Gå til innhold

Jeg hater kvinner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det må være slitsomt å legge halve befolkningen for hat som om de skulle vært én homogen gruppe. Loven er ikke skrevet av kun kvinner. Det er veldig lite mandig å gi alle andre skylden for sine egne utilstrekkeligheter, i stedet for å gjøre sitt beste ut av ting. Bruk energi på å utvikle deg selv i stedet. Det vil ALDRI bli 100% likestilling, det er en kontinuerlig prosess som alltid vil svinge frem og tilbake, alt etter hva en tolker at likestilling faktisk er.

Anonymous poster hash: 9c956...771

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes oppriktig synd på deg. Det må være ille å gå rundt med så mye sinne/irritasjon inne i seg. Ikke vet jeg hva det er som har gjort deg slik, men det må være vondt å være deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes oppriktig synd på deg. Det må være ille å gå rundt med så mye sinne/irritasjon inne i seg. Ikke vet jeg hva det er som har gjort deg slik, men det må være vondt å være deg.

Ikke syns synd i meg, syns synd i de som kommer ut skadelidende. For jeg er ikke en av dem.

Anonymous poster hash: e242a...293

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette handler om at du plasserer skylden for din egen utilstrekkelighet et sted den ikke hører hjemme. Det er dessverre mange menn som tenker slik, i stedet for å se hva de selv kan gjøre for å forbedre sin egen situasjon.

Samt en uvilje til å se hvilke utfordringer kvinner enda har i dag. Menn blir ikke diskriminert, selv om det finnes visse skjevheter. Du må slutte å lese propaganda og konspirasjoner fra andre kvinnehatere.

Hilsen mann som er trygg på sin egen manndom og kjønnsrolle.

Anonymous poster hash: 543c1...286

Skal ikke kommentere noe selv siden dette var glimrende sagt og spot on for hva jeg selv tenker :).

Ekte menn føler seg ikke truet av kvinner og likestilling, men tør å vise at de er et menneske med både tøffe og myke sider ved seg.

Endret av Ibsenfrue
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke syns synd i meg, syns synd i de som kommer ut skadelidende. For jeg er ikke en av dem.

Anonymous poster hash: e242a...293

Nei, jeg synes synd på deg. Jeg lider ikke fordi du hater kvinner, og det gjør neppe de fleste andre kvinner heller. Så det er deg det er syndt på, som er full av hat og vonde følelser. Jeg håper livet ditt blir bedre en dag.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes synd på deg. Jeg lider ikke fordi du hater kvinner, og det gjør neppe de fleste andre kvinner heller. Så det er deg det er syndt på, som er full av hat og vonde følelser. Jeg håper livet ditt blir bedre en dag.

Det var jo heller ikke kvinner som kom ut skadelidende jeg mente, det var mennene. Det er selvsagt likegyldig for de fleste kvinner om jeg hater dem, problemet er årsaken til at jeg gjør det.

Anonymous poster hash: e242a...293

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åja, så det er min feil at Norges politikk er som den er? Viste ikke at jeg bestemte så mye i dette landet.



Anonymous poster hash: a04c5...d81
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjesp.

Joiner dem som mener at du bare er en gjennomsnittlig sytekopp som "hater kvinner" på grunn av din egen utilstrekklighet, og dessuten er kunnskapsløs i din iver etter å skylde kvinnehat på likestillingskampen, som om menn verden over ikke har vært flinke nok siden tidenes morgen til å finne andre grunner til å hate kvinner.

Et mer interessant spørsmål i stedet for denne n'te "Kvinner er grusomme"-diskusjonen, er hvorfor noen menn er så himla flinke til å klandre samfunnet, politikerne, staten og ikke minst kvinnene for alt som går dem imot. Hvorfor denne utrolig umodne, ulogiske og hatefulle generaliseringen av et helt kjønn basert på misnøye med kvotering og forfordeling på enkelte samfunnsområder? Hvorfor finnes det så mange tapere med enorme ego og en overbevisning om at alle andre har skyld i deres egen motgang? Hvorfor er disse mennene så lite tilpasningsdyktige og i besittelse av så lite selvkritikk at de ikke noen gang spør seg selv hvorfor de passer så dårlig inn i samfunnet, men heller velger å klandre andre for at de ikke gjør det? Sukk, sånne som deg kjeder meg bare.

