Gå til innhold

Hva er vitsen med å gå med hijab om man går utfordrende kledd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser stadig flere jenter og unge damer som går utfordrende kledd og samtidig bruker hijab..

Jeg skjønner det ikke helt, for jeg går aldri utfordrende kledd og bruker ikke hijab.

Har sett jenter og unge damer som går med tights og minikjørt og høyhælte sko og hijab.

Greit at man dekker seg til, men jeg kjenner ingen som går så utfordrende kledd som ikke går med hijab.

Henger det på greip?



Anonymous poster hash: 2e04d...055
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De ser vel på håret som det forlokkende og begjærskapende ved en kvinne.



Anonymous poster hash: e253f...aac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som med alt annet: Selvom du ser enkelttilfeller av noe, betyr ikke det at det gjelder for alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som med alt annet: Selvom du ser enkelttilfeller av noe, betyr ikke det at det gjelder for alle.

Ja, det vet jeg, men likevel skjønner ikke vitsen med å gå sånn om man velger å gå med hijab?

Anonymous poster hash: 2e04d...055

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hijab er jo for de fleste en kulturell greie, og et uttrykk for å vise at man er muslim, litt som å bære et kors rundt halsen...

Det står vel bare i koranen at kvinnen skal dekke sin pryd, noe jeg ville ha tolket som kjønn og bryster, men det har dessverre ikke imamer og religiøse ledere i muslimske land gjort de siste hundre årene.

Det står forresten også i koranen at menn skal kle seg sømmelig, ikke alltid muslimske spradebasser på stranda gjør det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har også sett noen som bruker sjal med skyhøye pumps og miniskjørt (uten tights eller strømpebukse). Det er litt spesielt. Jeg forstår heller ikke det, og de fleste andre som går med sjal forstår det ikke selv.



Anonymous poster hash: a10ff...0f1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner det ikke helt, for jeg går aldri utfordrende kledd og bruker ikke hijab.

Anonymous poster hash: 2e04d...055

Det var et litt snodig argument. "Jeg skjønner ikke hva som er vitsen med å gå med høye hæler, for jeg gjør det aldri selv". Men jeg vil tro grunnlaget for dette er et slags opprør mot krav og manglende frihet. Det trengs jo en smule revolusjon i deler av denne kulturen.

Anonymous poster hash: a6182...c3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser unektelig litt rart ut. Jeg så ei tenåringsjente med bar mage og hijab, det blir litt kollisjon sånn kleskulturmessig synes jeg.



Anonymous poster hash: 5e964...035
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo fordi muslimske menn ikke tenner på lår, pupper og rumpe. Er først og fremst kvinnens hår som gjør de kåte og ville.



Anonymous poster hash: 23279...53b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hijab er, for en del, en motegreie. Altså ikke et symbol på konservativ islam uavhengig av kontekst som enkelte ser ut til å tro at det er.



Anonymous poster hash: a0a33...9a1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomst83

For det første så vil jeg ikke si at skjørt,thigts og høye hæler er så veldig utfordrende,og for det andre så er hijab et plagg de bruker for å dekke til håret sitt så jeg kan ikke se hvorfor det ikke skulle henge på greip å bruke hijab samtidig som man kler seg i høye hæler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror Hijab føles som et fengsel for kvinnen som bærer det. Vel kanskje ikke alle, men.......det kan da umulig være komfortabelt spesielt i høye grader.

Ja hijab er bra usexy ass ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er jo også et økonomisk spm. Når de dekker til håret kan de bare la det vokse fritt og slipper astronomisk høye frisørutgifter. Flere kvinner burde tenke slik!



Anonymous poster hash: 23279...53b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en motegreie.

Det er i hvert fall 20 år siden jeg så flere tilfeller av dette for første gang, så særlig mer flyktig enn hijaben selv, tror jeg ikke denne moten er.

At det kan være en form for opprør derimot...

Anonymous poster hash: 23a7e...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er i hvert fall 20 år siden jeg så flere tilfeller av dette for første gang, så særlig mer flyktig enn hijaben selv, tror jeg ikke denne moten er. At det kan være en form for opprør derimot... Anonymous poster hash: 23a7e...67d

du mener komboen hijab og miniskjørt/tights el.l? Tror ikke jeg hadde sett en hijab i Norge i det hele tatt for 20 år siden?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...