Gå til innhold

Har jeg lov å sparke hunder som kommer og bjeffer mot meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Hva mener du med maktpyramiden?

Anonymous poster hash: 02a25...d20

 

At du ikke skal sparke en hund. 

Anonymous poster hash: 503a8...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg løper mye og er godt kjent med problemet! Anbefaler en kjepp!



Anonymous poster hash: 30c9a...e50
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg løper mye og er godt kjent med problemet! Anbefaler en kjepp!

Anonymous poster hash: 30c9a...e50

 

 

Bra det ikke bare er meg. Dytter du de vekk, eller slår du dem? Hvordan reagerer eierne på selvforsvaret ditt?

Anonymous poster hash: 61009...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra det ikke bare er meg. Dytter du de vekk, eller slår du dem? Hvordan reagerer eierne på selvforsvaret ditt?

Anonymous poster hash: 61009...e4b

Hvorfor snakker du om å dytte den vekk? Nå har samtlige råd du har fått gått på å ignorere hunden, ikke se på den, snu deg bort, da synes jeg du skal prøve det først av alt.

Og kjefting på eieren når den får kontroll på hunden sin, for det er jo absolutt ikke greit at man har hunder som driver på slik løs.

Anonymous poster hash: 3fc97...a11

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor snakker du om å dytte den vekk? Nå har samtlige råd du har fått gått på å ignorere hunden, ikke se på den, snu deg bort, da synes jeg du skal prøve det først av alt.

Og kjefting på eieren når den får kontroll på hunden sin, for det er jo absolutt ikke greit at man har hunder som driver på slik løs.

Anonymous poster hash: 3fc97...a11

 

Vi har sett videoer av hunder som dreper babyer ved biting. Var babyene truende? Skal jeg ta sjansen?, kanskje det virker å snu seg og ignorere, men en gang ikke, og en gang er alt som skal til før hele livet er ødelagt.

Anonymous poster hash: 61009...e4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har sett videoer av hunder som dreper babyer ved biting. Var babyene truende? Skal jeg ta sjansen?, kanskje det virker å snu seg og ignorere, men en gang ikke, og en gang er alt som skal til før hele livet er ødelagt.

Anonymous poster hash: 61009...e4b

 

Som sagt: Hvis du sparker/slår etter en hund som kommer løpende, så ØKER du sjansen for å bli bitt.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Kan det være en ide å dytte de bort med foten hvis de kommer mot deg,a ltså ikke sparke?

Anonymous poster hash: 02a25...d20

 

Nei. det kan oppfordre til at den vil hoppe. Hunder som hopper for å slikke i ansiktet eller for å jukke nå de er stressa vil for eksempel bli mer ivrig om man prøver å dytte dem ned, og slutte eller roe seg gradvis om man snur ryggen til og ikke tar på hunden eller dytter den med foten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ofte når jeg går tur kommer hunder og bjeffer mot meg, de er ikke i bånd. Til nå har jeg ikke gjort noe, men en dag biter de kanskje meg. Har jeg lov til å sparke de bort med en gang de kommer mot meg? Jeg vil ikke bli bitt og få sykdommer, og det er ikke min feil at eieren ikke har de i bånd. Kan jeg gjøre dette, eller må jeg vente til jeg blir bitt for å forsvare meg?

Anonymous poster hash: 61009...e4b

 

 

 

Nei, det har du ikke.En hund som virkelig vil ta deg ,stoppe skjeldent opp for å boffe på deg.Lyden kommer da ikke fra strupen,sån pipebjeff,men dypt fra magen..Og knurring.

Da ville jeg stått stille..

Disse høres mer nervøse ut,og de ville jeg ignorert,men stått stille til eier tar de inn.Så er du fri til å kjefte på eier ..

kun i selvforsvar har du lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke sparket en hund som var på vei mot meg, da det kan få motsatt utfall av hva man ønsker. Om derimot en ukjent, løs hund angriper min hund i bånd så kan den fort få skotupp etter seg. Men det er for å beskytte min egen, og da gjerne i litt panikk fra min side.  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi har sett videoer av hunder som dreper babyer ved biting. Var babyene truende? Skal jeg ta sjansen?, kanskje det virker å snu seg og ignorere, men en gang ikke, og en gang er alt som skal til før hele livet er ødelagt.

