Gå til innhold

Alene hjemme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lenge kan en hund max være alene hjemme om den har tilgang på mat, drikke, leker og stor plass?

Ooooog; er 12kvm for liten plass til å ha en pomeranian på?

Anonymous poster hash: 30371...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan jeg heller spørre deg hvor lenge du har planer om, og hvor ofte du har tenkt la denne hunden være hjemme alene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg heller spørre deg hvor lenge du har planer om, og hvor ofte du har tenkt la denne hunden være hjemme alene?

Jeg har ingen hund og har heller ikke tenkt til å skaffe meg en før jeg er mer hjemme enn det jeg er nå, jeg er bare nysgjerrig!

Anonymous poster hash: 30371...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener at en hund bør slippe å være alene hjemme mer enn 8-9 timer om dagen.

Okei!

Anonymous poster hash: 30371...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, 8-9 timer. I verste fall 10, men det må være en sjelden gang i mellom. Hvis man har ordnet med en som kommer og lufter hunden i løpet av arbeidsdagen så er det mer innafor med 9-10 timer, men samtidig synes jeg hunden blir skrekkelig lenge alene. Det beste å gjøre (hvis man er flere) er å sørge for at man arbeider til forskjellig tid så hunden bare er alene 6-7 timer. 



Anonymous poster hash: d1180...86e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ikke kommet noe nytt nå da? At dyr ikke skal være alene mer enn 24 timer, men det gjelder vel mest når man skal bort og ikke på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig arbeidsdag (8-9 timer) er greit, med forbehold om at:

 

 - hunden er vant, og trygg, med å være hjemme alene

-  hunden har nok plass (12 kvm er nok for en pomme)

-  hunden får nok fysisk, mental og sosial aktivisering/stimuli resten av tiden

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vanlig arbeidsdag (8-9 timer) er greit, med forbehold om at:

 

 - hunden er vant, og trygg, med å være hjemme alene

-  hunden har nok plass (12 kvm er nok for en pomme)

-  hunden får nok fysisk, mental og sosial aktivisering/stimuli resten av tiden

Tusen takk for godt svar!

Anonymous poster hash: 30371...a47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig med maks 8-9 timer over her, og da løs på et rom eller ha hele leiligheten/huset. Ikke bur med lukket dør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden vår er hjemme alene fra kl 8 (da går barna til skolen) til kl 15 (da kommer ene ungen hjem fra skolen og setter den ut i løpestreng ei lita stund), så altså 7 timer. Den har vært hjemme alene et lengre tidsrom også, men det tilhører sjeldenhetene.

 

Det jeg synes er ei forutsetning for at hunder skal være hjemme alene en hel arbeidsdag er at den får seg en lufttur på morgenen. Jeg står opp en halvtime før jeg må stå opp sånn at jeg får gått en morgentur med hunden. Likedan at jeg fyller opp vannskåla før jeg går, hunden har fått frokost, og den har tilgang til hele huset (jeg er fullstendig i mot burbruk andre plasser enn i bil). Hele huset er med modifikasjoner hjemme hos oss da soverommene er forbudt område for husdyrene. Vi går også en lang tur med hunden på ettermiddagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...