Gå til innhold

Liker ikke å se utenlandske menn med norske damer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

HAHAHA!

Det er faktisk korrekt, bare kanskje satt litt på spissen.

Endret av Meeh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tingen er vel den at det er mennene i dette landet som støtter dere til gangs opp slik at dere kan være deres egne. Menn betaler all skatt nesten og det er en overføring fra menn til kvinner. Og for den del fra norske menn til innvandrere. Og jeg synes det er synd at de da skal velge å være sammen med menn som holder kvinnene sine i bur.

Anonymous poster hash: 03aa9...24b

Sprøyt !

Ingen mann har støttet damene til å stå alene, den kampen har vi kjempet selv !

Vi betaler like stor andel skatt sett i forhold til inntekt og trenger sånn sett ikke noen mann for å greie oss helt fint gjennom livet !

Anonymous poster hash: 2c7a7...a89

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprøyt !

Ingen mann har støttet damene til å stå alene, den kampen har vi kjempet selv !

Vi betaler like stor andel skatt sett i forhold til inntekt og trenger sånn sett ikke noen mann for å greie oss helt fint gjennom livet !

Anonymous poster hash: 2c7a7...a89

Dette blir bare tull. Skatt fra privat sektor + penger fra oljebransjen er det som holder den enorme offentlige sektoren oppe.

Endret av Meeh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, samboeren min har rett, jo! :fnise:

Han påstår innimellom at det er menn som ser på oss når vi går på gata og sender stygge blikk. Og jeg pleier å svare med at han må gi seg, det er ingen som er så jævla dumme.

Men da er det faktisk det. Wow.

Og så så rart at jeg ikke har lyst til å bytte ham bort. Født og oppvokst i Norge, av vietnamesiske foreldre, jobber i et fancy konsulentselskap, tar i et tak i huset, liker en fest nå og da og er like lite kontrollerende som norske menn flest. Et varp i forhold til sånne bitre menn som henger på KG og sutrer ;)



Anonymous poster hash: f4674...ecc
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir bare tull. Skatt fra privat sektor + penger fra oljebransjen er det som holder den enorme offentlige sektoren oppe.

På samme vis som privat sektor og oljebransjen ikke hadde klart seg uten offentlig sektor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På samme vis som privat sektor og oljebransjen ikke hadde klart seg uten offentlig sektor.

De hadde helt fint klart seg med en offentlig sektor som hadde vært en brøkdel av hva den er i dag.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette blir bare tull. Skatt fra privat sektor + penger fra oljebransjen er det som holder den enorme offentlige sektoren oppe.

Det er sant nok at det offentlige selvsagt finansieres gjennom skatter men de som ønsker en kraftig redusert offentlig sektor (evt. at den avskaffes helt) må da regne med en kraftig nedgang i privat etterspørsel og virksomhet. Det offentlige er en stor kunde innenfor mange tjenester som selges av det private så det blir på ingen måte udramatisk hvis det offentlige reduseres kraftig. Man må regne med meget høy arbeidsløshet, ikke bare innen det offentlige men også for det private næringslivet som da ikke lenger har den offentlige etterspørselen.

Anonymous poster hash: a976d...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men jeg bestemmer selv hvem jeg vil være sammen med, og norske damer er IKKE "deres" damer. Herregud. Holde seg unna damene deres? Gi deg.



Anonymous poster hash: 9a296...1e8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant nok at det offentlige selvsagt finansieres gjennom skatter men de som ønsker en kraftig redusert offentlig sektor (evt. at den avskaffes helt) må da regne med en kraftig nedgang i privat etterspørsel og virksomhet. Det offentlige er en stor kunde innenfor mange tjenester som selges av det private så det blir på ingen måte udramatisk hvis det offentlige reduseres kraftig. Man må regne med meget høy arbeidsløshet, ikke bare innen det offentlige men også for det private næringslivet som da ikke lenger har den offentlige etterspørselen.

Anonymous poster hash: a976d...7e0

Ja men hvordan får offentlig sektor betalt til de private? Jo ved å ta pengene fra dem i utgangspunktet :)

Når man kutter i offentlig sektor, så må de som blir kuttet bort finne på noe annet å gjøre. Skatten kuttes i takt med nedskjæringene. Det er jo f.eks. ikke slik at når bilen kom, så gikk de som holdt på med hester rundt arbeidsløse resten av livet :) Jeg tror du burde plukke opp et par bøker om makroøkonomi, kjære deg. :)

Endret av Betasuppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo rimelig klart at det ikke er utlendinger sett under ett TS skal fram til, men primitive og bakstreverske utlendinger som i svært liten grad bidrar på noe som helst vis. Altså en betydelig andel av muslimske innvandrere. . Det er en gjenganger i muslimske miljøer at jentebarn nærmest må gå med kyskhetsbelte mens guttebarn kan gjøre hva de vil, kriminalitet er utbredt, pluss at det hersker latterlig mye rasisme i disse miljøene (prøv å introduser deg selv som en jøde foran en gjeng unge muslimer). Sorte og mulatter er ikke dem hvite kvinner anser som minst attraktive partnere uten grunn. Når etnisk norske faktisk gidder å ha sosial omgang med en gjeng ignorante hyklere hvorav en betydelig andel er parasitter på det norske samfunnet, er det ganske naturlig å irritere seg.

