Gå til innhold

Hva tenker dere kvinner egentlig er en ekte mann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, jeg har tenkt på det litt. Og har komet til noen konklusjoner, men jeg hadde lyst å høre hva dere tenker. Jeg er forresten mann selv, så jeg tenkte å bare høre hva dere tenkte :)

Om en ser på det litt realistisk så er jo en manns verdi mye hva en kan gjøre selv. Hva slags nytte en kan gjøre for andre. Mens for ei kvinne er det litt annerledes, fordi de jo skal føde.

Så da blir liksom et par punkt:

- Du skal ikke klage og sutre, fordi du ikke er her for å være en byrde, du skal skape noe.

- Arbeidsom.

- Selvofrende.

- Sterk, både fysisk og psykisk.

Egenskaper som derfor kan være nyttige er:

- Flink med folk, slik at en kan skape seg venner, som kan beskytte din egenverd.

- Står opp for seg selv.

- Arbeider for sin egen lykke, støtter seg ikke på andre.

Så maskulinitet er ofte rett og slett det som er nyttig gitt livets realiteter for en mann. Så dette er da en ekte mann tenker jeg. Hva tenker du?



Anonymous poster hash: 0590c...f82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det eksisterer ikke noe skille mellom "ekte" og "uekte" menn. Menn er personer med mannlig kjønnsidentitet.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jovisst finnes det ett skille, nok av sprellemenn uten intigritet der ute...

Ekte menn har intigritet, moral og omsorg for andre enn kun seg selv.



Anonymous poster hash: 36f3b...c96
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har tenkt på det litt. Og har komet til noen konklusjoner, men jeg hadde lyst å høre hva dere tenker. Jeg er forresten mann selv, så jeg tenkte å bare høre hva dere tenkte :)

Om en ser på det litt realistisk så er jo en manns verdi mye hva en kan gjøre selv. Hva slags nytte en kan gjøre for andre. Mens for ei kvinne er det litt annerledes, fordi de jo skal føde.

Så da blir liksom et par punkt:

- Du skal ikke klage og sutre, fordi du ikke er her for å være en byrde, du skal skape noe.

- Arbeidsom.

- Selvofrende.

- Sterk, både fysisk og psykisk.

Egenskaper som derfor kan være nyttige er:

- Flink med folk, slik at en kan skape seg venner, som kan beskytte din egenverd.

- Står opp for seg selv.

- Arbeider for sin egen lykke, støtter seg ikke på andre.

Så maskulinitet er ofte rett og slett det som er nyttig gitt livets realiteter for en mann. Så dette er da en ekte mann tenker jeg. Hva tenker du?

Anonymous poster hash: 0590c...f82

Jeg tenker at en ekte mann er et litt ullent begrep. Men slik du definerer det er jeg langt på vei enig.

Å være ansvarlig for egen lykke mener jeg i alle fall er en grunnsten av en maskulin egenskap. Skal man snakke rett fra levra er nok kvinner litt mer avhengige av omgivelsene for å ha det bra. De er mer sosiale, de trenger mer bekreftelse (bare se på kvinnenettverkene), og de må fortelles at det de gjør er bra av andre kvinner, og gjerne også menn. Jeg tror det ofte kreves mer for at en kvinne skal holdes tilfreds enn en mann.

Gi en mann en normalvektig kjerring som ikke maser høl i huet på han hele dagen, bil og bolig, og hvis han i tillegg får holde på med hobbyen sin, ja så er han stort sett fornøyd.

Anonymous poster hash: 79038...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jovisst finnes det ett skille, nok av sprellemenn uten intigritet der ute...

Ekte menn har intigritet, moral og omsorg for andre enn kun seg selv.

Anonymous poster hash: 36f3b...c96

Opplysende. Hva er en ekte kvinne?

Anonymous poster hash: 79038...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at en ekte mann er et litt ullent begrep. Men slik du definerer det er jeg langt på vei enig.

Å være ansvarlig for egen lykke mener jeg i alle fall er en grunnsten av en maskulin egenskap. Skal man snakke rett fra levra er nok kvinner litt mer avhengige av omgivelsene for å ha det bra. De er mer sosiale, de trenger mer bekreftelse (bare se på kvinnenettverkene), og de må fortelles at det de gjør er bra av andre kvinner, og gjerne også menn. Jeg tror det ofte kreves mer for at en kvinne skal holdes tilfreds enn en mann.

Gi en mann en normalvektig kjerring som ikke maser høl i huet på han hele dagen, bil og bolig, og hvis han i tillegg får holde på med hobbyen sin, ja så er han stort sett fornøyd.

Anonymous poster hash: 79038...50e

Enig i den. Jeg tror det er ganske impregnert i menneskers psyke. At hodet tar seg det av slike samfunnemessige rasjonell forståelse av seg selv. En gutt går direkte inn i denne maskuline væremåten av seg selv. Nemlig det at du har den praktiske verdien du skaper deg selv. Det er gjerne derfor du aldri hører folk synes synd på eksempelvis menn som ikke får et godt liv. Da er gjerne det vi hører "taper". Mens ei kvinne får mer sympati. Det er kanskje farlig det å fortelle gutter at de ikke skal være tilegne seg noen egenskaper som er nødvendig for en mann gitt hva de er født inn i. For da er ikke de forberedt på realitetene. De blir ikke "maskuline".

