Gå til innhold

Hva tenker dere kvinner egentlig er en ekte mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har tenkt på det litt. Og har komet til noen konklusjoner, men jeg hadde lyst å høre hva dere tenker. Jeg er forresten mann selv, så jeg tenkte å bare høre hva dere tenkte :)

Om en ser på det litt realistisk så er jo en manns verdi mye hva en kan gjøre selv. Hva slags nytte en kan gjøre for andre. Mens for ei kvinne er det litt annerledes, fordi de jo skal føde.

Så da blir liksom et par punkt:

- Du skal ikke klage og sutre, fordi du ikke er her for å være en byrde, du skal skape noe.

- Arbeidsom.

- Selvofrende.

- Sterk, både fysisk og psykisk.

Egenskaper som derfor kan være nyttige er:

- Flink med folk, slik at en kan skape seg venner, som kan beskytte din egenverd.

- Står opp for seg selv.

- Arbeider for sin egen lykke, støtter seg ikke på andre.

Så maskulinitet er ofte rett og slett det som er nyttig gitt livets realiteter for en mann. Så dette er da en ekte mann tenker jeg. Hva tenker du?

Anonymous poster hash: 0590c...f82

Hvis du har ett x og ett y kromosom, da er du ekte mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Artistina

"Ekte mann" virker å være helt avhengig av kultur. En muslim i jallaland ville sagt en ekte mann er en som gir mat på bordet til sin familie, eller kanskje ofrer seg for Allah mot de skrekkelige vestlige horer. En arkitekt fra Nederland ville kanskje sagt at en ekte mann er en som bygger skikkelig fine togstasjoner. En mann fra Norge med våre kulturelle preferanser ville sagt at en ekte mann er en som har likestilling, egalitet, menneskeverd og prinsipper i orden.

En "ekte mann" er altså helt avhengig av hvem du spør, og hvor. ;)

Ja, det er vel derfor TS spør her - nettopp for å få mange forskjellige svar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope,fordi det er i ETT ord: ektemann:-P

En ekte mann er noe alle menn er,finnes ikke "uekte"menn...MEN jeg vil driste meg til å hevde at jeg ikke akkurat ser på drittsekker som ekte menn,at de er råtne menn kanskje?

Det var derfor jeg skrev "i disse særskrivingstider" ;) Folk deler ord i hytt og gevær.

Lamme lår

Kjempe reker

Ananas biter

Så en annonse for "Kontor pult i vinkel" på Finn. Må ha vært en heftig orgie på det kontoret!

Anonymous poster hash: a8a96...118

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ekte mann" virker å være helt avhengig av kultur. En muslim i jallaland

Hvor ligger dette landet? Jeg fant det ikke i atlaset...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ekte mann er en som har tro på seg selv, og har selvtillit.

Hvordan selvtilliten kommer til uttrykk vil jo variere. Men jeg tror f.eks Lars monsen er ett godt eksempel. Han reiste til Canada, alene. Og skulle bruke tre år på turen, alene.

Altså hadde han trua på at dette skulle han klare.

Men også det å holde en tale foran 1000 mennesker er ett tegn på selvtillit. Men da under andre omstendigheter.

Anonymous poster hash: 86432...287

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En som følger norsk lov og har en kuk.

Men det er noen som stiller høyere krav til en mann.

Anonymous poster hash: 74440...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er noen som stiller høyere krav til en mann.

Anonymous poster hash: 74440...281

Jeg gjør det jeg også, hvis jeg skal bli sammen med han, men han er fortsatt en ekte mann selv om jeg ikke vil ha han ;):)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med du har lest oppslaget om presset mot menn(i lys av kroppspress for kvinner)?

For meg er en mann noe ubestemmelig jeg ikke kan beskrive, men det har ingen av de faktorene du nevner.

Jeg anser menn som mennesker og individer akkurat som meg selv, men- så har de skjegg, deilig kropp og mørk stemme :nigo:

Her i huset er det iallefall ingen færre eller flere krav og forventninger til oss som kjønn.

Anonymous poster hash: 7989e...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har tenkt på det litt. Og har komet til noen konklusjoner, men jeg hadde lyst å høre hva dere tenker. Jeg er forresten mann selv, så jeg tenkte å bare høre hva dere tenkte :)

Om en ser på det litt realistisk så er jo en manns verdi mye hva en kan gjøre selv. Hva slags nytte en kan gjøre for andre. Mens for ei kvinne er det litt annerledes, fordi de jo skal føde.

Så da blir liksom et par punkt:

- Du skal ikke klage og sutre, fordi du ikke er her for å være en byrde, du skal skape noe.

- Arbeidsom.

- Selvofrende.

- Sterk, både fysisk og psykisk.

Egenskaper som derfor kan være nyttige er:

- Flink med folk, slik at en kan skape seg venner, som kan beskytte din egenverd.

- Står opp for seg selv.

- Arbeider for sin egen lykke, støtter seg ikke på andre.

Så maskulinitet er ofte rett og slett det som er nyttig gitt livets realiteter for en mann. Så dette er da en ekte mann tenker jeg. Hva tenker du?

Anonymous poster hash: 0590c...f82

En mann må tiltrekke seg kvinner hvis ikke forsvinner poenget.

