Gå til innhold

Flaut å ta bussen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er flaut å ta bussen til jobb og gå det stykket fra bussen og inn. Kolleger kjører forbi og noen har til og med spurt om jeg ikke har lappen (!). Jeg er student og har ikke god råd, men synes det er flaut å skulle snakke om det. Hva bør jeg gjøre??



Anonymous poster hash: b5e9f...62d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si du tar bussen?

Har aldri opplevd at noen reagerer på at jeg ikke kjører bil, og jeg pleier som oftest å gå eller sykle. De eneste kommentarene er "Oi, du er sprek!"



Anonymous poster hash: 081e3...ba2
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du legger lista ganske lavt for hva som skal være flaut her i livet.



Anonymous poster hash: 19b44...65d
  • Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Du legger lista ganske lavt for hva som skal være flaut her i livet.

Anonymous poster hash: 19b44...65d

Ja, det tenkte jeg også.

Flau for finansgjengen å sykle til jobb (tour de finance) langs E18 inn mot Oslo fra Lysaker...eller? Har de ikke råd til bil eller!?

At du tar bussen kan vel komme av hundre ting? Du er student og har dårlig råd? Du har ikke lappen? Du tenker på miljøet? Du har angst for å kjøre? Du har dårlig råd?

Hvilke av disse tingene er pinlige mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor jobber du da?

Jeg har ikke lappen, så jeg går/sykler/tar buss.

Folk får nå syntes det er så rart dem bare vil. Flere har fått et lite latterutbrudd eller blitt veldig overraska når jeg har sagt at jeg er 25 og ikke har lappen. Men jeg sier som sant er at jeg har aldri likt å kjøre, derfor ble det liksom aldri noe av. Og alle jeg har sagt det til har sett ut som de da har forstått det da og ler ikke mer av det.

Dessuten understreker jeg at jeg klarer meg helt fint uten. Det går busser, ellers kan man sykle og gå, også får man bare passe på at man bor nærme bussholdeplass/butikk.