Gå til innhold

mye kaker og sjokolade på jobben.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å spise mest mulig sunt, men jeg synes det er mye junk food på jobben. Det er alltid noen som tar med kakerester etter bursdager osv. På jobben er de livredd for allt som har med røyk og alkohol, men kaker, sjokolade osv er helt OK. Samtidig så kvier jeg med for å ta dette opp i plenum.



Anonymous poster hash: b7020...52d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo, jeg vet. Men når noen setter ei kake rett foran meg blir fristelsen ofte for stor. I tillegg så har vi også ei dame på jobben som er på grensa til å ha diabets, ser ikke ut til at det betyr så mye.



Anonymous poster hash: b7020...52d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det på jobben min og. Spiser litt på en fredag av og til og lar vær ellers. Kan ikke forvente at folk skal ta hensyn til din (mangel på) selvkontroll alltid ;)

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Altså... det er da overhode ikke spiseplikt om noen er så hyggelige at de tar med kake eller sjokolade på jobb?

Damen som er 'på grensen til å ha diabetes', hva nå det betyr... er vel også voksen og i stand til å ta legens råd til følge?

Det er ingen hos oss som blir sure dersom noen sier 'neitakk', og defintivt ikke dersom de skulle få en medisinsk forklaring på hvorfor, noe som aldri er nødvendig.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det, men det er regler på alt annet.

Det er ikke lov å henge opp/maile privat annonser, vi skal være anstendig kledd, ikke lov å bringe med alkohol (selvsagt), ikke lov å røke verken inne i eller utenfor bygget (røyer ikke) osv.



Anonymous poster hash: b7020...52d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The damned

Har også hatt en jobb der det var endel kaker og søtt,men det var alltid noen som ikke spiste så det er vel bare å si nei takk eller ikke spise hver gang?

Et annet sted jeg jobbet var det bare søtt på fredager,så mulig det kunne vært mulig å innføre noe sånt?

Men da må du vel få med deg de andre på det. Kanskje det er flere som synes det er vanskelig å la være å forsyne seg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobba også på en jobb der det var myye kake og godis ,å i jula og påsken var det faktisk noen som grua seg til å gå på jobb! syns egentlig man kan ha en regel på jobb om at det ikke skal være lov å ha med utenom fredag!

når jeg jobba var jeg ung å frisk, så det gjorde ikke meg noe, men nå som jeg er overvektig så hadde det nok plaga meg mye mere

Endret av #Sunrise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La være å spise..?

De eier ikke selvkontroll!

Det er som ultraovervektige som forteller at de "nesten ikke" spiser, og "ikke kan" gå ned i vekt. Så får de seg en slankeoperasjon som tvinger dem til å spise lite og kiloene raser av. Men fortsatt vil de hevde at de ikke kan gå ned i vekt, det var en "magisk" operasjon som gjorde det. Ingen selvinnsikt!

Anonymous poster hash: 34c0e...36b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det, men det er regler på alt annet.

Det er ikke lov å henge opp/maile privat annonser, vi skal være anstendig kledd, ikke lov å bringe med alkohol (selvsagt), ikke lov å røke verken inne i eller utenfor bygget (røyer ikke) osv.

Anonymous poster hash: b7020...52d

Kake er litt annerledes :P

Vi har kake hver fredag. Ikke alltid jeg spiser. Man bestemmer selv.

Anonymous poster hash: 71bab...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobba også på en jobb der det var myye kake og godis ,å i jula og påsken var det faktisk noen som grua seg til å gå på jobb! syns egentlig man kan ha en regel på jobb om at det ikke skal være lov å ha med utenom fredag!

når jeg jobba var jeg ung å frisk, så det gjorde ikke meg noe, men nå som jeg er overvektig så hadde det nok plaga meg mye mere

Kan man ikke bare holde seg unna da?

Her hjemme har vi alltid godteri, men spiser det kun på helg. Er ikke alltid hver helg vi spiser godteri heller.

Man må kunne ha selvkontroll. Hverken du eller jeg er vel barn så vi klarer å forstå konsekvensene av det vi gjør.

Anonymous poster hash: 71bab...166

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke bare holde seg unna da?

Her hjemme har vi alltid godteri, men spiser det kun på helg. Er ikke alltid hver helg vi spiser godteri heller.

Man må kunne ha selvkontroll. Hverken du eller jeg er vel barn så vi klarer å forstå konsekvensene av det vi gjør.

Anonymous poster hash: 71bab...166

Jeg kan fint klare å stryre unna, men det er ikke så lett når det står sjokoladekake forran deg hver dag, å man føler man må spise fordi dem deler ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan fint klare å stryre unna, men det er ikke så lett når det står sjokoladekake forran deg hver dag, å man føler man må spise fordi dem deler ut!

Du kan bare si "neitakk" om de deler ut. Du er ikke forpliktet til å spise. Ta med en frukt i stedet f.eks og spis den :)

Anonymous poster hash: 71bab...166

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bare si "neitakk" om de deler ut. Du er ikke forpliktet til å spise. Ta med en frukt i stedet f.eks og spis den :)

Anonymous poster hash: 71bab...166

å jasså er du på slankern? hvorfor det? neimen herregud, ingen har da vondt av litt sjokolade! å dette er bare noen av kommentarene som blir nevnt på arbeidsplasser! det er en uting å ta med godter på jobb hver dag, det holder lenge med en gang i uka!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er faktisk bare å la være å spise. Det er ikke jobb og kolleger sitt problem at du ikke kan begrense deg. Innføre regler på at det bare er lov med kake om fredagen, alvorlig talt, dette er arbeidslivet og ikke barnehagen, grav frem selvdisiplinen!



Anonymous poster hash: 692bf...a48
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lov å si nei, men jaggu ikke lett. Det er kaker i hytt oh pine, bursdager feires titt og ofte. Noen feirer hjemme også, og tar med rester.

Noen er bakeglade, og tester varene på kollegaer.

Hos oss er det alkohol. Det er aldri sammenkomst uten alkohol.

Er det også turer, så er det med alkohol der også.

Ikke alle er glade i dette. Når 97 prosent syns dette er ok, så har man ikke lyst til å ta det opp.



Anonymous poster hash: 66f85...a5d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker å spise mest mulig sunt, men jeg synes det er mye junk food på jobben. Det er alltid noen som tar med kakerester etter bursdager osv. På jobben er de livredd for allt som har med røyk og alkohol, men kaker, sjokolade osv er helt OK. Samtidig så kvier jeg med for å ta dette opp i plenum.

Anonymous poster hash: b7020...52d

Er du gledesdreper i tillegg til kostholdsfanatiker?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

å jasså er du på slankern? hvorfor det? neimen herregud, ingen har da vondt av litt sjokolade! å dette er bare noen av kommentarene som blir nevnt på arbeidsplasser! det er en uting å ta med godter på jobb hver dag, det holder lenge med en gang i uka!

Jeg har aldri opplevd slik i alle fall. Da får du bare være sterk nok til å si "ja, jeg er på slankern". Er da bare bra det i grunn :)

Igjen så bestemmer du selv!

Anonymous poster hash: 71bab...166

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...