Mulatter er jo sinnsykt deilige.

Anonymous poster hash: 996f3...c99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde heller synes synd på de mennene...



Anonymous poster hash: b3d02...0a6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men hvordan får offentlig sektor betalt til de private? Jo ved å ta pengene fra dem i utgangspunktet :)

Når man kutter i offentlig sektor, så må de som blir kuttet bort finne på noe annet å gjøre. Skatten kuttes i takt med nedskjæringene. Det er jo f.eks. ikke slik at når bilen kom, så gikk de som holdt på med hester rundt arbeidsløse resten av livet :) Jeg tror du burde plukke opp et par bøker om makroøkonomi, kjære deg. :)

Jeg tror nok du også bør lese litt om makroøkonomi og ikke minst sette det i sammenheng med realitetene. Det er ikke nok grunnlag for mer næringsliv i Norge, så de som mister jobbene i det offentlige (og deres private tilbydere) vil ikke nødvendigvis ha noe annet å gå til. Jobbene finnes ikke og uten det offentlige vil også etterspørselen etter varer og tjenester reduseres sterkt. At skatten kuttes samsvarer ikke med realiteten, faktisk har den gått opp i mange av de europeiske landene etter finanskrisen så da står man igjen med et næringsliv uten kunder og en mye mindre offentlig sektor. Kort sagt, en økonomi med liten stimuli og lite insentiv til noe som helst.

Anonymous poster hash: a976d...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde heller synes synd på de mennene...

Anonymous poster hash: b3d02...0a6

Hvorfor?

Anonymous poster hash: f3f55...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Idollet

Jeg tror nok du også bør lese litt om makroøkonomi og ikke minst sette det i sammenheng med realitetene. Det er ikke nok grunnlag for mer næringsliv i Norge, så de som mister jobbene i det offentlige (og deres private tilbydere) vil ikke nødvendigvis ha noe annet å gå til. Jobbene finnes ikke og uten det offentlige vil også etterspørselen etter varer og tjenester reduseres sterkt. At skatten kuttes samsvarer ikke med realiteten, faktisk har den gått opp i mange av de europeiske landene etter finanskrisen så da står man igjen med et næringsliv uten kunder og en mye mindre offentlig sektor. Kort sagt, en økonomi med liten stimuli og lite insentiv til noe som helst.

Anonymous poster hash: a976d...7e0

Jeg går som sagt samfunnsøkonomi. Og alle penger som blir brukt av staten kommer fra andre virksomheter og privatpersoner. Med andre ord eksisterer etterspørsel på lik linje som det staten tar inn, og derfor vil det ikke bli en nedgang i det. Samtidig vil en lavere skatt føre til et mer robust næringsliv, og kanskje vi til og med kan begynne å produsere litt forbruksvarer. Altså tror jeg nok at etterspørsel hadde holdt seg og at næringslivet hadde blitt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går som sagt samfunnsøkonomi. Og alle penger som blir brukt av staten kommer fra andre virksomheter og privatpersoner. Med andre ord eksisterer etterspørsel på lik linje som det staten tar inn, og derfor vil det ikke bli en nedgang i det. Samtidig vil en lavere skatt føre til et mer robust næringsliv, og kanskje vi til og med kan begynne å produsere litt forbruksvarer. Altså tror jeg nok at etterspørsel hadde holdt seg og at næringslivet hadde blitt bedre.

Men det er altså ikke erfaringen til nesten alle land som har redusert det offentlige kraftig etter finanskrisen.

Anonymous poster hash: a976d...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok du også bør lese litt om makroøkonomi og ikke minst sette det i sammenheng med realitetene. Det er ikke nok grunnlag for mer næringsliv i Norge, så de som mister jobbene i det offentlige (og deres private tilbydere) vil ikke nødvendigvis ha noe annet å gå til. Jobbene finnes ikke og uten det offentlige vil også etterspørselen etter varer og tjenester reduseres sterkt. At skatten kuttes samsvarer ikke med realiteten, faktisk har den gått opp i mange av de europeiske landene etter finanskrisen så da står man igjen med et næringsliv uten kunder og en mye mindre offentlig sektor. Kort sagt, en økonomi med liten stimuli og lite insentiv til noe som helst.

