Gå til innhold

naboklager


Uglå

Anbefalte innlegg

Trenger råd..Vi er en familie på 4.med 2 små barn som våkner tidlig.rundt 7.vi fikk klager av en dame som bur under oss om at hun ikke fikk såve når barna våknet så tidlig .Hun jobber ikke og har ikke barn selv. Og har en hjerneskade men bor for seg selv. Fikk snakt med henne og hun sa det gikk bra..Dette var for noen dager siden..i dag fikk vi telefon av huseier at hun hadde fått mail av styrer og at hun nede og eller flere hadde klagd på at det var krangling , bråk om kveld og nettene, smelling med dører osv..er så fortvilt for vi er rolige og krangler ikke.såver om natten , skal jo tidlig opp på jobb og har barn som skal i bhg..tingen er at naboen våres som bur vegg i vegg med oss hat bråkt veldig mye. Hatt folk og drokke.hørt mye brøling og donking i vegg .De brøler til hunden sin og slepper den ut midt på natta.de er begge hjemme og jobber ikke.jeg vet ikke om brølingen og lydene jeg har hørt er krangling eller at de spiller tvspill høylytt. De sa de spilte. Vi snakte me di for noen mnd siden og har roet seg, men jeg våknet en natt sist uke av brøling og donking i veggen. . Å nå..får vi skylden for dette og vi kan bli kastet ut ! Hva skal vi Gjøre ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere blir ikke kastet ut så fort, dere har mange rettigheter som leietakere. Det er bare å si det som det er til styret



Anonymous poster hash: 05b2f...3a5
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det ordner seg for vi ønsker ikke å flytte. Men jeg forstår ikke hvorfor vi skal få sånne klager når det ikke er oss.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger råd..Vi er en familie på 4.med 2 små barn som våkner tidlig.rundt 7.vi fikk klager av en dame som bur under oss om at hun ikke fikk såve når barna våknet så tidlig .Hun jobber ikke og har ikke barn selv. Og har en hjerneskade men bor for seg selv. Fikk snakt med henne og hun sa det gikk bra..Dette var for noen dager siden..i dag fikk vi telefon av huseier at hun hadde fått mail av styrer og at hun nede og eller flere hadde klagd på at det var krangling , bråk om kveld og nettene, smelling med dører osv..er så fortvilt for vi er rolige og krangler ikke.såver om natten , skal jo tidlig opp på jobb og har barn som skal i bhg..tingen er at naboen våres som bur vegg i vegg med oss hat bråkt veldig mye. Hatt folk og drokke.hørt mye brøling og donking i vegg .De brøler til hunden sin og slepper den ut midt på natta.de er begge hjemme og jobber ikke.jeg vet ikke om brølingen og lydene jeg har hørt er krangling eller at de spiller tvspill høylytt. De sa de spilte. Vi snakte me di for noen mnd siden og har roet seg, men jeg våknet en natt sist uke av brøling og donking i veggen. . Å nå..får vi skylden for dette og vi kan bli kastet ut ! Hva skal vi Gjøre ??

Begynn på et svar til eier og styre.

Påpek at dere ikke har bråkt og kranglet, så dere forstår ikke hvorvor dere blir beskylt for det.

Du kan nevne at det har vært bråk i huset, med det har ikke stammet fra deres leilighet.

Si at det enest dere har hørt fra naboer er negativ reakson på at familien står opp ca kl 07.00 hver morgen, da det passer naboen under som ikke jobber dårlig.

(Man har full rett til å stå opp på den tiden!)

Bruk litt tid på å formulere brevet, og få gjerne hjelp.

De har ingen "sak" på dere, men dere må bestride anklagene!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan gjøre er å bruke opptakerfunksjonen på telefonen din når naboene bråker som verst. På andriod har jeg en ASR opptaker den fungerer fint ved nabobråk!

Sett deg til å skrive et brev til styret eller til utleier der du forklarer det du har forklart her. Få ektefelle til å signere i tillegg til deg.

Snakk med utleier og spør om hun vil videreformidle til styret eller om du skal gjøre dette. Stilletiden pleier å være mellom 22/23 og 7. Det er også noe lover om stille i det offentlige rom, men husker ikke akkurat nå.

Anonymous poster hash: 9e41f...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere må jo si ifra til både styret og de andre at bråket kommer fra naboen deres og ikke dere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med Themis og Evilposelos. Vanligvis ville jeg ikke kommentert skrivefeil, men her må du jobbe med språket hvis du vil svare skriftlig. Be om hjelp hvis du trenger det. Du blir lettere tatt på alvor hvis du sender en ryddig og noenlunde feilfri mail. Uansett skal du ikke være redd for å bli kastet ut – dere har jo ikke brutt noen regler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...