Gå til innhold

fått øyekatarr uten å bli smittet?


LadyGirl

Anbefalte innlegg

Jeg våknet opp i dag og merket at øyet hadde endel smuss eller hva det kalles. Jeg gikk og vasket det bort og når jeg ser i speilet tror jeg det ene øyet er en smule rødt...

Hva er dette? er det Øyekatarr? og hvis det er det, hvordan fikk jeg det når jeg har vært hjemme hele helga, ikke hatt besøk, ikke hatt kontakt med andre...

Kan tilføye at jeg har hatt øyekatarr for noen årsiden da jeg ble smittet av barnehage unger, og er forøvrig det samme øyet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Øyekatarr kan komme av så mangt, du kan feks få det av å gni deg i øynene med skitne hender eller bade i forurenset vann (jeg fikk det da jeg badet i Oslofjorden for mange år siden).

Det er dermed ikke nødvendig å bli smittet av noen, men det smitter ekstremt fort når man først har fått det.

Det er heller ikke sikkert at det er øyekatarr før du har våknet opp med så mye puss på øyet at du ikke får dem opp minst to dager på rad. Noen ganger får man litt bøss på øyet og så blir man rød fordi man gnir seg og det blir irritert, men så går det over dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du øyekatarr. eller annen øyebetennelse, eks sti. så klør det veldig i øyet, det vil føles som at det er noe innpå øyet som du ikke får vekk. det vil være en del verk der inne,ikke bare når du våkner opp, men hele dagen. og du hovner mest sansynlig opp. trur du at du har en betennelse på øyet, må du gå til legen å få antibiotikasalve/dråper.



Anonymous poster hash: 7ecd3...fda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyebetennelse kan begynne som en sti på øyet og utvikle seg videre. Men må selvfølgelig ikke utvikle seg. Det behøver ikke å være smitte.

Men man smitter fort seg selv, fra det ene øyet til det andre.



Anonymous poster hash: 265e3...8a4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...