Gå til innhold

Hvorfor være sol-brun


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fint å være solbrun, men jeg synes det er vakrest å være blek <3



Anonymous poster hash: adbd8...adb
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det morsomme er at for noen år siden skulle man være brunest mulig, nå er det nærmest "trendy" igjen og unngå sola pga. solskader, hudkreft, tidligere rynker og alt som er.

Jeg foretrekker en solbrun dame med gode smilerynker over ei sur, rynkefri blek dame any day. Sol gjør deg jo faktisk glad, og motsatt: lite sol kan gjøre deg deprimert. Det vil jo bare være naturlig med litt farge i kinnene, selv om det kan gi deg rynker tidligere. Er det noe av det fineste jeg ser så er det bestefaren min om våren/sommeren.. Brun, rynkete og verdens blideste kar! Det er virkelig noe ungdommelig med han selv med noen gode 70 år på baken. Sånn vil jeg bli en dag! :laugh:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å være solbrun er det fineste som finnes. Jeg merker SÅ stor forskjell på utseendet mitt om jeg har gått lenge uten sol(både solarium og naturlig). Med en gang jeg får litt farge på kroppen, blir jeg ti ganger freshere. Ligget ute på verandaen i 5 timer i dag, så nå er fargen på plass, deilig!

Jeg synes ALLE kler litt farge bedre enn å være som et laken..



Anonymous poster hash: c68ca...4f3
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nesten vondt når jeg ser solbrune folk. Hvis jeg var dem ville jeg ikke sjanse med hudkreft og heller brukt livet mitt på viktigere ting enn "sydenferie" og solarium. Det ser jo helt idiotisk stygt ut!

Anonymous poster hash: 9b635...24e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha bodd lengree tid i Asia gikk det opp for meg hvor mye de gjør for å få hvitere hud. Fuktighetskrem og såpe samt alle andre hudpleiemidler inneholder bleking. De så på meg som en gal når jeg tok på meg bikini og solte meg på stranda. De hadde stort sett heldekkende badedrakter og små solparaplyer for å unngå å få farge.

Synes det er finest med blek hudfarge om vinteren, og litt solbrun på sommeren. Det er fint når fregnene er på plass :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg synes man ser best ut med litt frisk farge i ansiktet, så det velger jeg. Med solfaktor og uten overdreven soling selvfølgelig.

Enig! Er så bleik på vinteren, så når det endelig er litt sol er det godt å se litt frisk ut :) Trenger også mye mindre sminke da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er penest med litt sunn farge. Med sunn farge mener jeg at man har fått en tøtsj av sol fordi man har vært aktiv; på sjøen, på fjellet, hogget ved, malt hytta eller hva som helst. Synes det ofte ser ut som bleke folk ikke gjør annet enn å mure seg inne i kjelleren - ikke mye sexy over det.

Tydelig solariumsbrun eller oransje spraytan er ikke "sunn farge" i min bok.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg fresh. Også er det fint med litt fergner på nesa da :)



Anonymous poster hash: f2da0...0e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trashy å være litt solbrun? Jaja, så får jeg se trashy ut av å være aktiv utendørs selv i det varmere halvåret da.
Om valget står mellom det og å se halvdød og lite fresh ut så velger jeg trashy LETT! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nesten vondt når jeg ser solbrune folk. Hvis jeg var dem ville jeg ikke sjanse med hudkreft og heller brukt livet mitt på viktigere ting enn "sydenferie" og solarium. Det ser jo helt idiotisk stygt ut!

Anonymous poster hash: 9b635...24e

Vel osteoperose er ikke noe særlig det heller.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Det morsomme er at for noen år siden skulle man være brunest mulig, nå er det nærmest "trendy" igjen og unngå sola pga. solskader, hudkreft, tidligere rynker og alt som er.

Jeg foretrekker en solbrun dame med gode smilerynker over ei sur, rynkefri blek dame any day. Sol gjør deg jo faktisk glad, og motsatt: lite sol kan gjøre deg deprimert. Det vil jo bare være naturlig med litt farge i kinnene, selv om det kan gi deg rynker tidligere. Er det noe av det fineste jeg ser så er det bestefaren min om våren/sommeren.. Brun, rynkete og verdens blideste kar! Det er virkelig noe ungdommelig med han selv med noen gode 70 år på baken. Sånn vil jeg bli en dag! :laugh:

Ja, for alle brune damer er blide, og de bleke er sure :fnise: Litt av en generalisering.

Jeg bruker høy solfaktor pga redsel for pigmentflekker, og selvsagt solskader/hudkreft. Synes ikke jeg ser noe spesielt penere ut brun enn blek. Synes helt blek hud er nydelig, men selv blir jeg veldig fort brun, selv om jeg bruker solkrem.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solbrune jenter er sykt deilig.



Anonymous poster hash: 01516...10d
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt brunfarge er det peneste synes jeg, selvom de som naturlig er lyse i huden også kan kle det godt, eller de som naturlig er mørkere selvsagt.

Veldig overdreven farge hadde jeg selv en gang i tiden, men det er virkelig bare harry.

Soling er ikke kreftfremkallende i seg selv, da hadde alle Afrikanere f.eks hatt hudkreft, men å sole seg så en blir solbrent gang på gang er. Regelen er at man alltid bare bør sole seg slik at man aldri rekker å bli brent, hvor lenge man kan ligge da er jo helt individuelt.

Sol er også heldig for en type kreftform.

Endret av Pheel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører den halvdøde looken, jeg, trives med å være en bleikfis :) Jeg blir aldri brun heller, selv om jeg er ute i sola om sommeren og ikke alltid er like flink til å smøre meg... Prøver å få litt sol på kroppen pga D-vitamin, men gidder virkelig ikke bruke tid og innsats på å bli brun når det mest sannsynlig bare hadde gitt meg plager senere i livet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke har vært ute i sola på årevis tar det tid før man blir brun. Blir da gjerne ikke brun før på slutten av sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trashy å være litt solbrun? Jaja, så får jeg se trashy ut av å være aktiv utendørs selv i det varmere halvåret da.

Om valget står mellom det og å se halvdød og lite fresh ut så velger jeg trashy LETT! ;)

Helt enig :)

Jeg er MYE ute samme hvilke årstider, driver med både hund og hest.

Det er naturlig at man får farge når man er så mye ute og jeg syntes det er pent.

Det kan være pent å være blek også, men da bør man ha mørke brunt eller sort hår, det syntes jeg er fint, alt annet minner meg om "inne jenter" og det er ikke helt min cup of tea ;)

Vi er alle ulike i hvordan vi vil se ut, smaken er som baken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er finest med en mellomting jeg da.....Solbrun hud som er så mørk at den ser ut som lær er rett og slett forferdelig og ser like usunt ut som blåhvit.

Den fineste fargen er den man får naturlig av å være aktiv ute i frisk luft. Den man får av å holde seg inne eller å ligge å steke seg i timesvis, eller med solarium eller selvbruning er ikke pent.



Anonymous poster hash: 6e383...d07
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker solfaktor 15-30, blir ikke spesielt lett brun da jeg er ganske rødhåret, men jeg ser fin og frisk ut uansett lenge før sommeren har tatt tak fordi jeg er mye ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Calavi

Noen kler å være bleke - det gjør ikke jeg. Men, jeg synes litt farge i ansiktet gjør seg på de fleste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...