Gå til innhold

Politiet kom da jeg sov i bilen.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men kriminelle fra Øst-Europa kjører vel ikke rundt i norskregistrerte biler?

Joda. Dvs, skiltene ser ihverfall norske ut, og er kjøpt på Internett :)

Anonymous poster hash: 51a7b...7d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"De gjør bare jobben sin" er i visse kretser en unnskyldning for at man kan gjøre hva som helst. Nurenbergprosessen etter krigen slo fast at man må ta selvstendig ansvar for sine handlinger og at man ikke bare kan skylde på sine overordnede. Det er vist glemt i dag. Får man lønn fra noen blir alt arbeidsgivers ansvar og man slipper å tenke selv.

Anonymous poster hash: af9a9...f52

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor måtte han ha legemitasjon? Synes det også var ekkelt. Føler meg som en forbryter jo

Når politiet kommer over mistenkelige personer så er det nyttig å logge at de har vært i kontakt med deg. Det kan f.eks. hindre at en annen patrulje vekker deg enda en gang samme natt fordi de kan se at noen andre allerede har sjekket ut den mistenkelige bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tok politiet å lyste inn med lommelykt på høyre setet foran da jeg selv sov i baksetet.? Jeg hadde bare veska mi der og ting og tang fra messa pluss litt klær og sånn. Hvorfor spør han om hva tinga mine er? Trodde det var vanligere å sove i bilen på store messer sånn som Norges varemesse fordi det er ikke alle som har råd til hotell og sånn? Eller?

Det er jobben hans å finne ut av slikt. Han prøver å finne ut om du har en troverdg forklaring på hvorfor du er der og hvorfor bilen din er full av gjenstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen liker kontroll-samfunnet, men jeg gjør ikke det.

Hva betyr "kontroll-samfunnet"?

Er forebyggende politiarbeid og det å ligge i forkant av kriminaliteten negativt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fint at politiet gjør jobben sin. Skjønner det gjorde inntrykk på deg å vekkes slik, men det er bedre at de sjekker en gang for mye enn en gang for lite :)



Anonymous poster hash: 649a4...7a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som andre her sier gjorde han bare jobben sin. Han ville nok først og fremst sjekke din helsetilstand og om du var ruset og sekundært om det var grunn til å tro at du hadde urent mel i posen. Grunnen til at han lyste rundt i bilen din var nok delvis for å sjekke etter tyvgods og delvis for å sjekke at det ikke lå strødd med spritflasker, piller o.l. Grunnen til at han ba deg sveive ned ruten kan delvis ha vært pga. dogg (litt dumt om politiet blir oppringt midt på natta av en tilfeldig forbipasserende som tror du ligger død bak i bilen), men også like mye for å kjenne om det stinket av alkohol der inne.



Anonymous poster hash: 726e4...548
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som andre her sier gjorde han bare jobben sin. Han ville nok først og fremst sjekke din helsetilstand og om du var ruset og sekundært om det var grunn til å tro at du hadde urent mel i posen. Grunnen til at han lyste rundt i bilen din var nok delvis for å sjekke etter tyvgods og delvis for å sjekke at det ikke lå strødd med spritflasker, piller o.l. Grunnen til at han ba deg sveive ned ruten kan delvis ha vært pga. dogg (litt dumt om politiet blir oppringt midt på natta av en tilfeldig forbipasserende som tror du ligger død bak i bilen), men også like mye for å kjenne om det stinket av alkohol der inne.

Anonymous poster hash: 726e4...548

Han politimannen kunne vel bare spurt om det var noe han kunne hjelpe til med? Han behøver ikke å begynne å spørre om leg, gjør han det?

Eller, dere ønsker dere et slikt samfunn dere ja, uff av meg,- så glemsk jeg har blitt!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han politimannen kunne vel bare spurt om det var noe han kunne hjelpe til med? Han behøver ikke å begynne å spørre om leg, gjør han det?

Eller, dere ønsker dere et slikt samfunn dere ja, uff av meg,- så glemsk jeg har blitt!

Hater når politiet forsøker å avdekke kriminalitet. Spesielt når jeg betaler en høy pris for det med å legitimere meg selv. Fysjamei.

Anonymous poster hash: 51a7b...7d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han politimannen kunne vel bare spurt om det var noe han kunne hjelpe til med? Han behøver ikke å begynne å spørre om leg, gjør han det?

Jo, for politiet trenger å vite hvem de har med å gjøre. Det gjelder selv om det tilsynelatende ikke er noe galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han politimannen kunne vel bare spurt om det var noe han kunne hjelpe til med? Han behøver ikke å begynne å spørre om leg, gjør han det?

Eller, dere ønsker dere et slikt samfunn dere ja, uff av meg,- så glemsk jeg har blitt!

Hvorfor må du kverulere hele tiden...?

Anonymous poster hash: 1875f...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...