Gå til innhold

Sist sette film?


Anglofil

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Equilibrium med Christian Bale og Sean Bean.

Artig film. En slags Fahrenheit 451 møter The Matrix, 1984 og Brave New World. Klare elementer fra alle fire. Matrix bidrar mest med voldsestetikk, og det er noen spektakulære skytescener i filmen, der fremtidens superagenter praktiserer kampkunsten "gun kata", som er en kata, men med pistoler. Veldig stilig.

Når Christian Bale trekker sine to pistoler og fyrer løs, så er det nesten så man glemmer at folk dauer, så kult er det. I en scene sparker han ned en motstander, løper forbi ham og trakker på LØPET til angrepsriflen hans, så den spretter opp i luften, og roterer fremover over hans høyre skulder, og rett i ildhåndgrep.

Jeg hadde elsket filmen bare av den grunn, men den er faktisk ganske bra intrigemessig også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frankenstein. Gir den en 4-er.



Anonymous poster hash: 6a9e7...86b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deep impact. Patetisk smørje.



Anonymous poster hash: 4db15...463
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Deep impact. Patetisk smørje.

Anonymous poster hash: 4db15...463

Syntes den er bra jeg...mye bedre enn den andre meteorittfilmen "armageddon"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I, Frankenstein", som handler om Frankensteins monster som blir en brikke i krigen mellom gargoylenes orden og demoner. Der er akkurat så corny som det høres ut. Gargoyler er IKKE av stein, de er levende, en orden av skapninger som har fått sine krefter fra englene. De kan selvsagt fly, og de jakter på demoner.

Og så så jeg "Hellbenders" om en gruppe prester som representerer det siste desperate forsvarsverket mot demonisk besettelse. Når en demon ikke kan drives ut med vanlig eksorsisme og alt er forsøkt, kommer ordenen av "Hellbound Saints" til unnsetning. De inviterer demonen til å besette DEM, og begår deretter selvmord, slik at demonen trekkes med tilbake til Helvete. For å sikre at demonen havner i Helvete må "The Hellbound Saints" sørge for å begå tilstrekkelig mange synder til å være garantert evig fortapelse. De må til en hver tid ha syndet mot minst halvparten av de 10 bud det siste halve året, og iallfall 3 av dødssyndene.

Man bør unne seg en skikkelig dårlig film en gang i blant, mener nå jeg. Den hadde sine humoristiske øyeblikk, forsåvidt, men stort sett var den bare merkelig. Hvis du liker å se prester banne, drikke, røyke tjall og begjære sin nestes hustru, så er dette filmen for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oooog....?

Du må jo si noe om filmen, også! Var den bra?

Vel, jeg så den jo igjen, så jeg liker den. Men jeg liker masse rart da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

"I, Frankenstein", som handler om Frankensteins monster som blir en brikke i krigen mellom gargoylenes orden og demoner. Der er akkurat så corny som det høres ut. Gargoyler er IKKE av stein, de er levende, en orden av skapninger som har fått sine krefter fra englene. De kan selvsagt fly, og de jakter på demoner.

Og så så jeg "Hellbenders" om en gruppe prester som representerer det siste desperate forsvarsverket mot demonisk besettelse. Når en demon ikke kan drives ut med vanlig eksorsisme og alt er forsøkt, kommer ordenen av "Hellbound Saints" til unnsetning. De inviterer demonen til å besette DEM, og begår deretter selvmord, slik at demonen trekkes med tilbake til Helvete. For å sikre at demonen havner i Helvete må "The Hellbound Saints" sørge for å begå tilstrekkelig mange synder til å være garantert evig fortapelse. De må til en hver tid ha syndet mot minst halvparten av de 10 bud det siste halve året, og iallfall 3 av dødssyndene.

Man bør unne seg en skikkelig dårlig film en gang i blant, mener nå jeg. Den hadde sine humoristiske øyeblikk, forsåvidt, men stort sett var den bare merkelig. Hvis du liker å se prester banne, drikke, røyke tjall og begjære sin nestes hustru, så er dette filmen for deg.

I, Frankenstein var aldeles skrekkelig spør du meg :) Men ellers enig...alle bør unne seg en skikkelig turkey av og til. Godt for sjelen. Man kan få seg en god latter av slike

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Three stooges. Er det mulig å være så full i dritt. Eller som guttungen sa: worst movie. Ever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamer.

Jeg vet ikke, jeg. Filmen var interessant, forsåvidt, men jeg syns det var satt av lovlig mye tid til å se Tillsman (Gerard Butler) løpe rundt på slagmarken med en futuristisk angrepsrifle. Og det var ærlig talt litt kjedelig.

Jeg antar at noe av intensjonen var å varme opp til avsløringen av hvorfor Tillsman EGENTLIG er der, men den avsløringen kommer lovlig seint.

Michael Hall er en troverdig stormannsgal sadist, og jeg tror ærlig talt jeg ville blitt litt nervøs hvis jeg noen gang TRAFF den mannen. Det eneste gode man kan si om Cable var at han hadde imponerende abs.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...