Snill og grei. Ridderlig og nyvasket er sikkert vel og bra.

Men den mest populære blant det andre kjønn vinner. Så pr.idag er beviselig Justin Bieber, Rune Rudberg, Johnny Depp og Beckham "mest" menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det må mer en kuk til for å være en mann:P jeg pleier å skille mellom gutter og menn. Du er ikke mann i mitt hode før du begynner å bli litt voksen. Og man fint være være nærmere 30 med en mentalitet til en 14-åring.

For meg er en ekte mann omsorgsfull og sterk. Han vet hva han vil i livet og jobber mot dette. Og skikkelige menn har hår på brystkassa! Det er hot;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er en ekte mann en som behandler folk bra og viser respekt til både kvinner og menn. Og barn og ja alt. En som jobber for det han vil ha og en som passer på familien sin. En som behandler dama/kona si ordentlig og aldri tar henne for gitt. En som kan snakke åpent om problemer og lignende og som ikke er redd for å vise følelser. Og da mener jeg også gråting. En ekte mann gråter hvis han føler for det.

En ekte mann har også tre dagers skjegg og snekker-muskler ;-) en ekte mann har halvskitne og harde hender som man føler seg trygg i når han holder rundt deg o.l.

En ekte mann elsker barn og gleder seg til å bli pappa. En ekte mann kjøper ob til dama hvis hun spør og er trofast uansett hva. En ekte mann er en snill og omsorgsfull mann.

Og som et bonus har han skikkelig utstyr der nede ;)

Anonymous poster hash: df92e...900

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg er en ekte mann en som behandler folk bra og viser respekt til både kvinner og menn. Og barn og ja alt. En som jobber for det han vil ha og en som passer på familien sin. En som behandler dama/kona si ordentlig og aldri tar henne for gitt. En som kan snakke åpent om problemer og lignende og som ikke er redd for å vise følelser. Og da mener jeg også gråting. En ekte mann gråter hvis han føler for det.

En ekte mann har også tre dagers skjegg og snekker-muskler ;-) en ekte mann har halvskitne og harde hender som man føler seg trygg i når han holder rundt deg o.l.

En ekte mann elsker barn og gleder seg til å bli pappa. En ekte mann kjøper ob til dama hvis hun spør og er trofast uansett hva. En ekte mann er en snill og omsorgsfull mann.

Og som et bonus har han skikkelig utstyr der nede ;)

Anonymous poster hash: df92e...900

Glemt å legge til... en ekte mann elsker dyr!!!

Anonymous poster hash: df92e...900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Hitler var en ekte mann..? :klo:



Anonymous poster hash: ef5e9...d9f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedra

For meg er en ekte mann en som behandler folk bra og viser respekt til både kvinner og menn. Og barn og ja alt. En som jobber for det han vil ha og en som passer på familien sin. En som behandler dama/kona si ordentlig og aldri tar henne for gitt. En som kan snakke åpent om problemer og lignende og som ikke er redd for å vise følelser. Og da mener jeg også gråting. En ekte mann gråter hvis han føler for det.

En ekte mann har også tre dagers skjegg og snekker-muskler ;-) en ekte mann har halvskitne og harde hender som man føler seg trygg i når han holder rundt deg o.l.

En ekte mann elsker barn og gleder seg til å bli pappa. En ekte mann kjøper ob til dama hvis hun spør og er trofast uansett hva. En ekte mann er en snill og omsorgsfull mann.

Og som et bonus har han skikkelig utstyr der nede ;)

Anonymous poster hash: df92e...900

Perfekt oppsummering !! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så Hitler var en ekte mann..? :klo:

Anonymous poster hash: ef5e9...d9f

Tja... Ekte menn kan vel være rævhål til tider de og?

Anonymous poster hash: 6aef3...9e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jovisst finnes det ett skille, nok av sprellemenn uten intigritet der ute...

Ekte menn har intigritet, moral og omsorg for andre enn kun seg selv.

Anonymous poster hash: 36f3b...c96

Opplysende. Hva er en ekte kvinne?

Anonymous poster hash: 79038...50e

Da må vel det være det motsatte: ei som ikke har integritet eller moral, og som kun har omsorg for seg selv. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten veldig uenig i at "arbeidssom" er en kvalitet som som kan tilskrives såkalte "ekte menn". Da vil jeg heller si at "latskap" er en et langt mer fremtredende karaktertrekk. Menn vil heller strebe etter å være effektive, slik at at man kan begrense den totale arbeidsmengden så mye som overhodet mulig. Menns latskap har alltid vært essensielt for det teknologiske fremskritt. Hadde det ikke vært for menns latskap, hadde vi fortsatt kjørt rundt i hest og kjerre og kanskje ikke det engang. Godt mulig vi ikke engang hadde funnet opp hjulet. Og ting som oppvaskmaskin kunne dere bare ha drømt om.

Endret av evnukken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Ikke i mine øyne, mangler de vesentlige egenskaper er de ikke hele. Derfor: sprellemenn som lar seg styre av andre og omgivelser.

Anonymous poster hash: 36f3b...c96

man blir jo ikke kjønnsløs. Og ekte menn er så mangt. Alle uansett kjønn har positive og negative kvaliteter.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...