. Ha gjerne 3 måneder gjensidig oppsigelsestid slik at du har litt tid å finne nye leietakere om de som bor der vil flytte. Da kan de jo flytte før om du finner noen nye.

Husk også depositum. 3 måneder er vanlig. Ungdom i den alderer er glad i å feste og da kan inventar bli ødelagt. De aller fleste behandler stedet de bor bra, men det er greit å være på den sikre siden.

Lei helst ut til noen som ikke røyker om du ikke vil ha helt innrøkte hybler. Røyklukt setter seg fort. Selv om røykere ofte lover de skal gå ut å røyke er det ikke alltid dette skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000-3500 kr kanskje... Om ikke mindre... Jeg har inntrykk av at det er mye billigere å leie utenfor Oslo, så 3000 kr (inkl strøm) er vel mer realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...