Gå til innhold

Prøv å tenke homofili "Folk som elsker hverandre av samme skjønn" ville du støtt incest bryllup


Reitan

Anbefalte innlegg

Du la deg jo nettopp oppi andre menneskers valg av kjærlighet ved å si "nei til incest"?

Anonymous poster hash: b5466...787

Homofili har lite å si for videre formering. Barn via incest vil være mye mer disponert for arvelige sykdommer og være dårligere rustet for fremtidens og dens utfordringer. Det er en grunn til at de flytter eller skyter dyr som har for likt arvestoff i forhold til artens overlevelse. Se ulven f. eks.

Incest kan også være resultat av en svak part som ikke tør å stå imot en sterkere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva har incest og homofili med hverandre å gjøre egentlig? Og hvis det virkelig er slik at det å støtte ekteskap for homofile er det samme som å støtte incest, bestialitet og pedofili, hvorfor ikke sammenlikne ekteskap mellom hetroseksuelle med disse tingene og?

Hvorfor sammenligne incest med bestialitet og pedofili :/ Det er ikke overgrep jeg snakker om her eller en ung alder til at noen hele tatt kan skjønne noe som helst, og dyr kan ikke gi konsent, så det er en grunn til hvorfor dyre loven er imot det.

Men om to av samme slikt virkelig liker hverandre så lurer jeg på om folk ville la sine fordommer vile og si ok, du får gå dine veier på en måte. Incest er jo innenfor alt innen slekt. Mens homofili er av sammeskjønn. Det er kun farlig når det kommer til å føde barn ikke å faktisk være sammen, med mindre man kanskje har fordommer mot det. Så er det en annen sak.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sammenligne incest med bestialitet og pedofili :/ Det er ikke overgrep jeg snakker om her eller en ung alder til at noen hele tatt kan skjønne noe som helst, og dyr kan ikke gi konsent, så det er en grunn til hvorfor dyre loven er imot det.

Men om to av samme slikt virkelig liker hverandre så lurer jeg på om folk ville la sine fordommer vile og si ok, du får gå dine veier på en måte. Incest er jo innenfor alt innen slekt. Mens homofili er av sammeskjønn. Det er kun farlig når det kommer til å føde barn ikke å faktisk være sammen, med mindre man kanskje har fordommer mot det. Så er det en annen sak.

Argumentet som kommer opp om og om igjen i sammenheng med likekjønnet ekteskap er "Jamen hvis homofile skal få gifte seg hvorfor skal ikke da pedofile få gifte seg med små barn?" Hvis det ikke er det du prøver å formiddle så skjønner jeg i grunnen ikke hva du snakker om.

Hvis du bare lurer på hvorfor folk er i mot incest så ikke bland homofili inn i dette. Det har ingen ting med saken å gjøre og du kunne fint stilt spørsmålet uten å appellere til homofili-debatten.

Som sagt, hvorfor valgte du homofile ekteskap som eksempel og ikke heterofile ekteskap? Hvis dette ikke er et forsøk på å sidestille homofili og incest, hvorfor kunne ikke åpningsspørsmålet ditt ha vært følgende:

Prøv å tenk heterofili "Folk som elsker hverandre av motsatt kjønn" ville du støtte incest bryllup?

Vær så snill å forklar hvorfor du velger å blande homofili inn i dette hvis det er incest du ønsker å snakke om? Hvis dette ikke har noe med kritikk av homoekteskap å gjøre, hvorfor kan vi ikke da snakke om incestiøse ekteskap uten å trekke homoekteskap inn i diskusjonen?

Endret av Ms.Mx
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del kan man gjøre hva man vil så lenge begge er modne nok til å forstå hva man gjør. Og ikke gjør noe som får konsekvenser for tredjeperson. Som feks å få barn med alvorlige misdannelser. Men teknologien går jo fremover der også. I dag er det jo fullt mulig å foreta gentester for å avdekke risikoen for alvorlige misdannelser. Og man kan i større grad foreta tester på et tidlig fosterstadium. Det er jo ingen automatikk i at man får alvorlige misdannelser selv om mor og far er i direkte familie. Og det finnes jo faktisk en god del folk der ute som er produkt av incest, og lever uten noen form for alvorlige misdannelser.
Det som virkelig er farlig er jo innalv over flere generasjoner.

Jeg ser sammenligningen med forbudet mot homofili som vi hadde så sent som for kun 42 år siden. Men jeg ser også at det har en ekstra dimensjon grunnet risikoen for at incestpar velger å få barn uten noen form for kontroll på risikoen for at det fødes barn med alvorlige misdannelser.

