Gå til innhold

Komplekser pga. føflekker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt sykt mye føflekker, på hele kroppen, og har de siste årene fått veldig komplekser pga. dem. Jeg er nå 25 år.

Jeg tør ikke å ha oppsatt hår, fordi jeg har en stor føflekk i panna og i nakken. Jeg tør ikke å gå i topper, fordi det er mange store føflekker på den ene armen. Jeg sliter med nakenhet/sex, fordi jeg har to store føflekker på rumpa. Det er skikkelig hemmende!

Jeg har sjekket ut litt rundt mulighetene for fjerning, men for at lege skal fjerne de, må det være noe farlig med dem, og skal man på privatklinikk, må man betale rundt 500,- pr. føflekk! Og det blir fort en 20-30.000kr for min del.. Penger jeg absolutt ikke har.. Finnes det andre løsninger for å bli kvitt føflekker??

Anonymous poster hash: fdd56...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan da ikke stemme. Kanskje du har en lat lege??



Anonymous poster hash: b0b13...8b8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke fjernet føflekker hos offentlig lege. Har fjernet hos privat og betalt ca 1000 pr stykk (har skjært vekk og sydd.) velg ut de du er mest flau over og spar opp penger.

Men husk samtidig at ingen bryr seg om føflekkene dine. Det er bare du som tenker på det, det kan jeg love deg.

Anonymous poster hash: 34366...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg så igjen i det du skriver. Jeg har også masse føflekker over hele kroppen, eller rettere sagt fibromene siden jeg har en sykdom som heter nevrofibromatose. Trodde det var føflekker først, men er altså ikke det. Fikk ikke diagnosen før i voksen alder. Jeg tør ikke gå på stranda, ha håret oppsatt eller noenting. Hater dette så fælt. Ang fjerning skal jeg be legen om henvisning til laser, men fibromene kommer stadig tilbake. Faen hvor jeg hater dette. Var jeg deg ville jeg byttet lege. Du skal få det dekket når det er så mange og det plager deg.

Anonymous poster hash: 4b9c1...979

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva du mener, jeg hadde en på brystet, og jeg har aldri brukt utringa topper/kjoler, aldri brukt vanlige bikinitopper, slitt med å vise meg i bh forran kjærestre og i garderober.. Jeg fjerna den med laser og det kosta 700 kr. Det tok bare 3 minutter, så det å fjerne flere burde vel egentlig ikke bli såå mye dyrere, når man først er i gang? Ta kontakt med en klinikk og hør, de har gjerne gratis konsultasjon :) Du kan kanskje få et tilbud, hvis du feks. sier at du vil fjerne 10 stk. Jeg vil tro du vil få en grei pris (ikke 700 kr. x 10).



Anonymous poster hash: 6f4da...9cb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke fjernet føflekker hos offentlig lege. Har fjernet hos privat og betalt ca 1000 pr stykk (har skjært vekk og sydd.) velg ut de du er mest flau over og spar opp penger.

Men husk samtidig at ingen bryr seg om føflekkene dine. Det er bare du som tenker på det, det kan jeg love deg.

Anonymous poster hash: 34366...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(Sorry for dobbelpost.. Merkelig.)

Anonymous poster hash: 34366...2b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stått mang en gang foran speilet å prøvd å tenke ut hvilke jeg ville fjerna om jeg hadde mulighet, og jeg havner på hvertfall 10-15 stk som MÅ fjernes. Jeg vurderte å gå til fastlegen å si at ett par av dem har forstørret seg, så tar de hvertfall dem til en billig penge. Også har jeg vært i kontakt med en privatklinikk her jeg bor, og da fikk jeg mulighet til å komme på en konsultasjon og jeg fikk ett prisoverslag, som lå på 500,- pr.stk, men at det var mulig å få en "pakkepris" etter hvor mange jeg ville fjerne. Men jeg takket nei til konsultasjon for nå, etter som jeg på ingen måte har råd til å betale det selv med den trange økonomien jeg har nå uansett.

I tillegg lurer jeg på hvor alle føflekkene kommer fra? Har hatt mange fra jeg var liten, også når jeg var 18-19 år var jeg så dum å bruke "barbiedop" for å bli brun og det ga meg mange nye, små føflekker, men de fleste gikk bort. Men synes jeg har fått flere de siste årene, og mange av de er ganske store, nesten på størrelse med en ert.