Anonymous poster hash: a976d...7e0

Hvis det hadde vært tilfelle så hadde det vært bedre at de gikk på trygd da jobben til mange er å si nei og hindre folk i å gjøre sitt arbeid, altså negativ produksjon :)

Hvis du har en gjeng som tvangsinnkrever penger for å grave hull og fylle dem igjen uten mål og mening, for å så kjøpe spader av private, så har du store deler av offentlig sektor i et nøtteskall. Er det fornuftig å opprettholde dette fordi det private kanskje ville solgt mindre spader? Totalt sett ødelegger man verdier. Det er rent forbruk og bortkastede ressurser.

Alt du ser er et fast antall jobber, og ikke det faktum at dette er dynamisk, og at folk finner på noe annet. Er det en nyttig del av offentlig sektor som fjernes, så vil dette bli fylt av sivil sektor. Er det etterspørsel etter noe, så blir det fylt av sivil sektor.

Endret av Betasuppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror nok du også bør lese litt om makroøkonomi og ikke minst sette det i sammenheng med realitetene. Det er ikke nok grunnlag for mer næringsliv i Norge, så de som mister jobbene i det offentlige (og deres private tilbydere) vil ikke nødvendigvis ha noe annet å gå til. Jobbene finnes ikke og uten det offentlige vil også etterspørselen etter varer og tjenester reduseres sterkt.

Etterspørselen vil være konstant, den vil bare forskyves. I tillegg, mindre offentlig sektor = mindre skatt og mer konkurransedyktighet. Norge har massevis av verdifulle forekomster, videre har man i store deler av det private næringslivet mangel på arbeidskraft.

Men det er altså ikke erfaringen til nesten alle land som har redusert det offentlige kraftig etter finanskrisen.

Men dette kom jo nettopp av en for stor og dyr offentlig sektor, hadde de ikke tatt kuttene hadde problemene vært langt større og krisen hadde vært mer langstrakt.

Endret av Meeh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det hadde vært tilfelle så hadde det vært bedre at de gikk på trygd da jobben til mange er å si nei og hindre folk i å gjøre sitt arbeid, altså negativ produksjon :)

Hvis du har en gjeng som tvangsinnkrever penger for å grave hull og fylle dem igjen uten mål og mening, for å så kjøpe spader av private, så har du store deler av offentlig sektor i et nøtteskall.

Alt du ser er et fast antall jobber, og ikke det faktum at dette er dynamisk, og at folk finner på noe annet. Er det en nyttig del av offentlig sektor som fjernes, så vil dette bli fylt av sivil sektor. Er det etterspørsel etter noe, så blir det fylt av sivil sektor.

Litt off topic nå (mod kan vel splitte tråden om så) men ok: Det er på ingen måte noe produktiv i trygd. Mange av de offentlige driver i dag med nyttige tjenester innenfor helse, politi, utdanning etc. Det er i det hele tatt ganske ignorant å hevde at alt er produktivitetshemmende.

Eksempelet du beskriver er på ingen måte relevant, det er ikke snakk om å gjøre jobber som ikke er til nytte (med mindre man mener at helse, utdanning, politi etc. ikke er nyttig da).

Anonymous poster hash: a976d...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic nå (mod kan vel splitte tråden om så) men ok: Det er på ingen måte noe produktiv i trygd. Mange av de offentlige driver i dag med nyttige tjenester innenfor helse, politi, utdanning etc. Det er i det hele tatt ganske ignorant å hevde at alt er produktivitetshemmende.

Eksempelet du beskriver er på ingen måte relevant, det er ikke snakk om å gjøre jobber som ikke er til nytte (med mindre man mener at helse, utdanning, politi etc. ikke er nyttig da).

Anonymous poster hash: a976d...7e0

Helse, skole, veibygging osv kan fint gjøres av sivil sektor.

Norge bruker rekordmye på skolen og helse men alikevel er det helsekø og falleferdige skoler som produserer 20% funksjonelle analfabeter. Det vitner om at offentlige sektor gjør en elendig jobb.

Endret av Betasuppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broken window fallacy. I tillegg, mindre offentlig sektor = mindre skatt og mer konkurransedyktighet. Norge har massevis av verdifulle forekomster, i tillegg har man i store deler av det private næringslivet mangel på arbeidskraft.

Men dette kom jo nettopp av en for stor og dyr offentlig sektor, hadde de ikke tatt kuttene hadde problemene vært langt større og krisen hadde vært mer langstrakt.

Hvilke land har satt ned skatten så kraftig at næringslivet har klart seg greit etter finanskrisen? Tror du det er skatt som er problemet i Norge? Eller at folk har enormt høye krav til lønn?

Det er forskjell på å redusere noe unødvendig og det å tilnærmet kutte det offentlige over natta, slik de europeiske landene var nødt til. Det jeg skal frem til er at kuttene i det offentlige ikke bare har konsekvenser for det offentlige selv, men også det private i form av mye lavere etterspørsel. Den prisen tviler jeg på at det norske folk er villig til å ta.

Anonymous poster hash: a976d...7e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...