Når det er sagt hersker det også stor uenighet rundt risikoen for misdannelser. Noen hevder at den er så høy som 50 % mellom søsken. Mens det normalt er under 10 %. Mens andre hevder at risikoen for misdannelser ikke er noe høyere enn hos feks kvinner i 40-åra, eller kvinner som røyker eller drikker under svangerskapet. Og ingen av de delene er så vidt jeg vet forbudt. Det finnes jo også personer der ute med arvelige sykdommer som er svært alvorlige. Det er så vidt jeg vet ikke ulovlig for dem heller å få barn.

Noen har en tendens til å forveksle incest med overgrep mot barn. Men det er selvfølgelig bare tull. Overgrep mot barn er ulovlig selv om incest skulle bli lovlig. Det er da absolutt ingen som forsvarer at en foreldre forgriper seg mot sitt eget barn, eller at et søsken gjør det. Overgrep, og overgrep mot barn er ulovlig uansett.

Så i utgangspunktet syns jeg det er feil at incest er forbudt. Men ser helst at eventuelle incestpar kan ansvarliggjøres for å unngå at det fødes en haug av barn med alvorlige misdannelser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argumentet som kommer opp om og om igjen i sammenheng med likekjønnet ekteskap er "Jamen hvis homofile skal få gifte seg hvorfor skal ikke da pedofile få gifte seg med små barn?" Hvis det ikke er det du prøver å formiddle så skjønner jeg i grunnen ikke hva du snakker om.

Vel homofili har ikke noe med pedofili å gjøre, og homofili er ikke skadelig. Tror før i tiden så var det kanskje ikke helt uvanlig med pedofili, men etterhvert så såg man den negative effekten det hadde på barn, som var en av grunnene til at det ble forbudt. Om en derimot er 18, og vil gifte seg med en gammel mann eller dame... ja da får de vel velge selv på det :P

Som sagt, hvorfor valgte du homofile ekteskap som eksempel og ikke heterofile ekteskap? Hvis dette ikke er et forsøk på å sidestille homofili og incest, hvorfor kunne ikke åpningsspørsmålet ditt ha vært følgende:

Prøvde egentlig å likestille spørsmålet mellom dem, kanskje jeg burde også nevne "Hetero ekteskap" i bildet også for å unngå forvirring "Hetero ekteskap - Homofilt ekteskap - Incest Ekteskap" etc.

Prøv å tenk heterofili "Folk som elsker hverandre av motsatt kjønn" ville du støtte incest bryllup?

Vær så snill å forklar hvorfor du velger å blande homofili inn i dette hvis det er incest du ønsker å snakke om? Hvis dette ikke har noe med kritikk av homoekteskap å gjøre, hvorfor kan vi ikke da snakke om incestiøse ekteskap uten å trekke homoekteskap inn i diskusjonen?

Vil ikke kritisere homofilt ekteskap, var mest for å putte dem på lik linje. For å se om folk ville hatt fordommer imot det om det har blitt tilatt, på samme måte som homofili ble omtalt som en sykdom før i tiden da folk hadde fordommer imot det.

Men så hører jeg at grunnen er at å ha barn er farlig om en er i slekt. Men det å være sammen uten å ha incest barn derimot, var selve spørsmålet mitt. Om det er greit på en måte, sånn sett.

Endret av Reitan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså spør ikke dette bare for å være en homofob. Våre verdier er stort sett basert fra antikken "greske demokrati", med en litt kristendom i bakgrunnen. Så jeg er stort sett for det sånn sett.

Men tenkt om hele verden har lovligjort homofilt bryllup. Fordi det er bare det at en person finner ut at en liker en av samme skjønn, og det bare skjer. Ikke noe stress på en måte.

Men...

La oss si at en bror og en søster elsker hverandre så høyt at de vil gifte seg, også kan man se incest parader der de er stolte av å elske hverandre selv om de er i slekt.

Om det har vært en meningsmåling, stemme der det sier "Ja" eller "Nei" på incest bryllup.

Hva ville du svart?

