Gå til innhold

Mat for 250 kr i uka


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg spiser nok for mindre enn 250 kr uken. Har dårlig råd og prøver å spare der jeg kan.
Så jeg kjøper gjerne en boks bogskinke og en pakke makaroni og lager skinkegrateng (google hvis du lurer) - dette holder for meg som middag i kanskje 4-5 dager. Ellers spiser jeg gjerne fiskepudding, poteter og blomkål (for meg holder en fiskepudding gjerne i 4-5 dager også). Samme med fiskegrateng, fiskeboller, ostesnitzler (holder i 10 dager med first price pakke). Ellers spiser jeg to skiver med philadelphia og aromat til kvelds og et glass sjokomelk. Ellers vann.

Er selvføgelig ikke sunt, hverken med så små mengder mat og fiskepudding er ikke akkurat proppet med næringsstoffer - men det er ihvertfall latterlig billig og verdt det så fremt jeg har ok kropp/muskler/styrke, nok energi etc. Har to hunder så går mye i fjellet og trener styrke ved siden av.



Anonymous poster hash: d6344...b33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til dere som gjør dette allerede.. Ingen som vil liste opp hva de kjøper inn i løpet av uken? :)

Anonymous poster hash: 99498...73d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, jeg bruker rundt 150-200 kr i uka.. Og da spiser jeg frokost, lunsj, middag og kvelds fast hver dag (litt dårligere rutiner nå i påska) + en del mellommåltider som skyr, frukt, godterier og drikker pepsi max :P

150kr i uka og spiser en del skyr og Pepsi Max? Du får vel 4 skyr og 2 Pepsi Max for 150kr? Hva i alle dager spise du de 4 andre måltidene? Tror ikke jeg hadde blitt mett hvertfall.
  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se at flere vil være med!:D Takk for tips dere som har lagt ut, skal bruke de når jeg går å handler på tirsdagen. Butikkene er vel fremdeles stengt mandag. Så 'mister' en dag neste uke.

Ps. Det var en av dere som var like høy som meg og veide 10 kg mindre. Er du slank og trener mye eller naturlig tynn? Jeg var 50 kg før, og samme høyde som nå, men har i løpet av siste 2 årene gått opp til 55. Føler jeg veier litt for mye i forhold til før, ser det godt på magen min føler jeg, men vet ikke. Skal begynne å trene igjen snart, håper da å bli som før igjen:)



Anonymous poster hash: 8338f...862
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se at flere vil være med!:D Takk for tips dere som har lagt ut, skal bruke de når jeg går å handler på tirsdagen. Butikkene er vel fremdeles stengt mandag. Så 'mister' en dag neste uke.

Ps. Det var en av dere som var like høy som meg og veide 10 kg mindre. Er du slank og trener mye eller naturlig tynn? Jeg var 50 kg før, og samme høyde som nå, men har i løpet av siste 2 årene gått opp til 55. Føler jeg veier litt for mye i forhold til før, ser det godt på magen min føler jeg, men vet ikke. Skal begynne å trene igjen snart, håper da å bli som før igjen:)

Anonymous poster hash: 8338f...862

Skal du bruke mindre penger på mat for å slanke deg?

Anonymous poster hash: 99498...73d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yo, middags/lunsj/kveldstips:

1 boks hakkede tomater/flådde tomater/noe sånt no

1 boks kikerter

1 boks linser

evt. bønner, gulrøtter, kyllingkjøttdeig

Varmes opp på 2 minutter, kan fryses, eller stå i kjøleskap et par dager. Sunt og billig.



Anonymous poster hash: 6656a...586
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Egg, okselever og fryste grønnsaker er ting jeg pleier å kjøpe når jeg merker økonomien skranter litt. Mye mat til en billig penge.



Anonymous poster hash: 779d6...8b9
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bruke mindre penger på mat for å slanke deg?