- TS



Anonymous poster hash: fdd56...961
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kjempestor føflekk på det ene kinnet. Plutselig begynte den å trekke seg tilbake og i løpet av et år så var den helt borte. Erstattet av en flekk som var litt lysere enn huden, men nå har det utjevnet seg og syns ikke. :)

Billig :ler:

Anonymous poster hash: fbfe8...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen min fjernet flere føflekker på mrg uten at de var farlige, kun fordi dr irriterte meg. Han sa også "Hvis du vil fjerne flere så er det bare å si ifra". Han syntes det er gøy og det passer meg fint da jeg har endel føflekker selv.

Har du fortalt legen din hvordan du føler deg pga de?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kjempestor føflekk på det ene kinnet. Plutselig begynte den å trekke seg tilbake og i løpet av et år så var den helt borte. Erstattet av en flekk som var litt lysere enn huden, men nå har det utjevnet seg og syns ikke. :)

Billig :ler:

Anonymous poster hash: fbfe8...923

kanskje det var en vorte.

Anonymous poster hash: 8d20f...50c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fastlegen min fjernet flere føflekker på mrg uten at de var farlige, kun fordi dr irriterte meg. Han sa også "Hvis du vil fjerne flere så er det bare å si ifra". Han syntes det er gøy og det passer meg fint da jeg har endel føflekker selv.

Har du fortalt legen din hvordan du føler deg pga de?

Hørtes flott ut :laugh: Men hva sa du når du skulle ta det opp på legetimen da? Bare at du var plaga av de? Og gjorde han det med en gang, sånn fort gjort, eller fikk du en ny time?

Anonymous poster hash: fdd56...961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje det var en vorte. Anonymous poster hash: 8d20f...50c

Nei det var en føflekk. Har hatt den siden jeg var barn og fastlegen ville ikke fjerne den fordi han trodde at arret ville bli mer skjemmende enn selve føflekken. Og så lenge det ikke var noe som tydet på at den var skummel på noen måte så ville han se det ann og nå, noen år etter, har den forsvunnet...! Det syns jeg er skummelt :ler:

Anonymous poster hash: fbfe8...923

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hørtes flott ut :laugh: Men hva sa du når du skulle ta det opp på legetimen da? Bare at du var plaga av de? Og gjorde han det med en gang, sånn fort gjort, eller fikk du en ny time?

Anonymous poster hash: fdd56...961

Sa bare jeg ville sjekke de for sikkerhetsskyld, han sa alt så bra ut, men hvis jeg ville så kunne han fjerne noen. Så da pekte jeg ut hvilke jeg ville fjerne og fikk ny time noen dager senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har stått mang en gang foran speilet å prøvd å tenke ut hvilke jeg ville fjerna om jeg hadde mulighet, og jeg havner på hvertfall 10-15 stk som MÅ fjernes. Jeg vurderte å gå til fastlegen å si at ett par av dem har forstørret seg, så tar de hvertfall dem til en billig penge. Også har jeg vært i kontakt med en privatklinikk her jeg bor, og da fikk jeg mulighet til å komme på en konsultasjon og jeg fikk ett prisoverslag, som lå på 500,- pr.stk, men at det var mulig å få en "pakkepris" etter hvor mange jeg ville fjerne. Men jeg takket nei til konsultasjon for nå, etter som jeg på ingen måte har råd til å betale det selv med den trange økonomien jeg har nå uansett.

I tillegg lurer jeg på hvor alle føflekkene kommer fra? Har hatt mange fra jeg var liten, også når jeg var 18-19 år var jeg så dum å bruke "barbiedop" for å bli brun og det ga meg mange nye, små føflekker, men de fleste gikk bort. Men synes jeg har fått flere de siste årene, og mange av de er ganske store, nesten på størrelse med en ert.