Helt klart nei. Og grunnen til det er helt enkelt: Innavl. Det fører til sykdommer og psykisk utviklingshemming hos avkommet, og det er til skade både for de barna som evt fødes, og for samfunnet i sin helhet. Noe nærmere enn søskenbarn er svært risikabelt, og etter min mening burde ikke det være tillatt, heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner heller ikke hvorfor homofili ble blandet inn her. Er poenget liksom at vi som støtter ekteskap mellom homofile også må støtte incestiøse ekteskap? :klo:

Den dustete "logikken" er tydeligvis at "Homofili er perverst. Hvis du støtter homofili, så må du støtte alt annet som også er perverst. Ellers er du inkonsekvent." Denne merkverdige tankemessige kortslutningen har vi sett mange ganger, der homofili sidestilles med pedofili, nekrofili, og nå altså incest. Helt på trynet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok Reitan; det høres ut som at du mener incestforhold burde godtas på lik linje med homofile forhold. Da gir jeg deg følgende spørsmål: Hvis en far og hans datter på 18 år inngår et forhold, er det greit? Hva om forhistorien er at faren er pedofil/hebefil og datteren har et forskrudd syn på faren som en passende partner fordi hun er glad i ham? Er forholdet fremdeles greit eller endrer du synet på det bare fordi farens baktanker er annerledes? Hva om det er snakk om et søskenpar der eldste har hatt pedofile følelser for småsøskenet sitt helt siden hun/han var liten? Er det greit?

Jeg regner med at siden du kan sammenligne Incest med homofili er det minst like greit at jeg sammenligner med pedofili. Sistnevnte henger jo faktisk mer sammen.



Anonymous poster hash: 990f9...06d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal mange generasjoner med innavl før det er sannsynlig at et avkom merker negative effekter av det.

Homofili og incest er like ille etter min mening.



Anonymous poster hash: 02be0...06f
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal mange generasjoner med innavl før det er sannsynlig at et avkom merker negative effekter av det.

Homofili og incest er like ille etter min mening.

Anonymous poster hash: 02be0...06f

Og hvorfor det? Incest tyder jo på at det ikke er to voksne, selvstendig samtykkende individer som velger å være sammen. Det er jo definisjonen på dysfunksjonell familie.

Anonymous poster hash: 4d833...836

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal mange generasjoner med innavl før det er sannsynlig at et avkom merker negative effekter av det.

Homofili og incest er like ille etter min mening.

Anonymous poster hash: 02be0...06f

Nei, det skal nok ikke så mye til, beklageligvis. Det finnes mange eksempler på at selv første generasjons incest avkom har en overveldende forekomst av evneveike og skadde barn.

Jeg leste om et tysk par som hadde giftet seg uten å vite at de var bror og søster. De var begge adoptivbarn, og traff hverandre ved en tilfeldighet. De fikk tre barn sammen, og alle var psykisk utviklingshemmet. Anyway, det du sier er en tåpelig bagatellisering av problemet. Det spiller ingen rolle om det tar en generasjon eller ti. Det ender med at vi blir oversvømt av lallende idioter, og uansett hvor koselig familien til lallende idioter syns at akkurat deres idiot er, så vil de aldri bli noe annet enn en enorm belastning som vil trenge hjelp og støtte gjennom hele livet.

Og det er grunnen til at absolutt ALLE kulturer har tabuer og forbud mot incest.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sammenligne incest med bestialitet og pedofili :/ Det er ikke overgrep jeg snakker om her eller en ung alder til at noen hele tatt kan skjønne noe som helst, og dyr kan ikke gi konsent, så det er en grunn til hvorfor dyre loven er imot det.

Men om to av samme slikt virkelig liker hverandre så lurer jeg på om folk ville la sine fordommer vile og si ok, du får gå dine veier på en måte. Incest er jo innenfor alt innen slekt. Mens homofili er av sammeskjønn. Det er kun farlig når det kommer til å føde barn ikke å faktisk være sammen, med mindre man kanskje har fordommer mot det. Så er det en annen sak.

To personer av motsatt kjønn som har sex sammen over tid, vil komme til å få barn sammen. Å tillate ekteskap mellom søsken vil med total sikkerhet føre til at mange av disse søskenparene får barn, og det vil, like sikkert, føre til at det blir født en mengde barn med utviklingshemminger og så videre.

DNA er en vidunderlig maskin, med mengder av redundans, og det kan tolerere ganske mye grums før det får observerbare konsekvenser. Det holder med en fungerende versjon av et gen for at en funksjon skal virke som den skal. Proteinet vil bli produsert, eller en eller annen gensekvens vil bli slått av og på som den skal, og alt vil være greit. Og takk og pris for det, for gjennomsnittlig er det omtrent 200 mutasjoner i hver eneste generasjon, og sannsynligvis er det mye som er sub optimalt. Men setter du sammen to versjoner av DNA som har de samme feilene, så stiger risikoen for at avkommet vil lide stygt av det, om det i det hele tatt blir levedyktige fostere.

