Gå til innhold

Hvor mye godteri, brus og potetgull osv. spiser du i uka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Brus har jeg kuttet helt ut, jeg har vært avhengig og må holde meg langt unna. Det samme gjelder egentlig godteri, men jeg spiste litt nå i påsken. Unngår stort sett gods, de gangene godterisuget står på som verst tar jeg meg et par biter mørk sjokolade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Booker

En halv boks nøtter fra nøttefabrikken i helgene :sikle:

Drikker også Pepsi Max, men har begynt å trappe ned. Men en gang i måneden kjøper jeg som regel en liten pose smågodt evt. en pose tortilla cheese fra Maarud.

Er ikke så glad i sjokolade eller kake, men er derimot avhengig av frukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snacks og brus kan jeg fint styre unna men jeg er en sjokolademoms uten like. Er i gang med avvenning nå og i kveld blir det jordbær med vaniljeyoughurt :)

Hvis jeg først lar viljestyrken fare kan jeg fint spise sjokolade hver dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er avhengig av pepsi max og må ha minst 1/2 liter hver dag. Potetgull kjøper jeg svært sjeldent. Sjokolade spiser jeg alt fra 0-7 ganger i uka, men det er det beste jeg vet. Prøver å begrense meg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er avhengig av Red Bull så går mye i det.. Og Cola, og sjokolade og potetgull... :sjenert:

Prøver å spise dette i helgene da, så det er jeg flink til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel ikke i det hele tatt. Spiser litt 86% sjokolade innimellom da, kanskje gjennomsnittlig 40 gram i uken eller noe deromkring. Synes nesten ikke det tells som godteri.

Elsker sukker og søtt, men vil heller fylle opp energibehovet med sunnere og med næringsrik mat, sånn både for helsa og vekten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei fy søøøøøren det er så uuuusunt azza så kan ikke spise sånt! Min lørdagskos er strimlede gulrøtter og destillert vann.

Anonymous poster hash: 96b0e...b99

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Booker

Nei fy søøøøøren det er så uuuusunt azza så kan ikke spise sånt! Min lørdagskos er strimlede gulrøtter og destillert vann.

Anonymous poster hash: 96b0e...b99

Syntes du det er støtende/irriterende? Virkelig?

Skal mye til altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

varierer veldig her også.

før spiste jeg sjokolade heeeele tiden, sånn typ hver dag. men så spiste jeg meg lei og jeg har ikke fått tilbake den sjokoladecravingsen. syns ikke det er like godt lenger og kjøper det ganske sjeldent.

chips derimot er det værre med. før spiste jeg det aaaldri, men etter sjokoladetiden min gikk jeg plutselig over til chips. syns det er mye bedre. i gjennomsnitt går det vel ca 1 pose i uka. klarer det som regel uten problem også. men i dag har jeg et chipscravings jeg ikke har hatt på lenge, så må faktisk gå å kjøpe en pose før det klikker for meg, haha. så, pluss minus 1 pose i uka vil jeg si.

smågodt spiser jeg aldri. og om jeg spiser det så blir jeg lei etter 2-3 biter. så det har jeg slutta å kjøpe. blir bare ståendes i mange dager og kasta til slutt uansett. haha. er ganske kresen på godteri egentlig, godt noe godt kommer ut av det å være kresen!

brus: før heeele tiden. nå: blitt bedre. noen ganger har jeg et par flasker i uka, andre ganger mindre/mer. veldig opp og ned det der. men kjøper som regel bare de uten kcal uansett, og det blir man hvertfall ikke feit av så jeg bryr meg egentlig ikke så mye om jeg drikker mye/lite av det. værre med chips som er den kaloribomba. jaja



Anonymous poster hash: 8d4cb...83b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

drikker cola hver dag (0,5-1,5 L). spiser ca en halv sjokoladeplate i uka. har aldri vært noe glad i godteri. potetgull spiser jeg bare litt av på fest eller besøk. spiser baconsnacks på kino da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca. ingenting.