- TS

Anonymous poster hash: fdd56...961

Det blir nok bedre når du får tatt de som du tenker mest over. Da slapper du bedre av på de andre. Alle har føflekker, ikke noe å skamme seg over. Men skjønner at noen kan være irriterende. Du får ønske deg penger til bursdag og jul og sånt, og så tar du det etterhvert. Jeg hadde det samme med hår, såg ut som en gorilla, og regnet meg frem til at jeg kom til å bruke over 100.000 for laserbehandlinger. Har brukt en del penger og tatt det over flere år der jeg har spart hardt for å ha råd. Men det har blitt mye bedre slik at nå er jeg ikke jeg så "obsessed" på det lenger.

Og klart du kan gå med håret opp og i kortarmet skjorte! Ta litt foundation på den i panna og de i nakken.

Anonymous poster hash: 26457...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk også fjernet to føflekker hos en hyggelig fastlege, kun fordi jeg ikke likte de. Burde ikke være noe problem. kostet ca 300 pr stk



Anonymous poster hash: d135e...64e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det ikke sånn at man får dekket en del (eller alle) kostnadene hvis man har såpass store problemer pga dette at det går utover livskvaliteten? Forklar fastlegen hvordan du har det, at det hemmer deg, at du unngår situasjoner, kort sagt at det går utover psyken og livskvaliteten. Ellers reagerer ikke jeg i det hele tatt på at folk har føflekker hist og pist. Jeg legger knapt merke til det, og tenker ihvertfall ikke noe negativt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er den eneste i hele verden som er glad i føflekkene mine, og jeg har ganske så mange :) Men kommer vel litt an på hvor store de er og sånt, da skjønner jeg at det kan bli plagsomt.

Anonymous poster hash: 17590...625

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjemmes også veldig over føflekkene mine, selv om jeg ikke har så mange. Du er i hvert fall ikke alene om å ha så store komplekser :klem: Man har forskjellig hud og noen får flere føflekker enn andre, det er i hvert fall den eneste forklaringen jeg har fått.

Jeg hadde en stor en på skulderen, og turte ikke å gå med kjoler eller topper som viste rygg før jeg fikk den fjernet hos fastlege. Husker ikke hvor mye jeg betalte, men det var ikke mye. Dessverre ble såret infisert og er nå et ganske stygt arr, men av en eller annen grunn bryr jeg meg ikke om det i det hele tatt så lenge jeg ikke har den fordømte føflekken der... Var veldig deilig å få den fjernet, og hvis ikke fastlegen din vil gjøre det synes jeg du burde bytte.

Har også en stor like ved rumpa, som er grunnen til at jeg aldri går på stranda og sliter med å være naken, samt en middels stor på kinnet. Da jeg var yngre pleide jeg å dekke halve ansiktet med hår for å skjule den... Fastlegen sa imidlertid at hun ikke ville fjerne disse da det var stor sannsynlighet for å få stygge arr, så jeg tenker jeg må ta dem med laser. Er allikevel skeptisk mtp at det er i ansiktet... Når det først er en slik tråd;

Noen som vet om en bra klinikk i Oslo-området?

For øvrig så er jeg enig med de som har skrevet over, at det hovedsaklig er du selv som legger merke til det. Kjæresten min synes den ved rumpa mi bare er søt, og det virker ikke som menn bryr seg noe særlig om det. Når jeg tar det opp får jeg som regel til svar at jeg bare er overfladisk og at ingen andre tenker over det. Allikevel har jeg såpass store komplekser at jeg vil fjerne dem, så det skjønner jeg godt at du vil også.

Endret av Apocalypse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var yngre, faktisk før jeg var tenåring så syntes jeg at jeg hadde mange føflekker, spesielt grunnet en svær jeg hadde på kinnet. Syntes den tok så stor plass.

Fjernet den hos en hudklinikk i hovedstaden, det gikk veldig fint, tror ikke jeg betalte så mye heller.

Men da det var ute av verden, sluttet jeg helt å tenke på føflekker, selv om jeg bare er 1 mindre, så er det ikke noe som plager meg lenger.

Mitt råd er å velge ut en eller et par som du vil fjerne som du føler gjør deg mest usikker. Da blir det heller ikke så dyrt, og når de er fjernet er de også ute av verden, og du kan gå videre på dine neste bekymringer :)

Nei, men seriøst, alle har føflekker, noen mer enn andre, du kan velge å gjøre noe med det eller ikke.

Det er jo greit å få sjekket de aller største slik at de ikke er farlige og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...