Endret av Zess
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hva som er formålet til bitterpikkene som kommer på KvinneGuiden for å utbasunere at de "hater kvinner"? Er det oppmerksomhetsbehov? Har de druknet så totalt iegen bitterhet at de MÅ ha noen kvinner å spy den utover, og da helst anonyme på nett siden de er feige og patetiske i tillegg til å være bitre?

Jeg skjønner ikke hensikten med slike tråder. Det eneste man oppnår er jo å fremstå som komplett idiot.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo heller ikke kvinner som kom ut skadelidende jeg mente, det var mennene. Det er selvsagt likegyldig for de fleste kvinner om jeg hater dem, problemet er årsaken til at jeg gjør det.

Anonymous poster hash: e242a...293

Har du ikke kvinner i din familie? Hater du dem også?

Herlighet, det er da ikke jeg som kvinne som har bestemt hvordan landet vårt fungerer, hjelper ikke om jeg ville hatt alle verdens fordeler bare til menn, hadde fortsatt vært en allminelig kvinne uten makt over norske lover.

Anonymous poster hash: a04c5...d81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hva som er formålet til bitterpikkene som kommer på KvinneGuiden for å utbasunere at de "hater kvinner"? Er det oppmerksomhetsbehov? Har de druknet så totalt iegen bitterhet at de MÅ ha noen kvinner å spy den utover, og da helst anonyme på nett siden de er feige og patetiske i tillegg til å være bitre?

Jeg skjønner ikke hensikten med slike tråder. Det eneste man oppnår er jo å fremstå som komplett idiot.

Jeg har skrevet hvorfor jeg er en så kallet "bitterpikk". Gjerne refuter det jeg har skrevet. Hensikten min er ikke noe annet enn at jeg ønsker å uttrykke meg.

Anonymous poster hash: e242a...293

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så er heller ikke dette grunnen da. Eksempelvis er 61 prosent av alle i høyere utdanning lvinner og 39 prosent menn. Hva med å legge opp den norske skolen slik at også gutter blir godt lært opp eller finne ut årsakene til atguttene faller fra? Kan det også ha med for lite disiplin i skolen og foreldre som jobber hele tiden slik at de ikke kan gi guttene den disiplinen de trenger? Kanskje foreldrene i Norge ikke lenger greier å oppdra sønner.

Anonymous poster hash: e242a...293

Hmm.. til å være så opptatt av temaet, virker du ikke spesielt oppdatert? Om du tar en titt på denne tabellen http://www.ssb.no/utdanning/statistikker/utniv/aar/2013-06-18?fane=tabell&sort=nummer&tabell=116237 , ser du at kvinner er overrepresentert på høyere utdanning, men om du gidder å titte hakket nærmere, vil svaret åpenbare seg for deg. De er sterkt overrepresentert på de kortere, høyere utdanningene. Leser du bare bittelitt mer om temaet, vil du se at disse utdanningene er profesjonsrettede, og at de leder til yrker som er knytta til offentlig sektor i utbredt grad. Yrkene har heller ikke de høyeste lønnsutsiktene, så du kan puste lettet ut, kvinner får ikke så mye utbytte av dette.

Grunnen til dette er at mange fag av denne typen ble oppgradert til høyere utdanning via reformer. Sånn egentlig har det mao ikke skjedd så himla mye.

Guttene finner du overrepresentert på lengre høyere utdanning, og ikke minst videregående, hvor de yrkesfagene som er ansett som maskuline finnes, type mekken og elektro. Menn har også høyere gjennomsnittlig timelønn enn kvinner og høyere lønn gjennomsnitlig (jupp, kvinner jobber mer deltid, men timelønnen er altså også lavere, jeg kan gi deg referanser om du ikke klarer å google selv), så på tross av bedre karakterer hos kvinner og høyere representasjon på kortere høyere utdanning, rokker ikke dette ved dette systemet du tror er vekk og later til å lengte deg tilbake til.

Se det, bare hakket mindre ignoranse gir deg større grunnlag for å uttale deg, og for å se at verden på ingen måte er snudd på hodet. Tenker du ble glad nå. Neida, jeg tenker ikke det. Jeg tenker at du ikke kommer til å endre mening. Det er ok for meg. Om du vil fremstå som ignorant; gjerne for meg.

