Gå til innhold

"Slapp permanent" - Finnes det?


Nuttery

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trives best med krøller, men føler jeg kaster bort så mye tid på å krølle håret hele tiden, ikke minst at det sliter en del. Lukter halvveis svidd lang vei føler jeg.. Kan jo bare hende det er fordi jeg går og lukter på det.

Går det an å ta en slags slapp permanent?

Typ dette:

http://d277vln4jzkhhg.cloudfront.net/wp-content/uploads/2013/08/Long-layered-wavy-hair.jpg

Og ikke dette:

http://www.besthairstyles2013.com/wp-content/uploads/2013/09/perm-hair-4.jpg

Har du tatt det? Hvor lenge varte den? Ble det fint? Ville du gjort det igjen?

Takk for svar!
Hilsen TS som trenger litt forandring og mer tid å bruke på annet :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BabyBlue

Jeg tok spiralpermanent og fikk slappere krøller. Tror de brukte større ruller eller hva det nå heter. Varte ca et år før håret ble glatt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok spiralpermanent og fikk slappere krøller. Tror de brukte større ruller eller hva det nå heter. Varte ca et år før håret ble glatt igjen.

Jeg googlet dette, og det så ikke helt ut som det jeg hadde tenkt meg. Kan du legge ved et bilde (noen med lignende krøller som du fikk) som eksempel? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Det ble ca. som DETTE om jeg klemte inn produkter etter vask og jobbet med det. Var litt slakkere om jeg bare lot det henge der og lufttørke - da gjør tyngdekraften sitt, spesielt med min hårtype som er tykk og glatt. Og det er begrenset hvor myke krøller du kan få, for da er det en sjanse for at alt detter ut igjen etter få dager, og det vil ikke frisøren risikere (eller betale for). Jeg måtte ta permanent to ganger før krøllene holdt seg.

Det kjipeste med permanent er at håret ditt kommer til å krympe en del cm, og det vil slite på håret - jeg måtte stusse det for å få det fint, og håret mitt tåler å bli skikkelig herjet med. Tar man permanent må man ikke bare tenke på at krøllene kan falle ut (om man er uheldig), det er også en stor påkjenning på håret, og man må pleie det mye i ettertid.

MEN derimot var jeg kjempefornøyd med resultatet, og kunne godt ha tenkt meg å gjøre det igjen hadde det ikke vært for slitasjen på håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Permanent vil garantert slite mer på håret enn å krølle det…



Anonymous poster hash: 2ff9f...53c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg stikker innom frisøren min og spør jeg :fnise: Men spennende å høre hvordan det ble på deg, Baby Blue! Får veie litt for og i mot før jeg bestemmer meg :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som Anonym sier over, permanent sliter utrolig mye på håret. Det er ikke verdt det. Jeg gjorde den feilen en gang. Endte opp med null krøller, mye frizz, og knusktørt hår. Måtte også klippe av en del fordi tuppene var helt døde. Det tok over et år å slette skaden helt og håret mitt er fortsatt ikke helt det samme. Anbefaler heller å investere i en god varmebeskyttende spray og en god kur.

Desuten kommer ingen permanent til å gi deg de krøllene du ønsker deg. Større ruller gjør også at permanenten faller fortere ut, slik at du sitter igjen med frizzy hår, endret tekstur, men ingen krøller. Stay away!



Anonymous poster hash: d71e0...055
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gått for å bruke hårruller om jeg var deg. Sliter mindre på håret enn krølltanga og det går fort når man har lært seg det.



Anonymous poster hash: 03ccd...782
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins tre steg i en permanentbehandling. Om man gjør ene feil/ glemmer et trinn i prosessen kan et av utfallene bli slakke krøller. Det hele handler om å bryte opp og sette sammen binder i håret, og når det gjøres på feil måte vil man heller ikke få ønsket effekt:-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom hit fordi jeg trodde "Slapp permanent" betydde noe helt annet.. :sjenert:

:fnise:

Anonymous poster hash: d71e0...055

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...