Gå til innhold

Bruker ikke parfyme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Hyssingen

spruter en dæsj på håndleddene og bak knærne. Bruker ikke på halsen, klemmer mye og ville ikke gnukke parfymen min oppi ansiktet på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 sprut hver dag. Jobber med mennesker men aldri fått klager. Bruker veldig lette dufter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker parfyme hver dag, men tenker ikke over folk som ikke gjør det... Mye bedre det enn å være en av de man kan lukte på en kilometers avstand :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earthquake

Bruker parfyme, men passer på å påføre i moderate mengder. Synes det er kjempeviktig å ta hensyn til at noen ikke tåler parfyme og/eller blir uvel av det.
Når det er sagt tar jeg bare på meg parfyme når jeg husker det, haha! :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke på jobb (sykehus). Sprayer parfyme i luften og danser rundt under "skyen" litt, :fnise: men ikke direkte på huden, da jeg kommer i nærkontakt med pasienter, ansiktet deres kommer nær nakken/overkroppen min ved løft osv, som kan være veldig ubehagelig for dem. Men ellers ; ja, liker å lukte godt. :)



Anonymous poster hash: d2cd6...3b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir dårlig av noen typer parfyme, og er veldig glad for at de fleste tar hensyn og bare bruker bittelitt, eller unngår det på jobb.

Uansett så klarer jeg ikke helt å se poenget med parfyme i dagens samfunn. De fleste dusjer enten hver dag eller annen hver dag. Vi bruker shampo, balsam, hårskum, hårspray, ansiktskrem, solkrem, vaskemiddel på klærne, bodylotion, håndsåpe, tannkrem, deodorant...og dette er bare et lite knippe av produkter med duft som veldig mange har på seg hver eneste dag.

Selv prøver jeg å unngå lukt på produktene mine, men man slipper aldri helt unna, og jeg orker virkelig ikke å legge enda en duft til det virvaret av parfymer jeg har fått på meg gjennom andre produkter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke før man lukter vondt noen reagerer negativt, hvertfall. Har man god, normal hygiene er det ikke et must å bruke parfyme.

Men gud, folk som bruker god parfyme får virkelig et pluss i boka mi :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri brukt parfyme, og ytterst sjeldent parfyme i kosmetikk eller vaskepulver. Har fått parfymeallergi fordet, og jeg sliter med å ta buss nå.

Anonymous poster hash: 1c35e...361

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parfyme har ingenting med hygiene å gjøre? :fnise:

Takk, det er jeg fullstendig klar over. Men du skal ikke lese mye på KG før det knyttes direkte opp mot ekkelhet og personlig hygiene, så det var et forsøk på å unngå den mobben ved å adressere det med det samme.

Anonymous poster hash: 8441e...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker parfyme hver eneste dag.

Bruker ikke store mengder siden jeg vil ikke dunste parfyme, men litt må jeg bare ha på, føler meg fresh med det.

Når det kommer til dusjsåpe, bodylotion osv så bruker jeg enten parfymefritt eller produkter med veldig svak duft.

De gangene jeg bruker dusjsåpe og bodylotion med samme duft som er litt sterkere så tar jeg ikke på parfyme, bare en deo eller roll on som lukter litt mer enn de nøytrale deoene og roll onene.

Når det kommer til parfymer så er jeg så glad i å velge ut dufter etter humør eller stemning jeg er i.

Varierer også dufter etter årstidene, duftene man bruker høst og vinter passer ikke alltid inn til vår og sommer, og visa versa :)

Som sagt så sprayer jeg ikke mye, men jeg elsker å ha på parfymer.

Jeg er kanskje litt over gjennomsnittet interessert i parfymer, jeg elsker notene, det at parfymene er så forskjellige og ikke minst de lekre flankongene :)

Jeg har veldig mange parfymer (samler) og virkelig elsker dem.

Jeg syntes alle burde ha en signatur duft som de trives med og som passer perfekt til både personlighet og den naturlige duften vi har på huden.

Vet at det er vanskelig å finne DEN riktige duften og derfor har mange dårlige erfaringer som at alt blir feil med duften og mange ender opp med en kjempe hodepine.

