Gå til innhold

Trenger sårt en "mirakelkur" mot frizzy hår :(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har mye og langt hår som er helt ute av kontroll. Det veksler mellom å være bølgete, kråkereir, krøllete, lykketrollhår og ja, det lever sitt eget liv hver eneste dag. Uansett tilstand så er det ALLTID frizzy.

Er det noen som har råd for dette så vær så snill å hjelp meg med dine gode råd. Tusen takk! :)



Anonymous poster hash: 62844...c1f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har mye og langt hår som er helt ute av kontroll. Det veksler mellom å være bølgete, kråkereir, krøllete, lykketrollhår og ja, det lever sitt eget liv hver eneste dag. Uansett tilstand så er det ALLTID frizzy.

Er det noen som har råd for dette så vær så snill å hjelp meg med dine gode råd. Tusen takk! :)

Anonymous poster hash: 62844...c1f

Balsamspray (en slags skum på sprayflaske) kan kanskje hjelpe. Det hjelper håret å holde på formen og holde seg på plass

Anonymous poster hash: 3e84f...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Sagt det før og sier det igjen: John Frieda hårkur. Kjøpes på Vita til 99,- Absolutt alle jeg har anbefalt den til har vært strålende fornøyd. Brukt den selv i mange år sammen med shampooen og balsamen og håret er silkemykt og glansfullt.

Venninnen min hørte endelig på meg etter å ha kjøpt alt av rådyre kurer og hun merket forskjell fra første dagen hun brukte den kuren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hårolje. :)

Morrocanoil skal visstnok være den beste. Jeg har ikke prøvd den enda, har bare prøvd noen andre "billigvarianter", men er veldig fornøyd med for eksempel Morrocanoil fra define. Koster rundt 90 kr, og kan kjøpes på de fleste matvarebutikker. :)

Anonymous poster hash: 759c2...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her,<3 takk for tips! :)

Utrolig nok har jeg ikke prøvd hårkur, det produktet hadde visst bare falt ut av bevistheten min. Tror jeg skal prøve det. Og kanskje hårolje, hvordan bruker man det? Tas det på etter man har vasket håret?



Anonymous poster hash: 9e4c4...8b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hårolje. :)

Morrocanoil skal visstnok være den beste. Jeg har ikke prøvd den enda, har bare prøvd noen andre "billigvarianter", men er veldig fornøyd med for eksempel Morrocanoil fra define. Koster rundt 90 kr, og kan kjøpes på de fleste matvarebutikker. :)

Anonymous poster hash: 759c2...166

Den oljen bruker jeg også, og håret fikk nytt liv. Frisøren min er strålende fornøyd :)

Ellers er John Frieda også bra. Har brukt både shampo, balsam og kuren før.

Anonymous poster hash: ce08e...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her,<3 takk for tips! :)

Utrolig nok har jeg ikke prøvd hårkur, det produktet hadde visst bare falt ut av bevistheten min. Tror jeg skal prøve det. Og kanskje hårolje, hvordan bruker man det? Tas det på etter man har vasket håret?

Anonymous poster hash: 9e4c4...8b5

Jeg bruker den fra define både i vått og tørt hår. Foretrekker vått hår, og da kan jeg ha det i stort sett hele håret. Ikke på toppen..

Jeg tar litt i tørt hår hvis håret er helt ekstremt, og da gjerne hele håret før jeg legger meg. Jeg føler det blir ekkelt å bruke den i tørt hår, selv om det skal funke bare fint, så derfor liker jeg å ta det over natta :P

Anonymous poster hash: ce08e...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan du har det! De siste årene har jeg tatt en behandling hos frisør som heter "straight and shine". Et nytt liv. Håret blir silkemykt og rett og det holder seg slik i ett års tid før jeg må ta behandlingen på nytt. Er avhengig :laugh:

Har brukt tusenvis på diverse hårprodukter uten at det har hjulpet. John frieda nyttet ikke på mitt hår.



Anonymous poster hash: 26003...4e4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan du har det! De siste årene har jeg tatt en behandling hos frisør som heter "straight and shine". Et nytt liv. Håret blir silkemykt og rett og det holder seg slik i ett års tid før jeg må ta behandlingen på nytt. Er avhengig :laugh:

Har brukt tusenvis på diverse hårprodukter uten at det har hjulpet. John frieda nyttet ikke på mitt hår.