Jeg hater ingen, men jeg misliker ignoranse.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er farlig når menn blir bitre på kvinner fordi dem får flere fordeler enn menn på enkelte områder. Da skal menn hevne seg på kvinner. Bitre kvinner er selvfølgelig heller ikke sjarmerende ;-)

Det er heller ikke bra med for mye feministiske damer som har stått frem og skal ha rettigheter for kvinner på alt, det er jo bra selvfølgelig at vi kvinner har kommet langt med likestilling i dag, men kanskje mange av de fremste kvinnene som stod på at vi skulle få rettighetene var mannehatere? Ikke vet jeg..

Det er også trist når kvinner hater andre kvinner fordi dem er sjalu på dem som kanskje ser ut til å ha det bedre enn dem selv.

Jeg tror det heldigvis finnes gode mennesker, kvinner som menn, som unner hverandre å ha det bra. Som det finnes sjalu mennesker som ikke unner andre å ha det bedre enn dem og skal da ødelegge for andre. Vi trenger gode og kloke ledere/politikere.



Anonymous poster hash: 34724...c01
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er trist at du skal tenke slik. Likestilling fostrer ikke kvinnehat nei, men når det ikke lenger er likestilling, der kvinner får fordeler. Det fostrer hatet. I Norge er det tydelig at kvinner har det mye bedre enn menn (blant de yngre og etter hvert som tiden går de eldre), og får det bare bedre og bedre.

Anonymous poster hash: e242a...293

Du er for likestilling, sier du.

Men fordelene du ser er ikke likestilling, men fordeler, sier du.

Vet du, om du klipper ut dette bildet og ser på det isolert, så har du rett. Men bildet er ikke isolert, det er en del av et større historisk perspektiv, og et større arbeid for å få endret en skjevfordeling som i sin tid var stor.

Når det er snakk om å endre et diskrimineringsmønster som sitter fast i et samfunn, må det angripes fra minst to sider samtidig. Den ene er selve strukturen, slik som å praktisk legge til rette for like muligheter. Den andre er kulturen, den som har satt seg fast i de personlige holdningene til hvermannsen.

Ingen av disse kan angripes alene.

Om man f.eks legger praktisk til rette for likestilling (like muligheter til jobb, utdanning etc), men ikke gjør noe med kulturen, så vil det i praksis ikke skje noe av betydning likevel, fordi det er opplest og vedtatt at "kvinner ikke kan / skal". Alle kulturelle krefter vil dra i retning av det gamle og ingen endring skjer.

Om man jobber kun med kulturen vil det heller ikke skje noen ting. All verdens offisielle holdningskampanjer vil ikke hjelpe, da den gamle måten sitter dypt rotfestet langt inn i familiene ute på bygda.

Det er altså kulturen og de personlige holdningene i folkesjela som må endres. Og for å få til det må man ikke bare legge til rette, men lage ordninger for å få de diskriminerte til selv å ta seg til rette og tørre å bryte med gamle mønstre. DE må utfordre holdningene på hjemmebane, i utdanning og på jobb. Og det må gjøres over hele landet samtidig, slik at det å få slutt på diskrimineringen fremstår som et unisont krav. Ikke bare små enkeltstemmer som ikke blir hørt. Det er ikke enkelt vet du, når man er undertrykket, å hevde seg alene, det ligger i sakens natur.

Det var noe av bakgrunnen da denne kampen i sin tid begynte. Det var grunnen til at fordelene kom. For med slike fordeler forteller samfunnet at endringen og kravet er ønsket velkomment. Man står ikke alene, når man oppfordres til å heve sin røst.

Det er hva fordelene du ser er til for. Det handler ikke om å undertrykke menn, men om å få kvinnene til å kreve plassen sin. Vi er på god vei, alle ser jo at det har fungert slik det var tenkt. Men vi er ikke i mål enda. Det er vi først den dagen da likestilling ikke lenger er et issue hverken i arbeids- eller utdanningssammenheng. Den dagen har fordelene fullført hensikten sin, og kan opphøre.

Dette er bildet når det ikke er klapt ut av sin sammenheng. Du, som er for likestilling, bør se dette, og støtte det heller enn å være bitter for at disse fordelene finnes. Ved å støtte det så bidrar du til en likestilt Kultur, som må til for å gjøre fordelene unødvendige.

