Gå til innhold

Norge suger når det gjelder absolutt alt, utenom ett område


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BettyBoop

Unnskyld men... Er du norsk, eller er du innvandrer som tror at alle andre steder er bedre fordi du ikke får det som du vil her?

Hva er det med at alle blir så provosert av at noen drømmer om å flytte til utlandet? hva er det som er så galt med det? DSet er mye negativt med norge. Blant annet er det vanskeligere å få nye venner i norge. Og det er lite å finne på sosialt som ikke koster penger. Skal du det må du være gal etter friluftsliv og det er ikke alle. Og det er normalt å fantasere om å oppleve andre ting enn det man har i Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det med at alle blir så provosert av at noen drømmer om å flytte til utlandet? hva er det som er så galt med det? DSet er mye negativt med norge. Blant annet er det vanskeligere å få nye venner i norge. Og det er lite å finne på sosialt som ikke koster penger. Skal du det må du være gal etter friluftsliv og det er ikke alle. Og det er normalt å fantasere om å oppleve andre ting enn det man har i Norge.

Jeg er ikke provosert. Jeg bare vet at det ikke er så idyllisk som mange tror det er. for all del, reis og bo i utlandet, det er en verdifull erfaring. Bare ikke bli overrasket og du finner ut at du foretrekker Norge med alle sine feiler og mangler ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt i vei, du. Jeg har det jækla bra i Norge, så jeg blir. Jeg har fått gratis barnehage og skole, gratis høyere utdanning som til og med belønnes med lån fra Lånekassen. Dette er til og med rentefritt mens jeg studerer, og nesten halvparten av lånet omgjøres til stipend når eksamen er bestått - jeg får altså penger for å studere. Nesten gratis helsevesen, som tok imot meg og reddet livet mitt da jeg ble akutt syk. Ikke et spørsmål om forskring eller økonomi, de bare helbredet meg uten spørsmål. Litt egenandel måtte jeg betale for medisiner og rehabilitering, men skulle jeg betalt for hele sulamitten med store operasjoner, måneder på sykehus og så videre, så ville det nok minst tippet over millionen.

Jeg har det trygt og fint, skulle jeg bli syk og miste arbeidsevnen så vet jeg at jeg ikke trenger å bo på gata og tigge for å overleve. Her i mitt lille hjørne av landet vet jeg dessuten at jeg kan gå trygt alene både i skog og mark og i sentrum uten fare for å bli overfalt eller voldtatt. Iallefall så lenge jeg ikke er pærefull, men stort sett går det jo bra da også.

Jeg er nærmest garantert å finne jobb når jeg er ferdigutdannet, og da skal jeg ha høy lønn og høyt skattetrykk så jeg kan betale tilbake for noe av alt jeg har fått gratis hittil i livet. Jeg flytter ikke.



Anonymous poster hash: 87356...8a4
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg er ikke provosert. Jeg bare vet at det ikke er så idyllisk som mange tror det er. for all del, reis og bo i utlandet, det er en verdifull erfaring. Bare ikke bli overrasket og du finner ut at du foretrekker Norge med alle sine feiler og mangler ;)

høres sånn ut da når folk svarer: Hvis du hater Norge sånn, så flytt og, du må være utelending, osv,osv. Det må være lov å ha lyst til å flytte erfra uten at man må være landssviker og det som verre er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke provosert. Jeg bare vet at det ikke er så idyllisk som mange tror det er. for all del, reis og bo i utlandet, det er en verdifull erfaring. Bare ikke bli overrasket og du finner ut at du foretrekker Norge med alle sine feiler og mangler ;)

Jeg greier meg så lenge ting er planlagt og tenkt igjennom. Så det er null stress.

Anonymous poster hash: 596cf...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høres sånn ut da når folk svarer: Hvis du hater Norge sånn, så flytt og, du må være utelending, osv,osv. Det må være lov å ha lyst til å flytte erfra uten at man må være landssviker og det som verre er.

Nei hallo, det er ingen som har kommet med påstander om landsvik her! Og mitt spørsmål om ts var utlending var bare et spørsmål og ikke noe mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg greier meg så lenge ting er planlagt og tenkt igjennom. Så det er null stress.

Anonymous poster hash: 596cf...423

Da er det helt greit da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt i vei, du. Jeg har det jækla bra i Norge, så jeg blir. Jeg har fått gratis barnehage og skole, gratis høyere utdanning som til og med belønnes med lån fra Lånekassen. Dette er til og med rentefritt mens jeg studerer, og nesten halvparten av lånet omgjøres til stipend når eksamen er bestått - jeg får altså penger for å studere. Nesten gratis helsevesen, som tok imot meg og reddet livet mitt da jeg ble akutt syk. Ikke et spørsmål om forskring eller økonomi, de bare helbredet meg uten spørsmål. Litt egenandel måtte jeg betale for medisiner og rehabilitering, men skulle jeg betalt for hele sulamitten med store operasjoner, måneder på sykehus og så videre, så ville det nok minst tippet over millionen.

Jeg har det trygt og fint, skulle jeg bli syk og miste arbeidsevnen så vet jeg at jeg ikke trenger å bo på gata og tigge for å overleve. Her i mitt lille hjørne av landet vet jeg dessuten at jeg kan gå trygt alene både i skog og mark og i sentrum uten fare for å bli overfalt eller voldtatt. Iallefall så lenge jeg ikke er pærefull, men stort sett går det jo bra da også.

