Gå til innhold

Den Store Drømmen


Sienna32

Anbefalte innlegg

Ja, da har vi bestemt oss for å begynne å prøve:) Sluttet på pillen på mandag som var, og fikk positiv EL - test allerede på torsdag! Men det kan jo hende kroppen min er litt på bærtur, da:)

Får vente en måneds tid og se om ikke jeg kommer i gang med TR. Hvis ikke får vi ta en test:) Har gjort det vi kan for at det skal bli en liten spire, i alle fall;)

Gleder meg sånn til en liten en, har brukt lang tid på å bli 100% klar for å bli mamma. Nå er jeg 32 og han er 44, så nå er det på tide. Men nå er jeg helt sikker på at det er dette jeg vil. Eller, det er ingenting jeg heller vil i hele denne vide verden! :D

Er nok den biologiske klokka som er begynt å tikke, ja:P

Gleder meg også til å være gravid. Da skal jeg lese alle gravid-bøker jeg kommer over, og kjøpe gravid-blader i butikken, og handle inn klær og utstyr og kose meg skikkelig, hehe.

Har nok et litt rosenrødt syn på både det å være gravid og spedbarnsperioden, selv om jeg har en søster som får meg ned på jorda igjen. Hun kan ikke fordra å være gravid.

Men jeg gleder meg likevel, jeg da:)

Vet at det kan ta tid i og med at jeg har gått på pillen og at vi er i den alderen som vi er. Vi har også noen overflødige kilo begge to, men vi jobber med saken:)

Han har to barn fra før av - som traff på første forsøk:) Jeg har ingen, så jeg vet ikke hvor fruktbar jeg er:)

Plan for den kommende perioden:

- Sluttet på pillen 23.05.

- Har ikke fått TR ennå.

- Test den 21.06 dersom ikke TR før det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Velkommen som prøver! :velkommen:

Måtte du få et meget kort opphold her inne :nigo:

:klemmer:

Tusen takk:)) Det håper jammen jeg også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er blitt sjuk og greier...Var sykemeldt til fredag og følte meg helt fin igjen i helga, og så våkner jeg den dagen jeg skal begynne på jobb igjen med feber! Æsj.

Men har tatt av 0,9 kg denne uka, det er jeg storfornøyd med! Så nå har jeg 18,6 kg igjen til målet:)

Det blir ikke noe trening denne dagen i alle fall. Får håpe feberen går over så jeg ikke blir liggende lenge og forfalle, hehe. Vil gjerne fortsette vektnedgangen!

Ikke noe nytt ellers, ingen TR. Men må jo vente en stund før kroppen kommer 'i lage' igjen da. Tror jeg skal bestille meg noen billige graviditetstester så jeg kan teste i vei så mye jeg vil hvis tålmodigheten skulle ta slutt. Får jo lyst til å teste for hvert eneste mulige symptom:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her var det ikke mye liv! :P

Har vært gjennom en sykehusinnleggelse, så er temmelig redusert. Skikkelig mageinfeksjon med høy feber. Så hvis en stakkars liten håpefull spire har kommet seg gjennom det, så skal den være tøff!

Er på 10dpo dersom EL-testen var riktig. Har bestemt meg for å teste rundt antatt 14dpo - helst litt over dersom jeg klarer å vente. Dersom den bli negativ, skal jeg vente til det har gått en måned siden jeg sluttet på p-pillen. Har fått billige tester i posten nå, så jeg kan bare teste, men må prøve å spare LITT ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som prøver og velkommen i klubben. Får håpe vi ikke er lenge her inne! :D

Selv venter jeg TR om noen dager, sluttet på pillen 9 Mai.. Håper ikke den kommer.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer som prøver og velkommen i klubben. Får håpe vi ikke er lenge her inne! :D

Selv venter jeg TR om noen dager, sluttet på pillen 9 Mai.. Håper ikke den kommer.

Lykke til videre!

Takk takk:) Krysser fingre og tær og øyenbryn for at TR ikke kommer til deg! (Da blir håpet større for meg også, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11. dagen etter positiv EL-test i dag, og har mye stikninger og smerter helt nederst i magen. Det kan jo være både ettervirkninger av mageinfeksjonen og/eller kommende TR. Har pleid å ha en liten blødning omtrent på denne tid mens jeg har gått på p-pillen, så det kan stemme. Bare å vente og se:) SKAL klare å vente til minst 14DPO før jeg tester, helst noen dager mer.

Har vært prøver en gang før, i mitt forrige ekteskap, men det klaffet (heldigvis) ikke. Da var jeg mye mer stresset enn jeg er nå. Det ble omtrent manisk. Godt å være avslappet og ta ting som de kommer heller:)

Koser meg med å planlegge barnerommet. Det er for tiden et skikkelig roterom/gjesterom. En køyseng tar opp mesteparten av rommet, så den må ut. Datteren til eksmannen min hadde det og valgte fargen, en sterk lillafarge. Jeg vil male det hvitt og holde gardinene og pynten i lyst gult og lyst grønt, så er det kjønnsnøytralt. Jeg maler en del bilder med akrylmaling, og planlegger et stort bilde over barnesengen i de samme fargene. En liten kommode som står der nå skal males hvit og knottene byttes ut med noe mer fargerikt. Så kan den brukes som nattbord.