Anonymous poster hash: 99498...73d

Nei! Aldeles ikke:) Jeg skal prøve å bli sunnere, nå i det siste har spist for mye tull og jeg tror med litt mer planlegging i matveien og handling vil jeg spare penger og få et sunnere liv:)

Anonymous poster hash: 8338f...862

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yo, middags/lunsj/kveldstips:

1 boks hakkede tomater/flådde tomater/noe sånt no

1 boks kikerter

1 boks linser

evt. bønner, gulrøtter, kyllingkjøttdeig

Varmes opp på 2 minutter, kan fryses, eller stå i kjøleskap et par dager. Sunt og billig.

Anonymous poster hash: 6656a...586

Takk:) Jeg takler ikke kyllingkjøttdeig dessverre (etter jeg åpnet en pakke en gang som åpenbart var blitt dårlig. Urk). Men får prøve med svinkjøttdeig!:)

Anonymous poster hash: 8338f...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se at flere vil være med!:D Takk for tips dere som har lagt ut, skal bruke de når jeg går å handler på tirsdagen. Butikkene er vel fremdeles stengt mandag. Så 'mister' en dag neste uke.

Ps. Det var en av dere som var like høy som meg og veide 10 kg mindre. Er du slank og trener mye eller naturlig tynn? Jeg var 50 kg før, og samme høyde som nå, men har i løpet av siste 2 årene gått opp til 55. Føler jeg veier litt for mye i forhold til før, ser det godt på magen min føler jeg, men vet ikke. Skal begynne å trene igjen snart, håper da å bli som før igjen:)

Anonymous poster hash: 8338f...862

Det var meg. Jeg er nok naturlig tynn, ganske kresen på maten også. Men vil gjerne trene litt, og beholde, eller legge på meg noen flere kilo. Ønsker deg lykke til da! Skal prøve å bidra i tråden.

Anonymous poster hash: 999ee...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var meg. Jeg er nok naturlig tynn, ganske kresen på maten også. Men vil gjerne trene litt, og beholde, eller legge på meg noen flere kilo. Ønsker deg lykke til da! Skal prøve å bidra i tråden.

Anonymous poster hash: 999ee...86b

Takk for det! Er naturlig tynn jeg også egentlig, men det lille fettet jeg får på meg legger seg seff på magen. Tynn ellers på kroppen, typisk. Så nå blir det bedre og billigere matrutiner, bedre kosthold og mer trening. Oppdater gjerne hvordan det går, så håper jeg å komme ned på 52 kg til sommeren:)

Anonymous poster hash: 8338f...862

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter fortsatt spent på at noen skal liste opp hva dere spiser i løpet av uken. Får det ikke til å gå opp med bare 250kr...

Anonymous poster hash: 99498...73d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne gjort det men a) er kresen og b) har matallergier. Bønner og havregrøt er det verste jeg vet. Jeg kaster opp av det dessverre. Brød tåler jeg ikke, samme med melkeprodukter. Så ja, hva kan jeg spise da? Nå lever jeg på rugsprø med kalkunfilet, bananer og kjøtt og grønnsaker.. føles som jeg bruker en formue på mat.

Anonymous poster hash: c6c0b...fff

Hva i brødet er det du ikke tåler da? Siden du tåler knekkebrød.

Anonymous poster hash: 3c3eb...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har prøvd å regne litt på det,men for meg vil det bli vanskelig. Om en skal ha et variert og sundt kosthold med friske grønnsaker og frukt så skjønner jeg ikke hvordan du skal klare dette.

Ser en skriver hun kjøper bogskinke-makaroni. Holder 4 dager, en annen skriver fiskepudding som kan holde 4 dager. Om det er den runde fiskepuddingen i butikken så vet jeg næringsinnholdet,det samme med bogskinken.

Grei mat innimellom, men ikke over lengre tid.

Kan du skrive opp hva du kjøper inn?

Alle kan klare seg på 250 kr en kort periode,men ingen klarer det over tid.



Anonymous poster hash: 0f6af...63c
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

150kr i uka og spiser en del skyr og Pepsi Max? Du får vel 4 skyr og 2 Pepsi Max for 150kr? Hva i alle dager spise du de 4 andre måltidene? Tror ikke jeg hadde blitt mett hvertfall.