Anonymous poster hash: 0590c...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har tenkt på det litt. Og har komet til noen konklusjoner, men jeg hadde lyst å høre hva dere tenker. Jeg er forresten mann selv, så jeg tenkte å bare høre hva dere tenkte :)

Om en ser på det litt realistisk så er jo en manns verdi mye hva en kan gjøre selv. Hva slags nytte en kan gjøre for andre. Mens for ei kvinne er det litt annerledes, fordi de jo skal føde.

Så da blir liksom et par punkt:

- Du skal ikke klage og sutre, fordi du ikke er her for å være en byrde, du skal skape noe.

- Arbeidsom.

- Selvofrende.

- Sterk, både fysisk og psykisk.

Egenskaper som derfor kan være nyttige er:

- Flink med folk, slik at en kan skape seg venner, som kan beskytte din egenverd.

- Står opp for seg selv.

- Arbeider for sin egen lykke, støtter seg ikke på andre.

Så maskulinitet er ofte rett og slett det som er nyttig gitt livets realiteter for en mann. Så dette er da en ekte mann tenker jeg. Hva tenker du?

Anonymous poster hash: 0590c...f82

De egenskapene du har ramset opp gjelder vel stort sett for kvinner også? Har desverre ikke en fasit på hvordan en ekte mann skal være. Da måtte jeg i så fall beskrive mannen min, han har alle de egenskapene du sikter til, samtidig som han er romantisk, morsom, og følsom. Heldige meg :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De egenskapene du har ramset opp gjelder vel stort sett for kvinner også? Har desverre ikke en fasit på hvordan en ekte mann skal være. Da måtte jeg i så fall beskrive mannen min, han har alle de egenskapene du sikter til, samtidig som han er romantisk, morsom, og følsom. Heldige meg :laugh:

Tror det er litt viktigere for menn.

Anonymous poster hash: 0590c...f82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Aldri hørt om en fake mann. Eller kanskje en kvinne som har operert på en pikk er en fake mann? :)

Men en mann som jeg tiltrekker meg av er en som er søt, snill og omsorgsfull samtidig som han står opp for seg selv :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er litt viktigere for menn.

Anonymous poster hash: 0590c...f82

Derfor skrev jeg "stort sett" ~

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jovisst finnes det ett skille, nok av sprellemenn uten intigritet der ute...

Ekte menn har intigritet, moral og omsorg for andre enn kun seg selv.

Anonymous poster hash: 36f3b...c96

de er fortsatt menn. De har mannlige kjønnsorganer. Med mindre en mann er transseksuell eller noe er han mann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ekte mann" virker å være helt avhengig av kultur. En muslim i jallaland ville sagt en ekte mann er en som gir mat på bordet til sin familie, eller kanskje ofrer seg for Allah mot de skrekkelige vestlige horer. En arkitekt fra Nederland ville kanskje sagt at en ekte mann er en som bygger skikkelig fine togstasjoner. En mann fra Norge med våre kulturelle preferanser ville sagt at en ekte mann er en som har likestilling, egalitet, menneskeverd og prinsipper i orden.

En "ekte mann" er altså helt avhengig av hvem du spør, og hvor. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri hørt om en fake mann. Eller kanskje en kvinne som har operert på en pikk er en fake mann? :)

Men en mann som jeg tiltrekker meg av er en som er søt, snill og omsorgsfull samtidig som han står opp for seg selv :)

Husker nå en gang du påsto at ekte menn heldigvis ikke hadde meninger som meg....

Anonymous poster hash: c94e6...e01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplysende. Hva er en ekte kvinne?

Anonymous poster hash: 79038...50e

En med ett bra selvbilde, intigritet og godt hjerte :hjerte:

Anonymous poster hash: 36f3b...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er fortsatt menn. De har mannlige kjønnsorganer. Med mindre en mann er transseksuell eller noe er han mann

Ikke i mine øyne, mangler de vesentlige egenskaper er de ikke hele. Derfor: sprellemenn som lar seg styre av andre og omgivelser.

Anonymous poster hash: 36f3b...c96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En ekte mann er vel en som er gift?

Sånn i disse særskrivingstider, mener jeg.



Anonymous poster hash: a8a96...118
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Husker nå en gang du påsto at ekte menn heldigvis ikke hadde meninger som meg.... Anonymous poster hash: c94e6...e01

Åh, du må nok vise til tråden :) Ganske sikker på at jeg ikke har skrevet det :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ekte mann er vel en som er gift? Sånn i disse særskrivingstider, mener jeg. Anonymous poster hash: a8a96...118

Nope,fordi det er i ETT ord: ektemann:-P

En ekte mann er noe alle menn er,finnes ikke "uekte"menn...MEN jeg vil driste meg til å hevde at jeg ikke akkurat ser på drittsekker som ekte menn,at de er råtne menn kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...