Anonymous poster hash: 61009...e4b

 

Hvis disse hundene hadde ønsket å angripe deg i utgangspunktet, så hadde du alt blitt bitt. Siden du hevder dette har skjedd mange ganger, samtidig som du aldri har blitt bitt, forteller det at disse i utgangspunktet ikke er aggressive. Da vil det beste handlingsmønsteret du kan velge, være å snu deg vekk og ignorere, ikke øke konfliktnivået.

 

 

Anonymous poster hash: 3fc97...a11

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,jeg har en hund som er ekstremt sosial, og vil absolutt hilse på alle hun ser. Hun tror alle er glade for å se henne, og er dårlig på å ta signaler. Hun kan virke veldig voldsom, selv om hun er verdens snilleste!! Skaø bare hilse og slikke og leke.

Men. Jeg vet at hun kan virke veldig voldsom, derfor har jeg henne bestandig i bånd. Dersom hun hadde vært løs, og sprunget bort til fremmede, og disse hadde sparket henne bort så hadde jeg skjønt det. Det kan virke litt skummelt dersom fremmede hunder kommer bort og er så ivrige.

Endret av got2go
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

" Til nå har jeg ikke gjort noe, men en dag biter de kanskje meg ".

 

Du svarer på ditt eget spørsmål: Om du sparker, kommer de til å bite. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vel,jeg har en hund som er ekstremt sosial, og vil absolutt hilse på alle hun ser. Hun tror alle er glade for å se henne, og er dårlig på å ta signaler. Hun kan virke veldig voldsom, selv om hun er verdens snilleste!! Skaø bare hilse og slikke og leke.

Men. Jeg vet at hun kan virke veldig voldsom, derfor har jeg henne bestandig i bånd. Dersom hun hadde vært løs, og sprunget bort til fremmede, og disse hadde sparket henne bort så hadde jeg skjønt det. Det kan virke litt skummelt dersom fremmede hunder kommer bort og er så ivrige.

Vi er vel alle helt enige i at det er naturlig å ønske å sparke en hund bort i slike tilfeller, spørsmålet er vel om det er noe lurt om det viser seg at hundene TS utsettes for ikke er snille og sosiale hunder som tror alle elsker dem, men en hund som faktisk er aggressiv (eller usikker).

Da vil neppe det å sparke bort hunden føre til en god løsning på situasjonen.

Anonymous poster hash: 3fc97...a11

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppfordrer TS til å sette seg i nn i hundens språk, framfor å spørre om det er lov å sparke en hund. Ta kontakt med nærmeste brukshundklubb eller andre som driver aktivt med RIK/IPO. Sistnevnte kan også vise deg hva som skjer hvis du faktisk blir bitt av hund...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser for meg at dette er deg, TS.  :fnise:  :biggrin:

 



Anonymous poster hash: 54d60...ef2
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Taystee

Oppfordrer TS til å sette seg i nn i hundens språk, framfor å spørre om det er lov å sparke en hund. Ta kontakt med nærmeste brukshundklubb eller andre som driver aktivt med RIK/IPO. Sistnevnte kan også vise deg hva som skjer hvis du faktisk blir bitt av hund...

Hvorfor skal ts sette seg inn i hundens språk når hen

tydelig ikke er interessert i dyr? Det er ikke ts sitt problem at andre skaffer seg hund, og det er eierens ansvar å ha kontroll

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal ts sette seg inn i hundens språk når hen

tydelig ikke er interessert i dyr? Det er ikke ts sitt problem at andre skaffer seg hund, og det er eierens ansvar å ha kontroll

 

Da er det også eierens ansvar om jeg slår han ned for å sparke hunden min.

Anonymous poster hash: 1f38c...d99

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da er det også eierens ansvar om jeg slår han ned for å sparke hunden min.

Anonymous poster hash: 1f38c...d99

 

 

Da er det også TS sitt ansvar*

Anonymous poster hash: 1f38c...d99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal ts sette seg inn i hundens språk når hen

tydelig ikke er interessert i dyr? Det er ikke ts sitt problem at andre skaffer seg hund, og det er eierens ansvar å ha kontroll

 

TS burde sette seg inn i hundens språk for å minske egen frykt. Det er da langt bedre, enn å sparke ei bikkje for så å bli skambitt?! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...