Så ikke se deg blind på løsrevne deler. For det kvinnehatet ditt er totalt unødvendig. Du har ikke bruk for det selv, og det har heller ikke de rundt deg. Det finnes mange fantastiske kvinner (som menn) der ute. Åpne opp litt, så skal du se at du blir kjent med kvinner som har mye mer å gi enn å ta.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se det, bare hakket mindre ignoranse gir deg større grunnlag for å uttale deg, og for å se at verden på ingen måte er snudd på hodet. Tenker du ble glad nå. Neida, jeg tenker ikke det. Jeg tenker at du ikke kommer til å endre mening. Det er ok for meg. Om du vil fremstå som ignorant; gjerne for meg.

Jeg hater ingen, men jeg misliker ignoranse.

Dette stemmer ikke. Jenter er i overtfall i de fleste fakultet og studierettninger, både på høye og lave. F.eks. på ontologisk fakultet (legeutdanning osv.) er det en stor overvekt av kvinner. Gutter får dårligere karakterer på skolen (men med litt laver eller høyere ved anonym eksamen). Skolen er ikke lagt opp for gutter og dermed får vi resultatet at gutter ikke har like muligheter til å ta utdanning. Disiplin, disiplin og mer disiplin er nødvendig, men det forstår ikke de fleste kvinnfolk.

Anonymous poster hash: e242a...293

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest avocadoen

Hva jeg helt ærlig tenker?

Jeg tenker at man må mangle noe oppi toppetasjen når man hater halvparten av jordas befolkning og ikke klarer å se at folk er forskjellige selv om man har samme kjønn. Og det gjelder både menn som hater kvinner og kvinner som hater menn. Synes også at det er trist med mennesker som går rundt og hater. De kan ikke ha det bra med seg selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er for likestilling, sier du.

Men fordelene du ser er ikke likestilling, men fordeler, sier du.

Vet du, om du klipper ut dette bildet og ser på det isolert, så har du rett. Men bildet er ikke isolert, det er en del av et større historisk perspektiv, og et større arbeid for å få endret en skjevfordeling som i sin tid var stor.

Ut i fra vanlig filosofi, det at alle er like mye verd, fordi alle eksisterer innvendig på samme måte. Så skal alle bli lagt like godt til rette for. Historisk sett har samfunnet vert veldig hardt, med mye krig og krigerkultur. Der de sterkeste tok sin rett, de rike og mektige menn og faktisk mange rike og mektige kvinner. Opp gjennom historien har menn hatt en fysisk og psykisk fordel som har gjort at de lettere kan utfolde seg i samfunnet. Dermed gårsdagens holdninger. Ingen såg på kvinner som mindre verdifulle før heller, om man såg bort fra denne fysiske og psykiske fordelen. Det er nemlig derfor kvinner fikk stemmerett kun noen få år etter at menn fikk det. Med en gang det var mulig, fikk faktisk kvinner gradvis like muligheter og likestilling. Samfunnet dreier alltid mot det moralsk riktige og mulige, ikke mot holdninger som var basert på en annen tid.

Så hva med å heller reflektere verden i alle mennesker, og ikke gi enkelte fordeler? Kvinner har jo også en fysisk fordel i dag, i og med at menn muligens oftere blir selektert bort som partnere i samlivsmarkedet. Som har blitt debattert om kanskje er årsaken til at færre menn blir fedre.

Anonymous poster hash: e242a...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette stemmer ikke. Jenter er i overtfall i de fleste fakultet og studierettninger, både på høye og lave. F.eks. på ontologisk fakultet (legeutdanning osv.) er det en stor overvekt av kvinner. Gutter får dårligere karakterer på skolen (men med litt laver eller høyere ved anonym eksamen). Skolen er ikke lagt opp for gutter og dermed får vi resultatet at gutter ikke har like muligheter til å ta utdanning. Disiplin, disiplin og mer disiplin er nødvendig, men det forstår ikke de fleste kvinnfolk. Anonymous poster hash: e242a...293

Skolen er ikke mindre lagt opp for gutter nå enn den var for femti år siden. Forskjellen er nok heller at man ikke lenger stiller skikkelige krav til elevene, både når det gjelder disiplin og fag. Dette kan nok slå uheldig ut for umodne gutter, men det har ikke noe med likestilling å gjøre, men en redsel for å yte god oppdragelse og stille folk til ansvar for sitt eget liv.

Anonymous poster hash: 543c1...286

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...