Gå til innhold

ting som irriterer med ting de gjør i filmer og tv serier?


Gjest irr

Anbefalte innlegg

Kanskje nevnt før, men dette irriterer meg ofte:

- At folk snakker med mat i munnen når de spiser, for å gi inntrykk av at de er "kule", energiske og på'n. ("Sex and the city" er spesielt ille her)

- Når de bestiller drinker som ser helt fantastiske, for å gå fra dem etter å ha tatt maks én slurk.

- At så mange har tydelig ubrukte klær, som ikke har har blitt kjørt en eneste runde i vaskemaskinen, enten de er rike eller fattige.

- Alle har hvite, flotte tenner, selv uteliggere og gladiatorer fra romertiden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hver gang det er en hest med i en film/serie, så vrinsker den noe helt forferdelig unaturlig mye. Klarer ikke å se på hestefilmer for jeg irriterer meg så innmari over det! :glare: Spesielt når de steiler, så må de legge på en 3-4 vrinsk samtidig.

At alle er så innmari freshe og pene til enhver tid. Derfor liker jeg serier som Breaking Bad, the Killing eller Homeland. Lettere å forholde seg til karakterer som ikke er hollywood-pene.

At ingen sier hadet når de legger på telefonen. De bare legger på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg reagerte på dette som barn/ung ungdom: Barn og ungdom i barnefilm, der de aller fleste hovedpersonene var i den kategorien, var ofte så fornuftige og tilsynelatende kloke og erfarne når de snakket seg imellom. Ja utenom når filmens konflikt presenteres. I min verden var unge, på samme alder, rørete og relativt irrasjonelle i sine reaksjoner på "de store"-spørsmål. De og jeg prøvde oss fram og var keitete og uerfarene, naturlig nok. Følte livet var laaaaangt fra livet på film og fant ingen film som "snakket" til meg..

(Litt beklager for relativt kreativ tegnsetting. :P )



Anonymous poster hash: 223f5...80b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når noen trekker et sverd på film, så legger de alltid på et "Zing!". Men det er bullshit. Skjeden til et sverd er der for å beskytte sverdets egg til det trekkes, og det siste du vil høre når du trekker et sverd er en metallisk lyd som indikerer at du nå stripper eggen fra hjaltet og ned. Det du VIL høre er et "svisj", som er den lyden du forventer å høre når et sverd av stål glir ut av en skjede foret med lær eller tre.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrienneOfTarth

I Pretty little liars for eksempel når de skal følge etter noen i bil eller til fots så går de eller kjører dritnært bilen/personen foran. Har på lyktene på bilen og parkerer rett ved siden av på en øde vei. Hvis de går så snur aldri personen foran seg. I virkeligheten ville de blitt oppdaget.

Hvis noen skal noe litt hemmelig på et øde sted så er det jo llogisk at de sjekker litt ekstra, og virker rart at de bare kan parkere såpass synlig uten at noen oppdager dem i det hele tatt.

Endret av BrienneOfTarth
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BrienneOfTarth

Ja, jeg også irriterer meg litt over at i endel tenåringsserier alltid går med antrekk, høyhælte sko og perfekt sminke og hår. Virker usannsynlig å gå sånn på skolen hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg også irriterer meg litt over at i endel tenåringsserier alltid går med antrekk, høyhælte sko og perfekt sminke og hår. Virker usannsynlig å gå sånn på skolen hver dag.

Nevner igjen Disneychannelseriene

Ser sånt ofte der. xD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er aldri noensinne uheldig med et sylskarpt samuraisverd. Alle sverdslag treffer der de skal, og man skjærer aldri seg selv.

Samuraisverd kan kutte absolutt hvasomhelst, og trenger aldri å slipes (hva med en slipestein f.eks?).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg også irriterer meg litt over at i endel tenåringsserier alltid går med antrekk, høyhælte sko og perfekt sminke og hår. Virker usannsynlig å gå sånn på skolen hver dag.

Jeg gjør det hver dag. Jeg går (vel akkurat ferdig) på en skole hvor dette var veldig normalt.

Anonymous poster hash: 474b6...28b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som irriterer meg er at karakterer som er med i f eks en politiserie og skal være proffe yrkesutøvere, alltid ender opp med å gjøre helt crazy ting. F eks i Castle: Kate er for nært tilknyttet en sak, og får beskjed om å ikke delta i etterforskningen. En vanlig arbeidstaker ville vel akseptert det, men neeei, Kate driver etterforskning på fritida og går rett i mot det sjefen ga henne ordre om. Kort sagt, de bryter en masse lover og regler, de går inn i farlige situasjoner uten back up, og i prosessen ødelegger de dyrt utstyr, biler, hus og lignende. Men så ender det med at de får skryt på slutten allikevel. Hadde det vært på ekte, hadde de fått sparken for lenge siden.

Det irriterer meg også at politifolk bryter loven når de avhører folk, arresterer folk eller lignende, men det er liksom greit fordi de er de snille og de kriminelle er slemminger som ikke fortjener noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrienneOfTarth

Jeg gjør det hver dag. Jeg går (vel akkurat ferdig) på en skole hvor dette var veldig normalt.

Anonymous poster hash: 474b6...28b

Ok, kanskje jeg er "gammel" da :) Var i hvert fall ingen som gikk slik da jeg gikk på ungdomsskolen, men det var på 90-tallet så begynner å bli noen år siden.

Sikkert derfor jeg syns det ser så rart ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en motvekt til dette begynner jeg å like serien "Murder in the First", skitten bil (vi ser gjennom ruten flere ganger), den kvinnelige hovedpersonen har ikke god råd og går ikke med de mest moderne og stilige klærne, hun fyller opp en termokopp (ugjennomsiktig) fra en vanntank og bruker lang tid. Kan ikke vente til det kommer flere sånne "normale for oss, men unormale i tv-verdenen"-ting.

PS Under obduksjon av en kvinne, ser vi, i litt vinkel, at obdusøren sjekker om det er noe mellom rumpeballene, heller ikke en vanlig ting. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når de er undercover og går og snakker inn i klokka si. Superdiskré! :rolleyes:

Og når de står å tøyer ut i treningstøy når de er undercover på et dropp-sted :ler: Det er alltid en som er kledd ut som jogger som står å tøyer ut og "prater med seg selv".

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når de står å tøyer ut i treningstøy når de er undercover på et dropp-sted :ler: Det er alltid en som er kledd ut som jogger som står å tøyer ut og "prater med seg selv".

Da hadde jeg mye mer sans for måten teamet til Tommy Lee Jones nærmet seg oppholdsstedet til en flyktning i "Flyktningen". Der var det både en Yellow Bird, en uteligger, et par fylliker og en prostituert som vaset gatelangs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og så blir jeg utrolig irritert når de kjører uten å feste setebeltet. Spesielt når de som spiller politi kjører uten å feste beltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn og ungdom går aldri på skolen, om det ikke er en serie/film som omhandler et skolemiljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I f.eks Game of Thrones snakker de hele tiden om at de har 1000-2000 menn/soldater. Disse er alltid beredt, spiser aldri, sover aldri og bor ingen steder men er alltid beredt til krig uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Barn og ungdom går aldri på skolen, om det ikke er en serie/film som omhandler et skolemiljø.

gjør de vel. Seventh heaven handler ikke om skole men unga går på skolen. Når jeg tenker meg om har jeg aldri sett en serie med barn/ungdommer der de ikke går på skolen..
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...