Gå til innhold

Kiwi-regelen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvordan er Kiwi's regler med varer som er utgått på dato?

Får man de gratis, får man varene gratis inkludert verdien av dem eller får man varen gratis inkludert den samme varen som ikke er utgått på dato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Invicta
Hvordan er Kiwi's regler med varer som er utgått på dato?

Får man de gratis, får man varene gratis inkludert verdien av dem eller får man varen gratis inkludert den samme varen som ikke er utgått på dato?

-Hvis varen går ut på dato i dag eller i morgen får du varen gratis.

-Hvis varen er gått ut på dato får du tilsvarende vare som ikke er utgått.

-Hvis butikken ikke har tilsvarende vare, får du penger tilsvarende det varen koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke ts

Hva med frukt og grønt garantien da? Finner ofte mye dårlig frukt hos kiwi, kan jeg ta det med til kassa å si at "hei, denna er dårlig, kan jeg få dobbelt penger av dere?"

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Hvis varen går ut på dato i dag eller i morgen får du varen gratis.

2 -Hvis varen er gått ut på dato får du tilsvarende vare som ikke er utgått.

-Hvis butikken ikke har tilsvarende vare, får du penger tilsvarende det varen koster.

2 Men da er det jo bare å velge en annen vare av den samme, i stedenfor å å si fra til butikken?

Dette høres ikke akkurat ut som noe man kan bli rik på. For hvor ofte er det butikken kan gi det varen koster?

Men skjønner ikke at Kiwi-Bob har klart i tjent over en million på dette. Leste at han hadde rundt 2 millioner på kontoen og en egen kwikonto med 700 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For hvor ofte er det butikken kan gi det varen koster?

Jeg mener, hvor ofte er det at butikken ikke har varen inne så de må gi varens verdi i penger steden for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nok ikke mye han bruker på mat, for han får jo det meste gratis. Og det er jo en del varer han får penger for også, fordi de har gått ut på dato. Det er nok sånn han gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gabriela

Få deg en jobb sånn som resten av oss om du trenger penger, jeg jobber på kiwi selv og selv om jeg må smile pent og være verdens mest hyggelige person når jeg er på jobb, så synes jeg at datojegerne er vanvittig irriterende. Poenget er ikke at de leter etter varer, men ingen jeg har opplevd leter etter datovarer klarer å oppføre seg som folk. Greit å være gjerrig, men makan! :filer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _Leela_

De store pengene ligger vel i å finne f.eks øl som har gått ut på dato. Dette har ikke butikkene lov til å levere ut så derfor får man penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med frukt og grønt garantien da? Finner ofte mye dårlig frukt hos kiwi, kan jeg ta det med til kassa å si at "hei, denna er dårlig, kan jeg få dobbelt penger av dere?"

:sjenert:

klart du kan :jepp: Det er jo det de reklamerer for! Viss man finner grønnsaker med myggel på betyr det jo bare at de butikkansatte ikke har gjort jobben sin godt nok, og da får de se og punge ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Sofie_*
Få deg en jobb sånn som resten av oss om du trenger penger, jeg jobber på kiwi selv og selv om jeg må smile pent og være verdens mest hyggelige person når jeg er på jobb, så synes jeg at datojegerne er vanvittig irriterende. Poenget er ikke at de leter etter varer, men ingen jeg har opplevd leter etter datovarer klarer å oppføre seg som folk. Greit å være gjerrig, men makan! :filer:

Gjerrig?

Jeg er iblant på datojakt på kiwi. Det har ingenting med gjerrighet å gjøre. Jeg gjør det fordi jeg har dårlig råd og det å finne gratisvarer til en hundrelapp eller to kan gjøre uka bedre for meg og mine.

Jeg fant for eksempel to svineindrefileter som gikk ut på dato dagen etter, og fikk denne gratis. Da ble det skikkelig søndagsmiddag på meg og familien, istedet for pølser og potetmos.

Jeg leter etter datovarer med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanvittig irriterende. Poenget er ikke at de leter etter varer, men ingen jeg har opplevd leter etter datovarer klarer å oppføre seg som folk. Greit å være gjerrig, men makan! :filer:

Hvordan er det de oppfører seg?

Når arbeidsgiveren din har lagt opp til et system hvor det faktisk går an å leve av dette så bør du ikke være overrasket over at folk faktisk gjøre det. Reise rundt å leite etter penger er jo en grei og variert jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få deg en jobb sånn som resten av oss om du trenger penger,

Slike svar vil jeg helst ikke se i fremtiden. Hvordan vet du om ts har jobb eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bortett fra at det motiverer ansatte til å være nøye med dato og kvalitet, hva er årsaken til at Kiwi gjør dette? De må da tape enormt mye på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Spinell
Men bortett fra at det motiverer ansatte til å være nøye med dato og kvalitet, hva er årsaken til at Kiwi gjør dette? De må da tape enormt mye på det..

Nei, tvert imot sparer de penger på det, både fordi de produserer mindre avfall og fordi de får en del gratis rydding i hyllene ved at kundene saumfarer alle reoler for utgåtte varer.