Anonymous poster hash: 26003...4e4

Wow, tell me more! Hva gjør frisøren med håret og hva koster det?

Anonymous poster hash: 9e4c4...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Wow, tell me more! Hva gjør frisøren med håret og hva koster det?

Anonymous poster hash: 9e4c4...8b5

Det er sikkert keratinbehandling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem. Masse krusete småhår og generelt frizzy hår som ender med å se ustelt ut. Olje hjelper litt, men jeg må ta i mye for å dempe det fullstendig og da ser det bare fett ut :( (noe det også er med all den oljen). Skal prøve den anbefalte hårkuren...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mye og langt hår som er helt ute av kontroll. Det veksler mellom å være bølgete, kråkereir, krøllete, lykketrollhår og ja, det lever sitt eget liv hver eneste dag. Uansett tilstand så er det ALLTID frizzy.

Er det noen som har råd for dette så vær så snill å hjelp meg med dine gode råd. Tusen takk! :)

Anonymous poster hash: 62844...c1f

jeg sliter også litt med dette. Hadde nok gått for en mer dyptrensende kur sånn inimellom. For å få kontroll på håret sånn lett og enkelt på daglig basis bruker jeg After Party. Synes den er kjempegod. Håret blir glatt og fint uten å bli fett. Synes den er bedre enn olje. Kjøper du den på blush. no er den heller ikke så dyr. De har ofte salg på den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sagt det før og sier det igjen: John Frieda hårkur. Kjøpes på Vita til 99,- Absolutt alle jeg har anbefalt den til har vært strålende fornøyd. Brukt den selv i mange år sammen med shampooen og balsamen og håret er silkemykt og glansfullt.

Venninnen min hørte endelig på meg etter å ha kjøpt alt av rådyre kurer og hun merket forskjell fra første dagen hun brukte den kuren.

Blir håret veldig tungt av den? Min erfaring med hårkur tidligere er at håret bare faller sammen i en tung klase...... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Blir håret veldig tungt av den? Min erfaring med hårkur tidligere er at håret bare faller sammen i en tung klase...... :(

Nei det er nettopp det som ikke skjer. Det føles kjempefresht og lett ut. Jeg tar det ikke inn mot hodebunnen, men bare grer det gjennom med fingrene og lar det være i et par minutter, skyller og tar i balsam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sagt det før og sier det igjen: John Frieda hårkur. Kjøpes på Vita til 99,- Absolutt alle jeg har anbefalt den til har vært strålende fornøyd. Brukt den selv i mange år sammen med shampooen og balsamen og håret er silkemykt og glansfullt.

Venninnen min hørte endelig på meg etter å ha kjøpt alt av rådyre kurer og hun merket forskjell fra første dagen hun brukte den kuren.

Mener du denne? http://www.vita.no/frizz-ease-miraculous-recovery-harkur

Sliter selv med det samme som ts, men jeg har tykt og MYE hår hvor alle hårstråene er svært tynne. Mitt er ofte frizzy og står litt ut fra hodet og masse småhår som stikker ut hele tiden uansett hvor mye jeg grer det. Tror du den vil fungere på mitt hår?

Går det greit å bruke vanlig (ikke dyr) shampoo og balsam med den, har ikke de der dyre :)

Anonymous poster hash: f91c5...8b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Mener du denne? http://www.vita.no/frizz-ease-miraculous-recovery-harkur Sliter selv med det samme som ts, men jeg har tykt og MYE hår hvor alle hårstråene er svært tynne. Mitt er ofte frizzy og står litt ut fra hodet og masse småhår som stikker ut hele tiden uansett hvor mye jeg grer det. Tror du den vil fungere på mitt hår? Går det greit å bruke vanlig (ikke dyr) shampoo og balsam med den, har ikke de der dyre :)Anonymous poster hash: f91c5...8b4

Ja det er den. Jeg bruker shampooen og balsamen i samme serien :) Jeg har også mye hår. Venninnen min har tynt nordisk. Allikevel funker den på begge hårtypene :)