Så hvis ditt spørsmål er om incest primært, og du ikke forsøker å starte enda en diskusjon om hvorfor ikke alt mulig seksuelt kan være greit når det er greit med homoseksualitet, så er svaret veldig enkelt: Incest er ikke greit fordi det er veldig skadelig både for dem som er så uheldige å bli født av et incestuøst forhold, og for samfunnet som helhet, fordi det produserer en overveldende mengde utviklingshemmede barn. Og vi skal ikke glemme belastningen det er å føde disse barna, eller belastningen ved alle spontanaborter og dødfødsler som også vil forekomme. Mange av genfeilene vil være fatale allerede i fosterlivet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis incestuøse forhold er greie, gjelder det bare om disse er heteroseksuelle forhold? :klo:

Anonymous poster hash: 4d833...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FuturePrimitive

Jeg fatter ikke at folk i 2014 fortsatt har noe i mot homofile. Kristendommen er virkelig en ordentlig hjernevasker. Nei, til incest. Det er unaturlig og ekkelt.

Hvorfor det? Er det ikke vakkert når to mennesker elsker hverandre? Hvem er det som blir utnyttet? Ingen? Det er snakk om to voksne mennesker som elsker hverandre. Hvorfor er det opp til deg å kalle incest mellom to voksne mennesker for unaturlig og ekkelt?

Er det da unaturlig og ekkelt at menn liker pupper f.eks? Fordi det jo tross alt er delvis incestiøs seksualitet som kommer til uttrykk når en mann vil ligge å kose og sutte på pattene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Så hvis incestuøse forhold er greie, gjelder det bare om disse er heteroseksuelle forhold? :klo:

Anonymous poster hash: 4d833...836

Jepp!

Bror+søster = vakkert

Bror+bror = sykt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Helt klart nei. Og grunnen til det er helt enkelt: Innavl. Det fører til sykdommer og psykisk utviklingshemming hos avkommet, og det er til skade både for de barna som evt fødes, og for samfunnet i sin helhet. Noe nærmere enn søskenbarn er svært risikabelt, og etter min mening burde ikke det være tillatt, heller.

Det er vel mer naturlig med et forhold som i det minste fører til NOE, enn et forhold som ikke fører til noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den dustete "logikken" er tydeligvis at "Homofili er perverst. Hvis du støtter homofili, så må du støtte alt annet som også er perverst. Ellers er du inkonsekvent." Denne merkverdige tankemessige kortslutningen har vi sett mange ganger, der homofili sidestilles med pedofili, nekrofili, og nå altså incest. Helt på trynet.

Jeg har sagt at jeg sidestiller ikke homofili med pedofili. Jeg sidestiller dem med "Heterofili".

Det er naturlig når 2 voskne personer som er klar over hverandres følelser, eller av samme alder.

For å si det på denne måten, når jeg mener forhold så mener jeg ikke slikt

http://www.youtube.com/watch?v=YE2jEB7U7qE

Men slik :)

tumblr_static_gif1.gif

"Heterofili + Homofili + Incest = Likestilt" Forholdsmessig sett.

Spørsmålet mitt er. Vil det være fordommer om folk er åpen om incest forhold :)

Eneste faren er å føde barn om man er i slekt. Men det kan ungås om man vet på forskudd.

Endret av Reitan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mer naturlig med et forhold som i det minste fører til NOE, enn et forhold som ikke fører til noe?

Det du her gir uttrykk for er noe som gjerne kalles "den naturlige feilslutningen". Nemlig at ting som er mer naturlige, også på en eller annen måte også er bedre.

Hvorfor skulle det være mer naturlig eller bedre med forhold som leder til at det fødes en mengde lallende idioter og hjelpeløse krek, enn et forhold som ikke fører til noe, forøvrig? Det første forholdet produserer jo bare belastninger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sagt at jeg sidestiller ikke homofili med pedofili. Jeg sidestiller dem med "Heterofili".

Det er naturlig når 2 voskne personer som er klar over hverandres følelser, eller av samme alder.

For å si det på denne måten, når jeg mener forhold så mener jeg ikke slikt

http://www.youtube.com/watch?v=YE2jEB7U7qE

Men slik :)

tumblr_static_gif1.gif

"Heterofili + Homofili + Incest = Likestilt" Forholdsmessig sett.

Spørsmålet mitt er. Vil det være fordommer om folk er åpen om incest forhold :)

Eneste faren er å føde barn om man er i slekt. Men det kan ungås om man vet på forskudd.

Jada, vi skjønte hva du mente med forhold. Det er fortsatt en veldig dårlig ide med incestuøse forhold, av grunner som er angitt ovenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, vi skjønte hva du mente med forhold. Det er fortsatt en veldig dårlig ide med incestuøse forhold, av grunner som er angitt ovenfor.

Som hva da. Om det er barn så kan man unngå å få om man vet at man er i slekt. Av hvilke andre grunner mener du er så dårlig mellom slekt enn at det ser rart ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...