Jeg er nærmest garantert å finne jobb når jeg er ferdigutdannet, og da skal jeg ha høy lønn og høyt skattetrykk så jeg kan betale tilbake for noe av alt jeg har fått gratis hittil i livet. Jeg flytter ikke.

Anonymous poster hash: 87356...8a4

Godt for deg.

Anonymous poster hash: 596cf...423

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater dette hølet.

Da er det jo bare å flytte :) Syria tar sikkert imot dere, eller Spania med sin overveldende arbeidsledighet, eller konkurs-Hellas, eller Zimbabwe. Det er bare å dra, Norge har ingen policy på å nekte folk å emigrere.

Anonymous poster hash: 87356...8a4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det helt greit da?

Ja, tenker det...

Anonymous poster hash: 596cf...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det jo bare å flytte :) Syria tar sikkert imot dere, eller Spania med sin overveldende arbeidsledighet, eller konkurs-Hellas, eller Zimbabwe. Det er bare å dra, Norge har ingen policy på å nekte folk å emigrere.

Anonymous poster hash: 87356...8a4

Trenger vel ikke å emigrere til land der de ikke har bruk for arbeidskraften vår? Det går forøvrig mye bedre med Hellas nå og det samme med Spania.

Anonymous poster hash: 596cf...423

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde ikke du hatt en så jævla bra oppvekst som du har hatt heller.

Anonymous poster hash: 43c75...892

Hvem i all verden har sagt at jeg har hatt en god oppvekst? Ok, jeg har hatt nok mat og slikt. Men på mange andre måter har den ikke vært særlig god, fordi jeg aldri ble lært hvordan jeg beskyttet meg selv fra andre f.eks. Folk greier ikke å opplære unger lenger, spesielt ikke slike som meg.

Anonymous poster hash: 596cf...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var flink å spille stygg metall og gjøre kirker til sataniske rockebål en gang og....

Anonymous poster hash: b3222...396

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger vel ikke å emigrere til land der de ikke har bruk for arbeidskraften vår? Det går forøvrig mye bedre med Hellas nå og det samme med Spania.

Anonymous poster hash: 596cf...423

Nei, valget er stort sett fritt. Det er jo bare å flytte! Jeg begriper bare ikke hvorfor folk sitter i Norge og klager på at alt er bedre alle andre steder, og at de har så lyst å flytte - og så flytter de ikke? Mistenker at svært mange bare liker veldig godt å klage...

Anonymous poster hash: 87356...8a4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fattige i Afrika som ikke eier en spiker engang, hadde sikkert med glede byttet med deg ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er utlending og etter 10 år i Norge må jeg si at jeg gledelig hadde flyttet tilbake til hjemlandet mitt (vest-europa). Min norske mann kunne aldri tenke seg flytte til utlandet, det betyr jeg er stuck pga ham og barna vår.

Hva som suger med Norge? En hel haug!

- janteloven, generell sterk konformitetspress

- helsevesen, dyrt og ineffektiv

- samferdsel er en skam. Infrastruktur er ikke en gave men nødvendighet!

- går noe galt et sted skal man "gå gjennom rutinene". Ansvaret blir fordelt på så mange hoder at til slutt ingen hode må rulle

- nivå på skolen er elendig

- nynorsk. Et så lite språk som norsk må være takknemlig å overleve i det hele tatt

- skatte- og avgiftspolitikk. Så ofte man høre at man aldri har brukt mindre penger på mat, javel, mulig det. Det betyr ikke at man har bedre råd, for alt og mere til blir spist opp av overprisede hus og bil. Ser man på kjøpekraft ser Norge plutselig ikke så spesielt bra ut sammenlignet med andre land

- straffenivå. Kjøre 50 km/h for fort på motorvei midt på natta uten å se en annen bil gir ubetinget fengsel. Å slå med knytteneven i trynet på en ukjent en fredagskveld på byen gir samfunnsstraff

- drikkevaner. Flatfyll på helga er helt greit, en øl på tirsdag drikker man kun som alkoholiker. Eller avholdsmenneske=festbrems

- ekteskap og familieliv. Ekteskap er så utvannet at det omtrent ikke betyr en drit lengre, forhold er gjerne en av type "seriell, tids-begrenset monogami".

Selvfølgelig er det noen ting med Norge som er veldig bra, men samlet skulle jeg heller flytte idag enn imorgen.

Anonymous poster hash: ebaf3...357

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja. Vi bor i et land uten indre uro. Men samtidig er jo det så mye mobbing, jævelskap osv. Helsevesenet er godt å ha, det samme med skole og slikt. Det er absolutt sant. Men dette har de jo i de fleste vestlige land, eller statlig sponset forsikring. Nei, det er nok mange fordeler ved å slippe å bo i Norge tror jeg, spesielt når det kommer til det sosiale.

Anonymous poster hash: 596cf...423

WOW, du konkluderer bombessikkert over noe du TROR?

Anonymous poster hash: 5e63f...317

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er utlending og etter 10 år i Norge må jeg si at jeg gledelig hadde flyttet tilbake til hjemlandet mitt (vest-europa). Min norske mann kunne aldri tenke seg flytte til utlandet, det betyr jeg er stuck pga ham og barna vår.

Anonymous poster hash: ebaf3...357

Vest-Europa er ikke et land! Brukbart forsøk, prøv gjerne igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er riktig det, at Norge suger, spesielt med tanke på sex så virker det som om dette gjelder alle former for sex, med alt som kryper og går, og hvor som helst, og helst uten prevensjonsmidler. Norge er Skandinavias største hore/horebukk. :P

Anonymous poster hash: adb8e...a34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...