Gå til innhold

Sist du var på besøk hos en ikke-vestlig.


Summers

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg tror aldri jeg har vært på besøk hos noen ikke-vestlige.

Samme her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de fleste undersøkelser (statistikk) definerer man Vesten som EU+resten av vest-europa, USA, Canada, Australia og New Zeland. Alt annet regnes som ikke-vestlig.

Regnes av hvem og under hvilke sammenhenger? Alle som har vært i Sør Amerika vet at folk som bor der er vestlig.

Sør Amerika ER vestlig fordi flertallet har en latinsk kristen-katolsk religiøn, snakker et indoeuropeisk språk, arvet vest europeisk kulturen og hadde en stor folkeinnvandring fra vest Europa som blandet seg med urfolka.

La meg forstå det riktig: for statistikk byråene er en Maori fra New Zealand mer vestlig enn en person som er halv italiener og født i Uruguay. Messi er " ikke vestlig"?

Dette minner meg om de tidene da å være av sør europeisk opprinelse betydde at man var "ikke hvit" i USA. Dette er demografisk diskriminering på sitt verste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lagt med to muslimer det siste året.

Stolt av min innsats hvertfall :danse:



Anonymous poster hash: aa79f...b4c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Leier hos en ikke-vestlig husvert, så, vel, hver dag. Stortrives som bare det, de greieste husvertene jeg har hatt, noensinne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvertfall 2 ganger i måneden. En av mine nærmeste venner er ikke-vestlige. Hun er kinesisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Familien til kona til en kompis som er fra Filippinene inviterte meg på middag igår. Inkluderende gjeng!

God mat har de og.

Jeg fikk med meg en hel bærepose med mat hjem etterpå, siden jeg ikke kunne komme idag og spise restemat. Sitter og mumser i meg maten nå:)

Anonymous poster hash: 985f4...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Regnes av hvem og under hvilke sammenhenger? Alle som har vært i Sør Amerika vet at folk som bor der er vestlig.

Sør Amerika ER vestlig fordi flertallet har en latinsk kristen-katolsk religiøn, snakker et indoeuropeisk språk, arvet vest europeisk kulturen og hadde en stor folkeinnvandring fra vest Europa som blandet seg med urfolka.

La meg forstå det riktig: for statistikk byråene er en Maori fra New Zealand mer vestlig enn en person som er halv italiener og født i Uruguay. Messi er " ikke vestlig"?

Dette minner meg om de tidene da å være av sør europeisk opprinelse betydde at man var "ikke hvit" i USA. Dette er demografisk diskriminering på sitt verste.

Som i typiske levekårsundersøkelser med fokus på diskriminering, innvandring etc.

Ikke jeg som har funnet på det, du får skylde på samfunnsvitenskapene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

 

Jeg har lagt med to muslimer det siste året.

 

Stolt av min innsats hvertfall :danse:

Anonymous poster hash: aa79f...b4c

 

Det sies at muslimer er de beste elskerne.

Anonymous poster hash: bc578...f80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig at vi er snille med hverandre og respekterer hverandres forskjeller.

Jeg våger nesten å påstå at alle mennesker er like mye verdt og det er særdeles viktig

å ikke generalisere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er to uker siden, var i syforening hjemme hos ei thailandsk dame som er gift med en norsk mann.

Jeg bor på en liten plass hvor det nesten ikke bor ikke-vestlige, så da har det bare blitt til at jeg ikke har så mange venner fra andre kulturer. Men til gjengjeld er jeg godt kjent med de tre-fire ikke-vestlige som bor her da.. ;)

Anonymous poster hash: 5f8b0...a7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...