Gå til innhold

Overengstelig for hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er en jente på snart 25, som nå har hatt hunden min i 13 år. Jeg kan med hånden på hjertet si at hun er min beste venn i verden, og jeg gruer meg sånn til at hun en dag skal gå bort. Jeg har hatt eneansvaret for henne siden jeg var 12, og de siste fem årene har vi bodd for oss selv i egen leilighet.

 

Det skremmer livsskiten ut av meg å se at hunden begynner å bli gammel. I sommer begynte hun å slite med å gå opp trapper, og hun har mistet litt av appetettiten hun har vært kjent for hele livet. I sommer tok jeg alle blodprøvene det er mulig å ta (et fast sommerslig rituale de siste årene), og alt så fint ut i følge dyrlegen. Jeg kjenner allikevel på at alt ikke virker riktig, og jeg savner en hund hvis første prioritet hver morgen var matskålen.

 

Når vi har vært ute har vi en ca. 6-7trappetrinn vi må opp før vi når heisen. Hunden sliter litt med disse trappetrinnene; går mye seinere i år enn det har gjort tidligere år. Er akkurat som om alderen satte inn veldig plutselig, for hun var ikke sånn før ferien.

 

Hver natt plages jeg av mareritt over at jeg skal komme hjem fra universitet og finne hunden min død. Jeg føler meg utslitt og stresset om dagen. Kan noen fortelle meg om dette er vanlig, eller om jeg burde gå til dyrlegen? Var hos dyrlegen i juli og betalte nesten 5000 kroner for alle testene, men betaler gjerne mer dersom det er nødvendig. Men ble selvfølgelig litt "demotivert" eller hva man skal si når dyrlegen sa at det ikke var noe galt etter å ha betalt 5000 kroner for å finne ut hva som er galt :/ Er student, så har ikke ubegrenset med penger. Men elsker hunden min nok til å betale alt jeg har dersom det betyr at jeg får beholde henne litt lengre, men har selvfølgelig ikke lyst å sløse penger dersom dette er helt vanlig symptomer. Føler jeg er hos dyrlegen hver uke nå som hunden har blitt "senior", senest på mandag når jeg tok avføringsanalyse.

 

Kan noen vær så snill å fortelle meg sine erfaringer med eldre hunder? Familien min har hatt flere hunder, men ingen har blitt så gamle som den jeg har nå.



Anonymous poster hash: ed3e9...1c6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner bekymringen din, det er så vondt når man ser at de har blitt eldre. 

 

Du sier dyrlegen har tatt alle blodprøver, men har han tatt røntgen? Det kan være forkalkning som gjør at hunden din har mer vondt for å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...