En gammel, myk sofastol kan trekkes om og brukes som ammestol. Da er det fremdeles plass til et stellebord, men jeg vet ikke om det er best å ha det der eller på badet?

Stellebord og barneseng må vi kjøpe, tenker at vi kan finne noe på finn som jeg kan male.

Vet at det er tidlig å planlegge nå, og barnesengen kommer nok til å stå inne hos oss i begynnelsen, men når jeg føler meg kreativ så kommer idèene av seg selv:)

Jeg har også funnet noen bøker som jeg vil ha:

'Dagbok for gravide' - Miriam Stoppard

'Foreldrepermisjonen - den gode starten' - Hege Saastad Haugan og Kai Myhre

I tillegg vil jeg ha en babydagbok slik at jeg kan få med alle viktige ting som skjer. Men det er jo ennå lenger fram i tid :sjenert:

Jaja, koser meg uansett jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13dpo i dag...klarte å la være å teste i dag, men bare så vidt :gjeiper:

Er utrolig oppblåst i dag, og det kan være tegn på TR... Håper ikke det, men det ville jo være helt utrolig å treffe på første forsøk etter å nettopp ha sluttet med p-pillen. I tillegg ville det være utrolig om en stakkars liten spire overlever den febertørnen som jeg hadde i forrige uke. Så jeg prøver så godt jeg kan å ikke skru opp forventningene.

Jeg klarer å la være å stresse med det i alle fall, og jeg klarer å få tankene over på andre ting. Men det er klart spenningen stiger når jeg hadde EL for 13 dager siden. Slik blir det vel hver måned rundt IKM.

Men det er greit så lenge jeg klarer å slappe av resten av måneden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test i dag...Merker også på kroppen at TR nærmer seg. I går MÅTTE jeg ha sjokolade, og var temmelig rastløs og litt nedfor. I dag er jeg SÅ trøtt og slapp og litt deppa. Litt på grunn av den negative testen, men det er nok mest PMS. For jeg vet jo at det kan bli noen PP fremover. Og er veldig fornøyd med livet for tida, har en fantastisk mann, en fin jobb, en flott leilighet, verdens beste familie, gode venner og en herlig hundevalp:)

Jeg har også mange interesser og prosjekter og planer, så jeg sitter ikke i sofaen og depper. Etter noen år med ME har jeg tusen ting jeg har lyst til å gjøre.

Men i dag blir det nok litt sløvedag, kroppen vil ikke helt. Dessuten funker ikke hjernen helt som den skal heller med PMS :gjeiper:

Skal klare å komme meg en tur i skogen med hunden, det er det eneste målet jeg har foreløpig i dag :)

Nå håper jeg egentlig at jeg slipper å vente så lenge på TR, for da kommer jeg i gang med syklusene mine og kan få litt mer oversikt. Og så kan jeg lage syklus-ticker :) Små gleder... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Ennå ingen TR. Har gått rundt med PMS-symptomer i ei uke nå. Snopesjuk, trøtt, deppa, fryktelig irritabel og oppblåst. Så status nå er å takle alle de symptomene samtidig som jeg tvinger meg selv til å la være å teste fordi mensen ikke er kommet.

Har jo lest meg fram til at det kan ta LAAAANG tid fra en slutter på p-pillen til en får mensen.

Men jeg våkner hver morgen og har lyst til å teste....Jeg sluttet på pillen den 23.05, så det har jo ennå ikke gått en måned. Og jeg kan ikke bare teste og teste, da bruker jeg opp alle testene. I tillegg kommer skuffelsen over bare en strek.

Så neste test blir ikke før 23.06, det er en uke fra nå. Jeg SKAL klare det. Jeg må da ha såpass med viljestyrke?

Dersom den testen også blir negativ, så skal jeg bestille en 'dose' til med tester, slik at jeg har en del liggende. Men uansett er det ikke bra for psyken å holde på sånn, jeg må prøve å få tankene over på andre ting.

Hvis bare syklusen min kunne 'komme i gang' og bli normal igjen, så ble det kanskje lettere. Den har vært som en klokke i de periodene jeg ikke har brukt pillen, så jeg slipper den ekstra spenningen med TR som kommer i hytt og pine. Er jeg ikke gravid, så kommer TR på riktig dag.

Nå er alt så usikkert, så derfor blir det mye 'luring'.

:sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei Sienna! gratulerer med dagbok og som prøver ;)

Fikk du tantebesøk til forventet tid sist?

Går vel imot en ny IKM nå, har du noen vibber og symptomer på gang?

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...