Er ingen helgen, bare foretrekker å få kaloriene mine fra mat og vin enn fra godteri. Er også min erfaring at dersom man kutter ned, forsvinner behovet. Brus har jeg aldri drukket mye av.

En god pizza > chips for min del.



Anonymous poster hash: abbf4...aa6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest daisydaisy

Her går det mest i potetgull (nesten alle sorter) og de største sjokoladeplatene fra Freia. Kan spise dette 1-3 ganger hver uke, noen ganger 1 gang, andre ganger oftere, og noen uker kan jeg ikke huske, så da har jeg vel ikke spist det heller? :klo: Drikker omtrent aldri brus, kun til alkohol (oops) eller når jeg virkelig har lyst på, som pleier å være sjelden. Har blitt noe oftere det også. Også blir det litt smågodt, kaker og iskrem med venninner en gang i blant.

Huff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 pose potetgull mer eller mindre, 1 stor plate sjokolade, 1 stor flaske brus



Anonymous poster hash: f3cc4...8f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen brus, ikke potetgull - av og til popcorn og sjokolade hver dag. Ca en halv av en eller annen type.



Anonymous poster hash: b3b71...d28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever sukkerfritt, så snop rører jeg ikke. Men det hender det blir noen glass lett-brus i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt sjokolade litt for ofte. Var en periode det var hver dag, men nå klarer jeg meg stort sett med helgene pluss en dag i uka, går som oftest i Stratos da. Andre typer godteri er jeg heldigvis ikke særlig glad i. Potetgull må jeg bare la være å kjøpe, synes det er mye å spise en pose alene, og når den først er åpnet går den unna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Prøver å holde det til helgene. Gjennomsnittlig spiser jeg sikkert 100g sjokolade og en neve smågodt i uka + 0,5 liter brus og en halv pakke potetgull. Man blir sunnere av å være fattig student!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokolade: stortsett hver dag, men med god samvittighet og i små mengder.

Chips liker jeg kun veldig få utvalgte sorter av, så jeg kjøper kanskje en pose en gang i mnd eventuelt annenhver mnd så tar jeg meg noen få flak i ny og ne.

Av brus drikker jeg kun Cola Zero og Pepsi max, så det drikker jeg nærmest hver dag :)

Jeg liker best å ta litt hver dag fremfor å ta helt av en kveld i uka, men folk er forskjellige :) Ettersom jeg teller kalorier og sånt så er det enklere å "holde dietten" på den måten siden jeg ikke spiser for mye samtidig som jeg fremdeles kan spise det jeg har lyst på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Uff, denne helgen har jeg spist nok godteri og mat for et helt år. Jeg spiser aldri godteri i hverdagene, og spiser veldig sunt man-tors, men skeier ut i helgene.

Jeg har spist:

To poser superchips

150 gram melkesjokolade

3 boller

Smågodt på kino

Halv biffpizza fra den lokale pizzaforhandleren

Må skjerpe meg, neste helg blir det andre boller.

Er det noen andre som har stappet i seg så mye sukker og snacks denne helgen?



Anonymous poster hash: 8f04e...ea5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg fortelle noe jeg aldri har fortalt noen før: Siden jeg flyttet hjemmefra inntil for noen måneder siden har jeg spist en hel (stor) sjokoladeplate hver dag. Stort sett i skjul. :P

Så innså jeg at jeg satt på direktetoget til diabetes og tok meg sammen. Nå spiser jeg søtsaker kanskje to-tre dager i uka og er blitt flinkere til å ikke sluke hele plata på én gang.

Deler en chipspose med samboeren annenhver uke ca og tar meg en colaboks like ofte.

Innså nettopp at jeg ikke har spist ett gram sukker hele uka. Det funker så lenge jeg spiser masse frukt. *stolt*

Endret av sukkerspinnn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...