Gå til innhold

Permanente bølger og volum i håret


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har langt hår med bittelitt fall i, og har lyst på mer volum og krøller/bølger. Gidder ikke å styre med krølltang eller slikt hver dag, så jeg lurer på om det finnes behandlinger som gir et mer langvarig effekt - samt prisen på en slik evt behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har langt hår med bittelitt fall i, og har lyst på mer volum og krøller/bølger. Gidder ikke å styre med krølltang eller slikt hver dag, så jeg lurer på om det finnes behandlinger som gir et mer langvarig effekt - samt prisen på en slik evt behandling?

Jeg sverger til å bruke hårruller fremfor krølltang. Krøllene sitter både bedre og lengre. Bruk leggevann. Kan anbefales.Alternativet er jo en dyr permanent da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Grete_*
Hvor lenge varer bølgene med hårruller og leggevann?

De sitter godt frem til neste hårvask i mitt hår. Det kan jo være noe individuelt det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Grete_*
hva er leggevann?

Hva bruker dere for å få hold og og hvor kjøpes ruller?

Leggevann gir godt hold. Kjøpes i parfymeri, der har de også gode ruller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd

går an å få tatt en volum-permanent med frisøren.

Vet ikke hva det koster, men resultatet er ganske bra :)

Mamma tok permanent på meg når jeg var 17-18 år.

Om jeg børstet håret etter jeg hadde dusja, var det stritt som det pleier, men om jeg puffet opp håret med skum, uten å børste etter jeg dusja, så hadde jeg masse flotte krøller :)

For meg funka det veldig bra! Har lyst å gjøre det igjen nå, for jeg er også lei av å måtte style det så innmari for å få volum.....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Problematique

Jeg betalte nettopp 950kr for permanent på Tango frisør. De andre jeg var innom (Nikita, Clippso) skulle ha rundt 1100kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Jeg betalte nettopp 950kr for permanent på Tango frisør. De andre jeg var innom (Nikita, Clippso) skulle ha rundt 1100kr.

Fikk du bølger da, eller bare krøllete krøll?

Har ikke prøvd volumkrøll-varianten, men har veldig lyst :)

Kjenner ei som tok korketrekker-krøller, og de var helt nydelige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smaragd
Jeg fikk ødelagt saueull.

Uff da.... :sjenert:

Kanskje jeg heller skal gå til mamma igjen jeg da... hun har tatt hjemmepermanent på meg tidligere, men jeg ønsker meg litt større krøller enn det hun har spoler til, og om jeg må kjøpe nye spoler til hele håret blir det dyyyyrt! :(

Lykke til med håret ditt da... Håper det ikke er helt umulig å gjøre noe med. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har tatt permament med GODT resultat da? Hvor lenge varer det? Hvordan blir krøllene?

Jeg har tykt, langt og ganske flatt hår som jeg vil ha volum og bølger eller krøller i. Gidder ikke å styre med ruller og slikt hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter permanenten i helt til håret gror ut igjen? Ser det i så fall ikke litt rart ut dersom man opprinelig har helt rett hår og har tatt permanent og det begynner å gro ut? Halve håret glatt og halve håret krøllete liksom? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg tok en bra permanent for 4-5 år siden, jeg hadde da helt ufarget hår, som er en fordel, krøllene ble kjempe fine! De brukte de største spolene på meg ogjeg fikk volum/slappe krøller. veldig fint. kunne få mer spenst i krøllene ved bruk av skum + hårføner med et endestykke til krøller.

har i senere tid tatt permanent igjen, men da i farget hår, det ble veldig tørt! brukte i tillegg den svakeste styrken på permanent oljen, men det ble tørre tupper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tok en bra permanent for 4-5 år siden, jeg hadde da helt ufarget hår, som er en fordel, krøllene ble kjempe fine! De brukte de største spolene på meg ogjeg fikk volum/slappe krøller. veldig fint. kunne få mer spenst i krøllene ved bruk av skum + hårføner med et endestykke til krøller.

har i senere tid tatt permanent igjen, men da i farget hår, det ble veldig tørt! brukte i tillegg den svakeste styrken på permanent oljen, men det ble tørre tupper.

Permanent er sterke saker. Det er jo en ulempe også når håret vokser ut, at noe av håret er krøllet, mens den nyvokste er glatt.

Har selv sluttet å ta permanent. Nå ruller jeg det heller opp på hårruller, når jeg vil ha krøll. Sliter ikke særlig på håret heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen forklare hvordan dette med hårruller egentlig fungerer? Ruller man bare håret opp i ruller og lar det tørke? Må man føne? Må man bruke leggevann eller andre produkter? Hvor lenge holder krøllene seg? Tar det lang tid å krølle håret på denne måten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så på en krølltang hos expert som kostet 800 kr. Dette synes jeg er i meste laget med tanke på at jeg ikke vet hvor fornøyd jeg vil bli med den.

Tangen var spesielt for folk med farget hår, og gjør at fargen ikke blir blass...

Jeg farger ikke håret, så jeg har ikke bruk for en sånn krølltang, men den var den eneste med litt størrelse. Jeg vil ha litt store krøller/bølger.

Hvor får jeg kjøpt stor, billigere tang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...