Endret av Spinell
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få deg en jobb sånn som resten av oss om du trenger penger, jeg jobber på kiwi selv og selv om jeg må smile pent og være verdens mest hyggelige person når jeg er på jobb, så synes jeg at datojegerne er vanvittig irriterende. Poenget er ikke at de leter etter varer, men ingen jeg har opplevd leter etter datovarer klarer å oppføre seg som folk. Greit å være gjerrig, men makan! :filer:

Skaffe deg en annen jobb om du synes det er så forferdelig irriterende at folk benytter seg av noe Kiwi annonserer med så man omtrent blir svimmel. Virker som du har misforstått en del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men bortett fra at det motiverer ansatte til å være nøye med dato og kvalitet, hva er årsaken til at Kiwi gjør dette? De må da tape enormt mye på det..

De har tjent mye på det fra oss. Jeg kikker ikke etter utgåtte varer, men tanken på å handle i en butikk med billige varer, frisk frukt, og mat som sansynligvis ikke er gått ut på dato er fristende for meg. Så jeg har blitt en mer trofast kunde etter disse garantiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gabriela
Gjerrig?

Jeg er iblant på datojakt på kiwi. Det har ingenting med gjerrighet å gjøre. Jeg gjør det fordi jeg har dårlig råd og det å finne gratisvarer til en hundrelapp eller to kan gjøre uka bedre for meg og mine.

Jeg fant for eksempel to svineindrefileter som gikk ut på dato dagen etter, og fikk denne gratis. Da ble det skikkelig søndagsmiddag på meg og familien, istedet for pølser og potetmos.

Jeg leter etter datovarer med god samvittighet.

Hvorfor har du dårlig råd? Du har selvfølgelig all rett til å lete etter datovarer, siden garantiene er der, men du mener vel ikke at Kiwi skal brødfø deg? :filer:

Hvordan er det de oppfører seg?

Når arbeidsgiveren din har lagt opp til et system hvor det faktisk går an å leve av dette så bør du ikke være overrasket over at folk faktisk gjøre det. Reise rundt å leite etter penger er jo en grei og variert jobb.

Disse garantiene innebærer veldig mye roting i hyllene, gjemming av datovarer (også kalt svindel), ødelegging av varer (f.eks. klemme på tomater for at de skal bli ødelagte m.m).

Jeg er fullstendig klar over at det er Kiwis feil at dette skjer, det har jeg aldri nektet på. Jeg er heller ikke så veldig overrasket, selv om dette ikke er noe jeg selv ville gjort. Det som er det verste er at disse garantiene fører til økt svinn (dessverre får ikke vi lov til å prise ned daggammelt brød f.eks. noe man får lov til i andre kjeder som f.eks. Spar), det tar mye tid i kassen som jeg heller ville ha brukt på det å yte bra service til kundene mine. Jeg føler at garantiene tar opp så mye tid at det går ut over andre ting.

Slike svar vil jeg helst ikke se i fremtiden. Hvordan vet du om ts har jobb eller ikke?

Dette er et diskusjonsforum, jeg sa min mening. Det er ikke stort du kan gjøre med det.

Skaffe deg en annen jobb om du synes det er så forferdelig irriterende at folk benytter seg av noe Kiwi annonserer med så man omtrent blir svimmel. Virker som du har misforstått en del.

Jeg har ikke misforstått noe som helst. Ser at jeg er krass i innlegget mitt, men det er jo ikke som at dette er noe jeg viser eller sier i RL. Alle har noe som irriterer de i jobben sin, det betyr ikke at man burde bytte jobb. Kommer folk med datovarer smiler jeg og yter maks service. Om jeg da vil komme med et hjertesukk på et anonymt forum, må jeg få lov til det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du dårlig råd? Du har selvfølgelig all rett til å lete etter datovarer, siden garantiene er der, men du mener vel ikke at Kiwi skal brødfø deg? :filer:

Hva er det for en kommentar? Når kiwi har en sånn ordning må de regne med at folk bruker den også, uavhengig av personlig økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gabriela
Hva er det for en kommentar? Når kiwi har en sånn ordning må de regne med at folk bruker den også, uavhengig av personlig økonomi.

Selvfølgelig, men hva om Kiwi ikke hadde hatt det? Situasjonen h*n nevnte ved at h*n fikk varen/e gratis er i mine øyne kjempegreier, for ellers hadde jo det blitt kastet. Men at man skal tjene penger på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et diskusjonsforum, jeg sa min mening. Det er ikke stort du kan gjøre med det.

For et svar.

Jeg oppfatter det nå som temmelig frekt å brøle ut "skaff deg en jobb om du trenger penger" når noen spør om noe. Hva vet vel du om ts har jobb eller ikke?

Om du ikke tåler at kundene på Kiwi benytter seg av en fult lovlig regel så får du heller se til å bytte jobb i stedenfor å sitte der som ei sur gammal kakklehøne.

Og, jeg bare sa min mening :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...