Gå til innhold

En ting jeg synes var rart i min Mormors begrvelse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da jeg var i min mormors begravelse. Reagerte jeg på en ting. dette er nok en bagatel men jeg synes det var litt merkelig.

Alle sa selvsakt kondolerer til barna hennes noe som sier seg selv. Og til oss barnebarna. Men jeg merket at ingen sa kondolerer til søsknene hennes. Burde ikke de kondolueres av de som kom i begravelsen på samme måte som barn og barnebarn. Jeg innrømmer at jeg ikke gjorde det selv. Men akkurat nå tenkte jeg. Burde jeg ikke ha gjort det de mistet jo en storesøster.

Kanskje en merkelig ting å reagere på. Men det får så være.



Anonymous poster hash: 65f51...c07
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er ikke lett. I en begravelse er man så full av følelser ogom man ikke kjenner familien rundt så kan det være vanskelig å se hvem som skal kondoleres til.. Men enig i at søsknene også burde fått kondolanse, men kanskje de fikk det etterhvert fra de som kjente de litt bedre?

Kondolerer med tapet av mormoren din. :hug::dagens-rose::hjerte:



Anonymous poster hash: 3688c...ccd
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk med vett og forstand og en smule medfølelse er i stand til å si noe annet enn kondollerer. Jeg hater folk som kommer og sier kondollerer, det bør ikke sies til noen.

I flere dødsannonser står det "ingen kondollering" og lignende - ikke uten grunn.

Dt går fint an å ta folk både store og små i hånde uten å si noe som helst eller noen andre vellmenende ord.

Anonymous poster hash: d05cd...18a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk med vett og forstand og en smule medfølelse er i stand til å si noe annet enn kondollerer. Jeg hater folk som kommer og sier kondollerer, det bør ikke sies til noen.

I flere dødsannonser står det "ingen kondollering" og lignende - ikke uten grunn.

Dt går fint an å ta folk både store og små i hånde uten å si noe som helst eller noen andre vellmenende ord.

Anonymous poster hash: d05cd...18a

100% enig

Anonymous poster hash: cdcdd...041

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% enig Anonymous poster hash: cdcdd...041

Takk. Var litt usikker på om jeg skulle tørre å skrive fra hjertet.

Anonymous poster hash: d05cd...18a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk med vett og forstand og en smule medfølelse er i stand til å si noe annet enn kondollerer. Jeg hater folk som kommer og sier kondollerer, det bør ikke sies til noen.

I flere dødsannonser står det "ingen kondollering" og lignende - ikke uten grunn.

Dt går fint an å ta folk både store og små i hånde uten å si noe som helst eller noen andre vellmenende ord.

Anonymous poster hash: d05cd...18a

Helt uenig.

Greit at noen familier foretrekker å slippe kondolanser, men når det står ingen kondolanser ved graven, så betyr ikke det at det er KUN frasen "kondolerer" de vil slippe. Så det er ikke et argument mot å si "kondolerer".

For min del var "kondolerer" greit å forholde seg til. Jeg var forberedt på at det kom, jeg klarte å forholde meg til det, i motsetning til mye annet som (velmenende, for all del) folk sa og spurte om. Kondolerer virker kanskje kaldt, for meg representerer det deltagelse i sorgen, medfølelse og respekt.

Anonymous poster hash: d2651...303

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste for meg var når folk gråt og brøt sammen når de klemte meg og ble liggende på skulderen.



Anonymous poster hash: 309cf...846
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om hva folk sier når jeg sørger. Ord kan ikke forandre på noen ting. Jeg vet at de nærmeste bryr seg. fra før Og de som møter opp i begravelsen bryr seg også.
Det verste med ordet "kondolerer" er.. hva i svarte skal jeg svare tilbake? Takk? Du også? Back at'cha dude".

Da er det bedre å ikke si noe som helst.



Anonymous poster hash: 5a3dc...839
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk med vett og forstand og en smule medfølelse er i stand til å si noe annet enn kondollerer. Jeg hater folk som kommer og sier kondollerer, det bør ikke sies til noen.

I flere dødsannonser står det "ingen kondollering" og lignende - ikke uten grunn.

Dt går fint an å ta folk både store og små i hånde uten å si noe som helst eller noen andre vellmenende ord.

Anonymous poster hash: d05cd...18a

Så enig!Jeg hater det ordet og bruker det aldri selv.Det føles bare så kaldt,upersonlig og helt unaturlig.

Anonymous poster hash: 5ca34...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...