Bare prøv den. Du skjønner hva jeg mener etter første bruk. Har faktisk akkurat kuret det nå og håret skinner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer nesten ikke tro at du ikke har prøvd hårkur. Jeg pleier å velge en kveld i uka der jeg har god tid og lar hårkuren sitte i minst 30 minutter, benytter anledningen til å ta rensemaske + fuktmaske i ansiktet samtidig. Når håret mitt er på sitt umuligste er det først og fremst ikke hvilket produkt jeg bruker som har noe å si, men hvor lenge det får sitte i. Jeg har for eksempel John Masters Organics Honey & Hibiscus Hair Reconstructor der instruksen er å la den være i håret i 2-4 minutter, noe som gir ingen effekt overhodet på håret mitt, den fungerer som en latterlig dårlig balsam. Tar jeg derimot en rikelig mengde og lar det være i 30 minutter får jeg derimot silkemykt hår som i tillegg lukter godt. :)



Anonymous poster hash: 59d56...d33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt mye med frizzy hår/skadet hår i fortiden, men har etterhvert funnet en god del gode produkter og metoder som virkelig funker.

Anbefaler en leave in krem som heter Spiral Splendour fra L'Oréal. Fås kjøpt hos de fleste frisørsalonger. Koster rundt 250 kroner, kanskje litt dyrt for noen, men funker veldig bra på frizzy og tørt hår uten å gjøre det fett. Kan ikke leve uten denne.

Som nevnt kan en god hårkur + riktig valg av shampoo funke bra, spesielt om du er litt tålmodig og ikke forventer resultater etter første vask. Bed Head har mange gode shampooer uten sulfater, over tid med shampoo uten sulfater vil du antagelig merke at håret blir mindre frizzy. Min favoritt mot frizzy hår er Bed Head's Extreme Straight - lukter forresten også sykt godt, nesten godteri-aktig.

Når det kommer til hårkurer anbefaler jeg Aussie 3 Minute Miracle. De har et par forskjellige, velg den du mener passer best for ditt hår. Denne kuren er fantastisk og gjør håret supermykt. Selges på bl.a Cubus til rundt 125 kroner. Om håret er frizzy på grunn av slitasje kan en proteinkur hjelpe. Synes den fra Joico er bra, fås kjøpt på frisørsalonger - men proteinkur skal ikke brukes for ofte da for mye protein kan gjøre at håret knekker (men ikke la det skremme deg, med riktig bruk er proteinkur noe av det beste du kan gjøre for slitt hår).

Andre tips:

- Kokosolje! Kokosolje kan gjøre at håret ser ganske fett ut, så jeg ville ikke hatt det i om jeg skulle ut. Jeg pleier å ha det i tuppene/lengdene, så fletter jeg håret og lar det sitte i rundt en time før jeg dusjer som vanlig. Veldig godt for tørt hår og synes det gir et bedre resultat Argan Oil. Argan Oil er også bra, men føler at kokosolje gir et mer varig resultat.
- Børst håret med en slik "wide tooth comb" i stedet for med børste. Om håret er frizzy gjør en børste det gjerne bare verre. (Og selv om det er fristende, aldri børst vått hår med en børste. Dette sliter utrolig mye på håret og det smerter meg når jeg ser folk gjøre det. Om du må børste det når det er vått, børst forsiktig med en stor kam eller fingrene.)

- Vask håret sjeldnere. Vasker du håret hver dag tørker du ut håret og dette kan gjøre det mer frizzy. Det er uansett ikke veldig bra for håret. Prøv å vask det hver 2-3 dag i stedet, gjerne sjeldnere om du orker. Tørrshampoo er en fin ting. Om du vasker håret hver dag fjerner du oljene i hodebunnen. Dette gjør at hodebunnen produserer mer oljer og håret blir fortere fett. Det er også typisk at man får fete røtter og supertørre lengder. Om man lar det gå lenger tid mellom hver vask vil dette balansere seg ut, samtidig som oljene fra hodebunnen får tid til å pleie lengdene av håret også. Win-win.



Anonymous poster hash: eb69e...584
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...