De fleste som skriver dette har en oppriktig men feilaktig formening om at de bruker lite. Når de skaffer seg virkelig oversikt så er nok summen en helt annen og mye høyere.

Litt sånn som ingen tror at de bruker 4000 i året på ferdigkaffe. Og så regner de sammen den lille koppen to ganger i uka og får et uttrykk som ligner det her: :redd: Eller som de på luksusfellen som anslår at "neeei, det går kanskje 3000 i måneden?" og så sier økonomene at her brukes det 8000.

Anonymous poster hash: 63c43...bc8

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste som skriver dette har en oppriktig men feilaktig formening om at de bruker lite. Når de skaffer seg virkelig oversikt så er nok summen en helt annen og mye høyere.

Litt sånn som ingen tror at de bruker 4000 i året på ferdigkaffe. Og så regner de sammen den lille koppen to ganger i uka og får et uttrykk som ligner det her: :redd: Eller som de på luksusfellen som anslår at "neeei, det går kanskje 3000 i måneden?" og så sier økonomene at her brukes det 8000.

Anonymous poster hash: 63c43...bc8

ja, kan ikke skjønne at det er noen annen grunn. Jeg har nettopp vært i butikken å kjøpt 1 brød en pakke skinke og en pakke taffelost og det kostet 80kr. Ikke søren om jeg hadde klart meg på dette + en hundrings eller to på en uke uten å sulte ihjel. (jeg vet at jeg ikke har kjøpt det billigste man kan kjøpe osv - men et brød koster jo minst 30kr samme hvor man handler omtrent)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Tingelinling

Brød: 7,-

Knekkebrød; 12,-

Servelat; 12,-

Leverpostei, 12,-

Frosne grønnsaker; 14,-

Fiskepinner; 15,-

Kyllingpølser, 20,-

Osv osv.

Jeg skulle ha klart å få fatt i mat for en uke for kr 250,-, men jeg hadde funnet det kjedelig i lengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, kan ikke skjønne at det er noen annen grunn. Jeg har nettopp vært i butikken å kjøpt 1 brød en pakke skinke og en pakke taffelost og det kostet 80kr. Ikke søren om jeg hadde klart meg på dette + en hundrings eller to på en uke uten å sulte ihjel. (jeg vet at jeg ikke har kjøpt det billigste man kan kjøpe osv - men et brød koster jo minst 30kr samme hvor man handler omtrent)

Du kan jo få mange middager for 2 fiskepinnepakker, fiskegrateng til 10 osv. Kjedelig, men det skulle nok gått.

Anonymous poster hash: 48e3f...4b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Funky Punk

ja, kan ikke skjønne at det er noen annen grunn. Jeg har nettopp vært i butikken å kjøpt 1 brød en pakke skinke og en pakke taffelost og det kostet 80kr. Ikke søren om jeg hadde klart meg på dette + en hundrings eller to på en uke uten å sulte ihjel. (jeg vet at jeg ikke har kjøpt det billigste man kan kjøpe osv - men et brød koster jo minst 30kr samme hvor man handler omtrent)

Man kan fint kjøpe brød til ca 7 kr også.

Eller man kan bake selv som også blir billig.

1 pakke kokt skinke koster vel 15 kr om man velger den billigste.

Taffelost kjøper jeg aldri, så den vet jeg ikke prisen på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, kan ikke skjønne at det er noen annen grunn. Jeg har nettopp vært i butikken å kjøpt 1 brød en pakke skinke og en pakke taffelost og det kostet 80kr. Ikke søren om jeg hadde klart meg på dette + en hundrings eller to på en uke uten å sulte ihjel. (jeg vet at jeg ikke har kjøpt det billigste man kan kjøpe osv - men et brød koster jo minst 30kr samme hvor man handler omtrent)

Taffelost er veldig dyrt da, så dårlig eksempel. Brød får du ned i 4 kroner, og skinke er bare rimelig dersom du kjøper billigmerker.

Anonymous poster hash: 1fa8c...f6c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...