Veldig synd, fordi det å ha funnet den perfekte duften gjør at man føler seg fresh og dermed Må man bare komme i godt humør, samme hvordan humøret var før man tok på seg duften :)

Endret av Tippy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er direkte unormalt å ikke bruke parfyme, det er helt greit så fremt det ikke lukter vondt. Føler at de fleste jeg kjenner som bruker parfyme uansett bare lukter når jeg er helt nærme dem, stort sett ellers merker jeg ikke så mye til eller tenker over andres parfyme. Selv går jeg for 2 sprut på halsen hver dag, for meg er det nærmest en del av identiteten min. Elsker lukten!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Bruker det aldri på jobb, bruker det som regel hver dag når jeg har fri. Man skal være forsiktig ved bruk av parfyme på jobb, er flere som er allergiske eller som er sensitiv ovenfor enkelte lukter. Man skal kun lukte parfymen til en person når man står nærme eller hvis de går forbi deg, ikke når de er i samme rom flere meter fra deg. Oversprayer man lukter det helt forjævlig uansett hvor god parfymen egentlig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke. Synes det er så mange sterke dufter der ute og jeg er kresen i tillegg



Anonymous poster hash: 43a3d...3d9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelarve

Jeg sprayer litt parfyme etter jeg har vært i dusjen, men det er vel kanskje mest fordi jeg er så vant til det... Har mange vaner.

For meg er deodorant og god tannhygiene viktigere enn parfyme. Noen sprayer seg med aaalt for mye parfyme, og det er rett og slett ubehagelig og gir meg hodeverk. Det er bedre, synes jeg, å heller glemme parfymen. Deodorant etterlater som regel en mild, god lukt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hva du mente, men alle mennesker har jo sin egen lukt - om man kommer nærme nok :)

Vel..

Du misforstod meg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke parfyme og bare noen få parfymerte produkter som shampoo, er allergisk mot noen av de vanlige ingrediensene i parfyme og synes generelt florale parfymer lukter kvalmt.

Jeg har inntrykk av at færre og færre bruker det, evt. at flere og flere er så sparsomme med det som man skal være, for å ta bussen om morgenen er noe helt annet nå enn for 10-15 år siden. Nå kan jeg stort sett puste på bussen :biggrin: For noen år siden kunne jeg regne med at morgenbussen ville bli en lang lidelse i kvalme og pottetette luftveier.

Har man god, normal hygiene er det ikke et must å bruke parfyme.

Har man IKKE god, normal hygiene må man for all del IKKE bruke parfyme. Svettelukt "kamuflert" med parfyme er uutholdelig ekkelt.



Anonymous poster hash: ca73a...a78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tåler ikke parfyme. Plages med at jeg får hodepine og kan begynne å nyse og klø i nesa, øynene kan begynne å renne, kan bli litt kvalm. Det kan skje bare noen med parfyme på er i nærheten, de trenger ikke å ha brukt mye parfyme heller. Er helt klart verst med folk som bruker mye parfyme da. Moren min har det på samme måten som meg, så det er vel noe genetiskmen utrolig kjedelig å ha det sånn. Så nei, jeg bruker ikke parfyme selv, og bruker mest parfymefrie produkter :) Håper jeg en dag har en arbeidsplass hvor det blir tatt hensyn til at jeg (og andre) ikke tåler dufter, og jeg kan ha en hodepinefri arbeidshverdag :)



Anonymous poster hash: 1431f...1e3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 sprut hver dag. Jobber med mennesker men aldri fått klager. Bruker veldig lette dufter.

2 sprut rett på deg? Det er altfor mye synes jeg, selvom du ikke merker det gjør andre det. Holder i massevis å spraye en sprut i luften og løpe gjennom, selv med parfymer med svak duft. :)

Og har aldri sagt noe til de jeg vet om som har på altfor mye jeg heller, er tross alt ikke noe man forteller de man ikke kjenner veldig godt, normalt sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke rart å ikke bruke parfyme. Jeg kjenner mange jenter som bruker det daglig, mange som bruker det noen ganger, og mange som aldri bruker det. Ikke noe å tenke over :)

Selv prøver jeg å bruke det hver dag ettersom jeg elsker følelsen av å lukte godt, men jeg glemmer det oftere enn jeg husker det.

Endret av Tonje!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guilty

Jeg glemmer veldig ofte å bruke parfyme og har bare to stykker, men disse er kjempegode. Det viktigste er da at man har god hygiene og rene klær. Kjæresten bruker aldri parfyme og lukter kjempegodt, eneste som er irriterende med dette er at det er enda en ting jeg ikke kan kjøpe i gave til han :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...