Gå til innhold

Mat for 250 kr i uka


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er enslig, og skal fremover prøve å holde meg til 250 kr i uka på mat. Jeg tror det vil gå akkurat. Da medregnes ikke eventuell brus eller snop.

Noen som vil være med å prøve på dette etter påske? Så kan vi dele erfaringer, gi hverandre tips til et relativt sunt kosthold som ikke koster skjorta. Da blir det jo kun 1000 kr i mnd:D

Jeg spiser relativt lite da, så kanskje det er litt for lite penger i forhold til de som er større enn meg og trenger mer mat. Jeg er 165 cm, 55 kg. Spiser ganske lite til hvert måltid. Men om noen vil være med og tror de kommer til å kjøpe for litt mer enn 250 så gjør det ingenting det heller^^ Så lenge vi ligger på ganske stramt budsjett for den kroppen vi har.

Så kan vi legge ut 'kvitteringer' og enkel forklaring på hvilke matretter vi skal lage.

NB. jeg sier ikke at dette kommer til å gå, men ønsker å prøve:)



Anonymous poster hash: 8338f...862
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp bønner på innvandrerbutikker :)



Anonymous poster hash: bb03d...07f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du leve på? Selv om man handler inn en gang i uken, er det likevel kun 35kr pr dag...

Anonymous poster hash: 99498...73d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det være mulig? Jeg hadde ikke klart under 1000 kr i uken, og jeg har lavere BMI enn deg. :P



Anonymous poster hash: c1c37...2e0
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

Det går helt fint, jeg har prøvd. Men det er lite luksus. Mine tips:

- first price Seifillet koster 17 kr for 750g

- bønner er billig, sunt og mettede

- havregrøt er jo klassisk

- frossne blåbær koster rundt 5 kr på kiwi

- first price kneippbrød og loff koster noen få kroner (men er kanskje ikke det sunneste)

- nett med firstprice appelsiner bruker å bære billig. Nå koster det 6 kr på kiwi

- first price fiskegrateng tror jeg koster en tier eller noe sånt. Det holder til to porsjoner for meg ihvertfall.

- Rema og kiwi bruker å ha veldig billige, halvstekte rundstykker

- kjøp en pose med first price løk. det koster under en tier og holder lenge

- hakkede tomater er veldig billig, det samme er tomatpure. Så tomatbaserte gryteretter, gjerne med billig kyllingkjøttdeig, og/eller bønner og løk, er en fin middag. Serveres med ris som kjøpes i den billigste økonomipakningen du finner

- last ned appen "mattilbud"

- om du ikke er på slanker'n og eier selvkontroll: kjøp inn smågodt for hele perioden nå, siden det er kjempebillig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal prøve på det samme en liten stund. Er litt høyere enn deg og veier 10 kg mindre, men må spise godt for det. Skal prøve å få til et balansert kosthold på 500 kroner i uka. Har noen allergier da, så mange av de billige ferdigvarene/halvfabrikata er utelukket for meg.



Anonymous poster hash: 999ee...86b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende, her vil jeg følge med :)



Anonymous poster hash: a6dab...212
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er de billigste grønnsakene, frukt og bær? (pr kg/hg)

Det jeg kommer på er gulrot, kålrot, potet og banan. Håper noen har flere å tilføye...:)

Anonymous poster hash: 99498...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan det være mulig? Jeg hadde ikke klart under 1000 kr i uken, og jeg har lavere BMI enn deg. :P

Anonymous poster hash: c1c37...2e0

Shit, jeg bruker rundt 150-200 kr i uka.. Og da spiser jeg frokost, lunsj, middag og kvelds fast hver dag (litt dårligere rutiner nå i påska) + en del mellommåltider som skyr, frukt, godterier og drikker pepsi max :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, jeg bruker rundt 150-200 kr i uka.. Og da spiser jeg frokost, lunsj, middag og kvelds fast hver dag (litt dårligere rutiner nå i påska) + en del mellommåltider som skyr, frukt, godterier og drikker pepsi max :P

Interessant! Kan du ikke liste opp hva du typisk kjøper inn en uke?

Anonymous poster hash: 99498...73d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shit, jeg bruker rundt 150-200 kr i uka.. Og da spiser jeg frokost, lunsj, middag og kvelds fast hver dag (litt dårligere rutiner nå i påska) + en del mellommåltider som skyr, frukt, godterier og drikker pepsi max :P

Hvordan får du det til å gå opp? Jeg bruker gjerne 200-250 på en dag..

Men spennende!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever på 800-1000,- mnd. Er student. Spiser godt og variert. Kjøper knekkebrød, first price, rema-produkter og ellers ting i store kvanta og på salg. Fungerer utmerket godt



Anonymous poster hash: d91ce...208
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan får du det til å gå opp? Jeg bruker gjerne 200-250 på en dag..

Men spennende!

Hehe, er student og sparer mye :) Prøver å bruke så lite som mulig, men kjøper det jeg trenger og har lyst på. Handler gjerne en gang i uka, sparer mye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er student og sparer mye :) Prøver å bruke så lite som mulig, men kjøper det jeg trenger og har lyst på. Handler gjerne en gang i uka, sparer mye på det.

Smaaaart, det er ikke jeg så flink på haha. Men kudos til deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne gjort det men a) er kresen og b) har matallergier. Bønner og havregrøt er det verste jeg vet. Jeg kaster opp av det dessverre. Brød tåler jeg ikke, samme med melkeprodukter. Så ja, hva kan jeg spise da? Nå lever jeg på rugsprø med kalkunfilet, bananer og kjøtt og grønnsaker.. føles som jeg bruker en formue på mat.



Anonymous poster hash: c6c0b...fff
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Funky Punk

Hva skal du leve på? Selv om man handler inn en gang i uken, er det likevel kun 35kr pr dag...

Anonymous poster hash: 99498...73d

Burde ikke være noe problem om det kun er snakk om handling av mat.

Vi er 2 voksne, spiser god, sunn og hjemmelaget mat. Bruker ca 2000kr pr mnd og da er hygieneartikler, såpe til oppvaskmaskin, skuresvamper, vaskepulver m.m. inkludert i summen

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herregud jeg skjønner ikke hvor alle mine penger går :sjokkert: note to self: ta vare på kassalappen!!



Anonymous poster hash: 7408b...ead
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tenke meg at det er billigst å lage store porsjoner og fryse ned. Da unngår man jo også at det man evt. har av rester blir dårlig, eller at man glemmer å bruke det.

Jeg tror i alle fall dette er billig:

Supper (spesielt løksuppe)

Lapskaus

Nudler

Bananer (lunsj, mellommåltid)

Matvarer som er utgått og på tilbud

Ris

Poteter

Havre

10-kroners marked på spar (tror jeg)

Det er sikkert lurt å bruke litt tid på butikken, og gjerne flere butikker for å finne ut hvor varen er billigst, og gjerne sjekke ut tilbudsaviser ol. Har du rester fra dagen før, så er det lurt å bruke det til feks. kveldsmat, eller bruke restene i en ny rett. Og aldri kast rester! Frys ned om det er mulig. Og ikke lag for mye mat, slik at det ender opp med å bli dårlig og kastes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...